رفتن به محتوای اصلی

داعشی‌های غزه
23.08.2014 - 18:50

هنگامی که نمازگزاران پس از برگزاری نماز جمعه قصد خروج از مسجد عمری بزرگترین مسجد غزه واقع در میدان اصلی‌ شهر را داشتند، با نقابداران سیاهپوشی مواجه شدند که با جیپ‌های خود راه خروج آنها را بسته بود.
پس از چند دقیقه، درمقابل چشمان حیرت زده آنها ۶ نفر بجرم جاسوسی با اسرائیل یک به یک با شلیک گلوله اعدام شدند. شبکه تلویزیونی الاقصی که متعلق به حماس است اعلام کرد که حماس ۱۸ شهروند غزه را بجرم همکاری با اسرائیل در روز جمعه اعدام کرده است.
یک شاهد عینی که ماجرا را برای خبرنگار فرانس پرس نقل کرده، میگوید که نقابداران از اعضای گردان عزالدین قسام بودند و ۶ تن‌ را که بجز یکنفر همگی‌ جوان بودند، در عرض چند دقیقه کشتد و سپس سوار بر جیپ‌های خود صحنه را ترک کردند. پس از ۱۰ دقیقه آمبولانسی آمد و جنازه‌ها را برد.
همزمان یک وبسایت نزدیک به حماس اعلام کرد که نیروهای مقاومت، ۱۱ خبرچین را به جرم همکاری با اسرائیل در ساختمان مرکزی پلیس غزه به جوخه تیرباران سپرده است. این اطلاعیه در ادامه خاطرنشان می‌کند که "حماس" به هیچ خبرچینی راهم نخواهد کرد و آنها را به اشدّ مجازات خواهد رساند. در گوشه دیگری شخص دیگری که احتمالا زن بوده با ضرب گلوله کشته شده است.
موج وحشت جدیدی که حماس بلافاصله پس از به هلاکت رسیدن سه تن‌ از فرماندهان نظامی آنها در یکی‌ از خانه‌های امن، در غزه براه انداخته است، حکایت از پایان قریب الوقوع حماس امروز و ادغام آن با داعش خواهد بود.
بدنبال جان بدر بردن یکی‌ از رهبران حماس از بمبارانی که یکی‌ از خانه‌های امن حماسی‌ها را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن همسر و فرزند وی شد، حماس ضمن اطلاعیه‌ای هشدار داد که اسرائیل با اینکار دروازه‌های جهنم را باز کرد. کشته شدن سه تن‌ از فرماندهان نظامی حماس در بمباران هدفمند هواپیماهای اسرائیل در روز پنجشنبه، بمعنای از بین رفتن حاشیه امن حماس است که با به گروگان گرفتن مردم غزه و استفاده از آنها بصورت سپرهای انسانی‌، اهداف اقتصادی خود را دنبال میکند. در خوش بینانه‌ترین سناریو عده‌‌ای از مردم بجان آمده برای چشاندن شرنگ تلخ مرگ به این جنگ سالاران بزدل و پایان دادن به کابوس سیاه حماس، تن‌ به همکاری با دشمنان خود داده اند.
این اولین بار نیست که حماس شهروندان غزه را به جرم همکاری با اسرائیل اعدام می‌کند، اما شیوه اجرای این اعدامها حکایت از آغاز فصل جدیدی در تاریخ فلسطین و مبارزات رهایی بخش آنها دارد. کامنتهایی که در پایین این خبر در سایت العربیه آمده است، بخوبی دوپارگی جهان عرب و اسلام را در برابر رویدادهای اخیر خاورمیانه نمایان می‌کند.
بسیاری پرسیده اند: چه تفاوتی میان داعش و حماس هست؟
دیگری حماس را نوکر اسرائیل و دلیل آنرا هم کشتن فلسطینی‌ها به نیابت از جانب اسرائیل میداند.
دیگری می‌پرسد :چه زمانی‌ نوبت اعدام جاسوس‌های ایران خواهد شد؟ یکی‌ هم آنرا توطٔه ایران و بشار اسد برای بدنام کردن سنی‌ها میداند، اما دیگری ایران را علیرغم اختلاف‌هایی‌ که دارند، بهتر از آمریکا و اسرائیل میداند.
برخی‌ هم ضمن تایید وحشی گری‌های حماس و با ذکر آیات قتال، به کشتار و قطع دست و پای خائنان اصرار دارد. موج ترور حماس با قصد جلوگیری هرگونه شورش عمومی‌ اجتناب ناپذیر و تثبیت موقعیت شکننده خود در هرگونه توافق سیاسی است تا به این وسیله سهم خود را از منابع سرشار حاصل از فروش منابع جدید انرژی تضمین کند .
حماس که علیرغم اصرار فراوان، موفّق به جلب رضایت مصر به شرکت دادن قطر به مذاکرات صلح نشد، از این پس حمایت حداقلی عربستان را هم از دست خواهد داد. برای ۲ راه بیشتر باقی‌ نمیماند: قناعت به آنچه جلویشان پرتاب میشود یا یک اقدام انتحاری و بازگشت به آغوش تهران و دمشق که در اینصورت شاهد کوچ جنگندگان فلسطینی به سوریه و عراق و پیوستن به داعش برای مشارکت در جهاد مقدس و فتح اورشلیم خواهیم بود .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاظم موافق

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.