رفتن به محتوای اصلی

عدم درمان، منجر به مرگ یک زندانی شد
مهدی مهین فیل ۳۰ ساله در زندان مرکزی کرج درگذشت
31.07.2014 - 17:12

روز چهارشنبه ۸ مرداد ماه زندانی مهدی مهین فیل ۳۰ ساله  که بیش از ۲ سال در سالن ۱۰ زندان مرکزی کرج زندانی بود در اثر ابتلا به بیماری ساده آسم و به دلیل عدم درمان در سلول خود در مقابل چشمان بهت زده و بی دفاع همبندیانش و علیرغم تقاضای مستمر کمک از زندانبانان جان سپرد.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانبانان ولی فقیه در پاسخ به همبندانیان این زندانی گفتند که عید فطر است و کسی نیست که او را درمان کند و این زندانی بی دفاع اینگونه مظلومانه جان باخت.

مرگ زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه تبدیل به یک پدیده تقریبا روزانه و معمولی شده است علت اصلی آن عدم درمان می باشد . زندانبانان ولی فقیه درمان زندانیان را بصورت نوبتی که گاها در بعضی از زندانها تا بیش از یک ماه طول می کشد تا نوبت زندانی فرا رسد و به بهداری زندان اعزام شود و مورد معاینه قرار گیرد و اگر معاینه شود در اکثر مواقع باید زندانی با هزینه خود و از بیرون زندان داروی تجویز شده را تامین نماید که به لحاظ زمانی مدتی طولانی را طی می کند.

رژیم قرون وسطایی ولی فقیه زندانها را تبدیل به اردوگاه های مرگ نموده است. در اثر عدم درمان ، نبود غذای کافی و سوء تغذیه ، شرایط غیر انسانی ، ازدحام بیش از حد در سلولها ، نبود سیستم تهویه و خنک کننده ، نبود بهداشت ، شکنجه های قرون وسطایی ، ورود انبوه به عمد مواد مخدر توسط زندانبان ولی فقیه که در آمد سرسارم آوری برای آنها دارد  به سوی مرگ و نیستی هدایت می کند. از طرفی دیگر اعدام های جمعی که پیوسته در زندانها ادامه دارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.