رفتن به محتوای اصلی

واکنش متناقص سپاه ودولت در مورد نفوذ پهپاد در مرکز ایران
فرمانده جنگ طلب سپاه قصد دارد جنگ غزه را به ایران بکشاند
25.08.2014 - 20:15
تفسیر از:
منظر جاوید

 واکنش وزارت امور خارجه ایران به خبر 'سرنگونی پهپاد اسرائیلی در آسمان نطنز'

Missing media item.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یک روز پس از اعلام خبر "سرنگونی هواپیمای تجسسی بی سرنشین (پهپاد) اسرائیلی" در آسمان نطنز، ورود این پهپاد را "تعرض به حریم هوایی‌ و نقض تمامیت ارضی"‌ ایران خوانده است.

 بنابر نوشته بی بی سی :مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این اقدام را "خصمانه" توصیف کرده است. خانم افخم گفته است که ایران "در مقابل نقض آشکار تمامیت سرزمینی خود، اقدام دفاعی متناسب و پیگیری موضوع در سطح مراجع حقوقی و بین المللی" را حق خود می داند.

ساعاتی پیش از موضع گیری وزرات خارجه، سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا - فضای سپاه گفته بود که ایران در واکنش به واقعه اخیر "تسلیح کرانه باختری را تسریع خواهد کرد و حق هرگونه پاسخی را برای خود قائل است." حدود یک ماه پیش و در اوج درگیری‌های غزه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران گفته بود مناطق فلسطینی کرانه باختری رود اردن هم باید مانند غزه مسلح شوند.

به گزارش خبرآن‌لاین، فرمانده نيروی هوافضای سپاه روز دوشنبه در ارتباط با این پهپاد گفت که «برد عملیاتی این پهپاد جاسوسی نشان می‌دهد که از سرزمین‌های اشغالی [اسرائیل] حرکت نکرده، بلکه مبدأ پرواز، یکی از کشورهای منطقه بوده‌است و در این خصوص سرنخ‌هایی به دست آورده‌ایم که در حال بررسی آن هستیم.» او در ادامه گفت: «پهپاد ساقط شده مجهز به دو دوربین جلونگر و پهلونگر است و به دلیل آنکه با هدف جاسوسی طراحی شده امواج رادار را جذب کرده و قابل رهگیری نیست.»

"روحانی خط قرمز ایران را حمله به نجف و کربلا می‌داند"

Missing media item.

وزیر کشور ایران در جلسه شورای اداری استان قم اعلام کرد که رئیس جمهور یک بار گفته است که حمله نیروهای افراطی به نجف و کربلا برای ایران خط قرمز محسوب می‌شود و در این صورت هیچ محدودیتی برای عملیات ایران وجود نخواهد داشت.

وزیر کشور گفت: «یک روز خبر آوردند که امکان سقوط شهرهای کربلا و نجف وجود دارد، رئیس جمهور در آن جلسه گفت این شهرها خط قرمز ماست و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد هیچ محدودیتی در عملیات ما وجود نخواهد داشت».

دولت ایران تا کنون در زمینه کمک به عراق در مقابله با "دولت اسلامی" تنها اظهار کرده که در صورت درخواست دولت عراق وارد عمل می‌شود. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در جریان سفرش به عراق در دیدار با رئیس گروه "مجلس اعلای اسلامی" بر آمادگی ایران در همکاری با این کشور در صورت نیاز دولت عراق تاکید کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.