رفتن به محتوای اصلی

داعش در لیست عاملان جنایت جنگی سازمان ملل قرار گرفت
همراه با عكسها
26.07.2014 - 14:46

zendane_evinتصاویری از جنایات داعش در عراق_kahrizak _shaknje

an image

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرجیو پنیرو، دیپلمات برزیلی و رئیس کمیسیون مستقل سازمان ملل درباره جرایم جنگی سوریه گفت: دولت اسلامی (داعش) که هم‌اکنون کنترل نواحی در شمال و شرق سوریه را در اختیار دارد، به اعدام‌ در ملاعام، شکنجه و سایر اتهامات در راستای نقض‌ حقوق بشر متهم است.

وی افزود: این فهرست شامل کسانی است که به صورت مجرمانه مسئول آدم‌ربایی، شکنجه و اعدام هستند. روسای شعب اطلاعات، فرماندهان نظامی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، فرودگاه‌هایی که بمباران‌ها را ترتیب می‌دهند و گروه‌های مسلح و اشخاص دخیل در حملات و بی‌خانمان کردن غیرنظامیان جزو این فهرست هستند.

این مقام مسئول افزود: یافتن و تعیین فرماندهی گروه‌های تروریست دشوار است اما در مورد فرماندهی داعش مساله فرق می‌کند و فرماندهان ارشد این گروه اغلب شناسایی شده‌اند.

پنیرو ادامه داد: کمیسیون مستقل بین‌الملل تحقیق و تفحص برای جنایات جنگی سوریه، مشخص کرده که گروه تروریستی دولت اسلامی که در ابتدا با شبه‌نظامیان خارجی فعالیت خود را آغاز کرد، شبه‌نظامیان سوری را از سایر گروه‌های مخالف مسلح سوری جذب کرده است.

این کمیسیون که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده، تخمین می‌زند که بین ۱۰ تا ۱۵ هزار شبه‌نظامی خارجی در گروه‌های مختلف مخالف دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فعال هستند.

سرجیو پنیرو گفت: یک امکان دیگر برگزاری "دادگاه ترکیبی" با حضور سازمان ملل و حضار از سایر کشورهاست نظیر آنچه که برای لبنان، سیرالئون و کامبوج برگزار شد اما برگزاری این نوع دادگاه به تصویب شورای امنیت نیاز دارد. به عقیده من، عاملان جنایات سوریه به زودی محاکمه می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: به خاطر اینکه داعش فرماندهی مشخص و قابل رهگیری دارد، به آسانی می‌توان آن را در فهرست جرایم جنگی سوریه قرار داد. شواهد و مدارک کافی نیز برای این امر در دست است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.