رفتن به محتوای اصلی

معاون البغدادی در ترکیه تحت درمان قرار گرفته است
11.09.2014 - 22:51

روزنامه طرف ترکیه با انتشار گزارشی در شماره امروز خود نام هشت تن از اعضای مجروح دولت اسلامی "داعش پیشین" را منتشر کرده که در اواخر ماه گذشته در چند بیمارستان شهر اورفا در شمال کُردستان تحت درمان قرار گرفته اند.

بنا به گزارش این روزنامه شخصی به نام "احمد ال.ه" که گفته می شود معاون ابوبکر البغدادی خلیفه دولت اسلامی روز ۲۰ آگوست پس از مجروح شدن بر اثر حملات هوایی آمریکا به شهر رقه در سوریه پای چپش را از دست داده و پس از آن از طریق معبر مرزی "آقچاکالا" به یکی از بیمارستان های شهر اورفا در شمال کُردستان منتقل شده و با هزینه دولت تحت درمان قرار گرفته است.

همچنین گزارش شده است که طی این مدت شمار زیادی از اعضای مجروح دولت اسلامی به بیمارستان های شمال کُردستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

گفته می شود که "احمد ال.ه" از معاون عملیاتی ابوبکر بغدادی بوده و هیچ عملیات نظامی و تجسسی بدون موافق او صورت نمی گرفته است.

مقامات دولت ترکیه تاکید کرده اند که افرادی که برای درمان به ترکیه منتقل می شوند اعضای گروه های اپوزیسیون سوریه می باشند نه اعضای دولت اسلامی.

از آغاز بحران سوریه، مقامات دولت ترکیه با دادن اجازه عبور و مرور به بسیاری از گروه های اپوزیسیون این کشور عملا ترکیه را به پشت جبهه برای این گروه ها تبدیل کرده اند.

همچنین از بدو تولد دولت اسلامی بسیاری از کشورها دولت ترکیه را به حمایت از این گروه متهم کرده اند که مقامات این کشور بارها این اتهامات را رد کرده اند.

طی هفته های گذشته پس از شدت گرفتن عملیات بر ضد این گروه، مقامات آمریکا از ترکیه خواسته اند تا با پیوستن به ائتلاف ضد دولت اسلامی راه ها را بر ورود و خروج اعضای دولت اسلامی از این کشور سد کنند.

شایان ذکر است که دولت اسلامی هم اکنون در مناطقی چون "تل ابیض/گری سپی" و "جرابلس" با ترکیه دارای بیش از ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک می باشد و بر اساس گزارش های غیر رسمی از این مناطق برای تامین نیازهای لجستیکی و درمانی بهره می جوید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
NNSROJ

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.