رفتن به محتوای اصلی

میتینگ اعتراضی بر علیه قتل عام ترکمنهای عراق + ویدئو
10.08.2014 - 22:51

میتینگ اعتراضی بر علیه قتل عام ترکمنهای عراق + ویدئو

در دهم آگوست سال 2014 میلادی در مرکز شهر استکهلم و در برابر پارلمان سوئد میتینگ اعتراضی برگزار شد این حرکت اعتراضی به دعوت فدراسیون آذربایجانیها درسوئد صورت پذیرفت در این مراسم سخنرانان به سه زبان انگلیسی، سوئدی و ترکی به تشریح وضعیت دردناک ترکمنها پرداختند و نهایتا قعطنامه فدراسیون آذربایجانیها به سه زبان انگلیسی، سوئدی و ترکی قرائت گردید ما در زیر ترجمه قطعنامه مذکور را به زبان فارسی درج کرده ایم:

دنیا نباید به قتل عام ترکمن های عراق چشم ببندد

در حال حاضر ترکمن های عراق یک فاجعه وحشتناک انسانی را تجربه می نمایند در این مورد اسناد قانع کننده بسیاری وجود دارد جای  تاسف بسیار و نگرانی وجود دارد که در آینده نزدیک، پایانی به این وضعیت دردناک تصور نمی شود اما بر عکس با گذشت زمان وضعیت اسفناک ترکمنهای عراق به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است بطور منظم و برنامه ریزی شده کودکان و زنان جوان ترکمنهای عراق از طرف گروههای تروریست، ربوده شده و به مکانهای نامعلوم برده می شوند. مردان جوان در کوچه و خیابان با شلیک گلوله به سر به قتل می رسند بسیاری از خانواده ها برای نجات جان خود به صحرا و بیابان فرار می کنند متاسفانه بعلت کمبود آب ، سوء تغذیه ، گرمای بسیار شدید و عدم امکانات بهداشتی و درمانی افراد مسن و کودکان خردسال می میرند بطور منظم  آوارگان ترکمن علی رغم خود وبزور به کامیونهای باری پرت شده و به مناطق عرب نشین انتقال داده می شوند این کار به منظور تغییر دادن ترکیب جمعیت در مناطق ترکمن نشین، صورت می گیرد.

فدراسیون آذربایجانیها در سوئد از جامعه جهانی می خواهد برای پایان دادن به این تراژدی انسانی هرچه زودتر اقدامات زیر را عملی نماید:

1-  ارسال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به مناطق ترور زده برای محافظت از جمعیت غیر نظامی در برابر گروههای تروریستی.

2- کمک به ترکمنهای عراق که با توسل به زور به مناطق عرب نشین انتقال داده شده اند جلوگیری از انتقال اجباری ترکمنها به مناطق عرب نشین.

3- جامعه جهانی باید به اندازه کافی آب آشامیدنی، مواد غذایی و دارو در اختیار پناهندگان ترکمن که در بیابان بسر می برند بگذارد.

4-  ترکیه باید مرز خود را به روی پناهندگان ترکمن باز کند و آنان نیز مانند دیگر آوارگان جنگی وارد ترکیه شوند.

5- سازمان های بین المللی مانند صلیب سرخ باید در مورد کودکان و زنان ترکمن که توسط تروریست ها ربوده شده اند تحقیق نمایند و برای بازگشت آنان به خانواده هایشان زمینه سازی کند.

6- رسانه های جمعی در کشورهای غربی، به ویژه در سوئد باید در مورد وضعیت وحشتناک ترکمن های عراق اطلاع رسانی کنند.

ما معترضان بر این باوریم که نهایتا انسانیت بر تروریسم و جنایت پیروز خواهد شد و ترکمنهای عراق این وضعیت دردناک را در پشت سر قرار خواهند داد.

فدراسیون آذربایجانیها در سوئد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.