رفتن به محتوای اصلی

زمین خواری با مجوز قانونی!
31.08.2014 - 16:53

شمس الله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر ورود جدی دولت در مبارزه با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی، گفت: دولت در این رابطه باید با دو گروه سوداگران که با استفاده از رابطه های خاص و کشاورزان که مجبور به فروش زمین هستند با دو شکل متفاوت برخورد کند.

شمس الله شریعت نژاد در گفت وگو با خانه ملت با تاکید بر مبارزه با تغییر کاربری اراضی، گفت: در بحث تغییر کاربری اراضی دولت باید اول  سوءاستفاده گران و  دوم کشاورزانی که مجبور به این کار هستند را در نظر داشته و با این دو گروه برخورد متفاوت داشته باشد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تغییر کاربری اراضی یک گروه افرادی هستند که با دریافت مجوزهای غیرقانونی با استفاده از کانالها و روابط خاص کار خود را پیش می برند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه این افراد سوءاستفاده گر زمین را با قیمت ارزان می خرند و باقیمت بسیار بالایی می فروشند، تاکید کرد: دولت باید  با این افراد به صورت جدی برخورد کند و این کار را باید از خودش شروع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: گروه دوم که در بحث تغییر کاربری زمین موردتوجه اند مردمی هستند که زمین های زراعی را با قیمت ناچیزمی فروشند و دولت باید بررسی کند چرا سود و منفعت اقتصادی لازم برای فعالیت های زراعی نیست و مردم زمینهای کشاورزی حاصلخیز را با قیمت بسیار پایینی می فروشند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس  با یادآوری اینکه در شمال کشور مردم بهترین و حاصلخیزترین زمین ها را می فروشند، گفت: این کاردوعلت دارد،  یکی اینکه واحد اراضی در منطقه قطعاتش کوچک بوده  و دوم اینکه کشاورزی در این واحدها اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: دولت باید برای رفع این مشکلات به کشاورزان تسهیلات کم بهره و تضمین خرید بدهد تا با کاهش ریسک کشاورزی انگیزه کشاورزان برای ماندن در زمین های کشاورزی و ادامه فعالیت در این اراضی افزایش یابد.

شریعت نژاد با یادآوری اینکه کشاورز در روستاست و از روابط بین الملل و چگونگی واردات و صادرات خبر ندارد این دولت است که باید از کشاورزان حمایت کند، افزود: چون ریسک کار کشاورزی بسیار بالاست مردم  زمین ها را می فروشد و دولت باید به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مردم شمال کشور مشکل اب دارند و باغات مردم در حال خشک شدن است، اما دولت توجهی ندارد و حتی روی یک رودخانه ای سد نزدند تا مردم بتوانند از ذخایر این سدها استفاده کنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
آفتاب نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.