رفتن به محتوای اصلی

آقای خامنه ای! خون چند کشته کفاف رخ زرد حاکمیت ات را می دهد؟
27.12.2009 - 17:41

در روز عاشورا به پیشانی ملت گلوله شلیک کرده اند. تا قبل ساعت دوازده خبر به شهادت رسیدن سه تن از معترضان در خیابان های تهران پیچیده است و هنوز صدای تیر و گلوله به گوش می رسد. درخیابان های تهران و اصفهان و شهرهای دیگر ایران، عاشورای غم برپاست. سه شهید و صدها زخمی؟ دیگر عدد و آمار به داد دردهای ما نمی رسد..

آقای خامنه ای ! به همین راحتی برای دوام و قوام یک دولت از خون تک تک ملت مایه گذاشته ای؟ برای حفط یک رییس جمهور کوتوله کودکان را بی پدر و مادران را بی فرزند کرده ای؟ چند کشته کفاف رخ زردت را می کند تا با خون ما صورت بی رنگ جمهوری اسلامی را سرخ نگه داری؟ اگر مسلمانی این است آقای خامنه ای ! اگر حسین شما این را می خواست به خدا من یزیدی ام؟ بغض دارم …داد دارم…فریاد می زنم…ای خدا ؟ مردی؟ اصلا هستی ؟ …خدایا .

امروز ایران وحشی گری های مامورانت را به شهادت نشسته است. فعلا با خون عزیزان ما حمام قدرت بگیر تا ببینیم تا کجا سیراب و سرحال می شوی؟ فعلا بتاز و از یک ملت بی سلاح برای بقای محمودت قربانی بگیر….تا ببینی فردا خشم و خونی که تو سبب ساز آن بوده ای با حاکمیتت چه خواهد کرد…

*تهران در آتش و خون می سوزد. در خیابان حافظ به سمت انقلاب و ولی عصر. جمعیت زیادی در حال راهپیمایی است . در گیری میان مردم و نیروهای امنیتی شدت یافته است. مردم هم به سمت پلیس حمله میکنند. در میدان ولیعصر و انقلاب یک نفر با اصابت گلوله به شهادت رسیده است و مردم پیکر او را روی دست بالا برده اند.

*جمع خشمگینی از جمعیت حاضر در خیابان پس از کشته شدن یکی از راهپیمایی کنندگان به ماموران امنیتی حمله کرده و لباس های ماموران انتظامی را از تن آنها در آورده اند و سلاحهایشان را گرفته اند و رهایشان کرده اند.

* شاهدان در خیابان های تهران با چشم های خود تیر خوردن و شهادت یک مرد بی سلاح در «میدان ولی عصر» را دیده اند . پس از آنکه آن مرد به زمین افتاد، ماموران نیروی انتظامی نیز با خودروی خود رندانه دنده عقب گذاشتند و از روی جسد شهید رد شدند و بدن او را له کرده اند…

* مردم بدون هیچ سازماندهی در خیابان هستند و همین امر به راحتی به ماموران امنیتی اجازه حمله و پراکنده کردن راهپیمایی کنندگان را داده است. برگشتیم.

* از انتقال بسیاری از زخمی شدگان و تیر خوردگان به دلیل عدم احساس امنیت به بیمارستان خودداری می شود و مردم بسیاری از زخمی شدگان را به منازل انتقال می دهند و از پزشکان فامیل و آشنا برای درمان زخمی شدگان دعوت می کنند . از سوی دیگر به گزارش شاهدان عینی بیمارستان نجمیه تهران واقع در تقاطع حافظ و جمهوری مملو از مجروحین است. به دلیل کثرت مجروحان و غافلگیری کادر بیمارستان احتمال مرگ مجروحان بالا رفته است. یک شاهد عینی می گوید کسانی که به بیمارستان آورده می شوند از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند

* به گفته یکی از شاهدان در تهران یک نفر در امیرآباد تیر خورده است . وی سپس از طریق دوستانش به منزل شخصی یکی از راهپیمایی کنندگان منتقل شده و یکی از پزشکان با استفاده از امکانات شخصی در همان منزل اقدام به خارج کردن تیر از بدن این زخمی کرده است. جوانان زیادی هم با چاقو زخمی شده اند و اما خانواده های آنها نگرانی شدیدی نسبت انتقال فرزندان خود به بیمارستان ها دارند. . . از خیابان های تهران هر خبری برسید به انتهای این گزارش اضافه می کنم

* در حالی که خبرگزاری های رسمی فارس و ایرنا خبر کشته شدن جمعی از راهپیمایی کنندگان را بزرگ نمایی رسانه ها اعلام می کند از طرفی فیلم به شهادت رسیدن مردم در خیابان ها توسط مردم معمولی بر روی اینترنت قرار می گیرد. در عین حال وحشت شدید حکومت از سرازیر شدن مردم خشمگین به سمت بیت رهبری منجر شده است تا سپاه از طریق خبرگزاری فارس فراخوان بدهد و از بسیج برای سرکوب مردم یاری بخواهد.

* مردم برای خنثی کردن اثرات گاز اشک آور سطل های زباله خیابان ها را به آتش کشیده اند و از طرفی موتورهای ماموران نیروی و دو خودروی نیروی انتظامی نیز در اوج خشم ملت به آتش کشیده شد.

* در تهران، کلیه خیابانهای شمال و جنوب خیابان آزادی صحنه درگیری است خیابانهای سلسبیل – جیحون – بهبودی – شادمان . سطح درگیریها وحضور مردم به مراتب بالاتر از ۳۰ خرداد است . تهران – زیر پل حافظ ماموران با کلت به سمت مردم شلیک میکنند. در خیابان ویلا مردم با آتش زدن سطلهای زباله با مزدوران مقابله میکنند. خیابانهای شهدا، دماوند، هفده شهریور، نظام آباد غرق جمعیت کثیر است. صحنه حضور مردم بسیار با شکوه است. تهران متشنج است. خیابان ها یا میدان های که در آنها درگیری وجود دارد:میدان امام حسین ،میدان فردوسی،چهار را ولیعصر و خیابان انقلاب همه خیابان های مرکزی تهران ملتهب است.

* در نجف آباد: اوضاع در نجف آباد بشدت بحرانی شده است. مردم خشمگین با تمام وجود در برابربسیجیهای گردان عاشورا مقاومت می کنند. نیروی انتظامی جرات درگیر شدن با مردم را ندارد. مردم از هر وسیله برای دفاع از خود در برابر حملات وحشیانه بسیجی ها استفاده می کنند.

*صدا و سیما و پوشش خبری: بر خلاف سال های گذشته که صدا و سیما از شبکه های تلویزیون برنامه های زنده و مستقیم از میدان امام حسین تهران داشت، اما تا کنون از هیچ شبکه ای، تصویری از این میدان پخش نشده است.

*

در شیراز: تیراندازی در شیراز: برخوردهای سنگین در خیابان زند، تیراندازی هوایی در شیراز شدت یافته است.

*به اتش کشیدن یک خانه توسط مامورین: از خیابان آزادی تقاطع خیابان خارک خبر می رسد مامورین یک خانه را به آتش کشیده اند و همچنان به وحشیانه ترین شکل ممکن مشغول سرکوب مردم هستند. روبروی وزارت کار در خیابان آزادی نیز درگیری شدیدی میان مردم و نیروهای امنیتی رخ داد که با ایستادگی مردم نیروهای امنیتی مجبور به فرار شدند

*پرواز هلی کوپترها در آسمان تهران: از لحظاتی پیش و در پی عدم کنترل جمعیت معترض از سوی پلیس، هلی کوپترهای پلیس پرواز خود را در آسمان تهران به ویژه بر فراز مناطق مرکزی شهر آغاز کرده اند. به گزارش خبرنگار جرس، معترضین معتقدند که پرواز این بالگردها بیشتر برای ارعاب مردم است زیرا پلیس به خوبی از مسیر حرکتهای مردم آگاه است. همچنین از بلوار کشاورز خبر می رسد که جمعیت بسیار انبوهی از مردم هم اینک در این بلوار هستند و شعارهای تندی را علیه مقامات عالی رتبه نظام سر می دهند.

*کشته و زخمی شدن: در درگیری های صورت گرفته در پل کالج متاسفانه سه تن از هموطنانمان شهید و دوتن زخمی شدند. این سه تن در پل کالج و توسط شلیک مستقیم نیرهای نظامی به شهادت رسیدند، همچنین دو تن دیگر از مردم توسط لباس شخصی ها به شدت زخمی شده اند.

* درگیری در خیابان هفده شهریور: گارد ضد شورش در میدان انقلاب حضور فشرده دارد. در خیابان هفده شهریور ( شهباز سابق ) درگیری بین مردم و مزدوران جریان دارد . در میدان امام حسین مزدوران، بطور کور و بدون اینکه مردم شعاری بدهند آنها را بشدت میزنند و میگویند از اینجا دور شوید و جمع نشوید .

*یک کشته در چهار راه ولی عصر تهران: طبق خبر دریافتی یکی از مردان تظاهرکننده به ضرب گلوله گارد ضد شورش کشته شده است. مردم عزادار در چهار راه ولی عصر تهران که با دیدن جنازه‌ی وی به شدت منقلب شده اند، پیکر در خون آلوده‌ی وی را رو به نیروهای نظامی و انتظامی گرفتند. نیروهای نظامی به طرف مردم و پیکر این شهید نیز گاز اشک آور شلیک کردند.

*تظاهرات در اصفهان: تظاهرات مردم ویورش بسیجی ها ولیاس شخصی ها به مردم همین الان توی میدان انقلاب توی اصفهان درگیری شدید است. اسپری فلفل زدند. جمعیت خیلی زیاد است ز فقط پانصد تا هفتصد تا لباس شخصی اند که اینام توی جمعیت میان میزنند. بعداز حمله شون به جمعیت ۵ نفر رو گرفتند که یک پسر و چهار نفر شون زن بودند. مردم ریختن کمک شون کنند. اینا بدجوری میزنند. بسیجی ها گله ای دارند به سمت میدان انقلاب به مردم یورش می برند

*آتش سوزی بزرگ در چهار راه حافظ: خبرنگار مردمک خبر از آتش سوزی بزرگ در چهار راه حافظ ارسال کرده‌است. همچنین پرواز هلی‌کوپتر روی سطح شهر و در مناطق مرکزی دیده شده است. مردم معترض در مناطق مرکزی شهر تهران سد نیروهای امنیتی در چهارراه ولیعصر را شکستند و یک موتور نیروهای یگان ویژه را به آتش زدند. ‎از سوی دیگر درگیری مقابل دانشگاه امیرکبیر و چهارراه کالج شدت گرفته است. جمعیت از میدان شهدا, دماوند, نظام آباد وخیابان انقلاب ومیدان امام حسین به سمت میدان آزادی میروند. مردم شعار میدهند مرگ برخامنه ای /خامنه ای قاتله ولایتش باطله /ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم. اتوبوسها پر از تظاهر کنندگانی است که شعار میدهند و به مردم می پیوندند.

*ستون های دود و آتش بر فراز خیابان های مرکزی تهران: بر حجم درگیری های مرکز شهر تهران افزده شده و مردم کنترل کوچه های اطراف خیابان انقلاب را به دست گرفته اند. به گزارش جرس صدای آمبولانسها در سطح مرکز شهر به شدت شنیده می شود و ستون هایی از دود و آتش مرکز شهر را در برگرفته است. همچنین دامنه درگیری ها از مرکز شهر به حوالی میدان ولی عصر و هفت تیر نیز کشیده شده است.

*درگیری مردم و نیروهای رژیم ولایت فقیه در میدان امام حسین: به گزارش خبرنگار مردمک از میدان امام حسین نیروهای گارد ویژه به شدت تجمع کنندگان را سرکوب میکنند و همچنین در خیابان‌های ویلا و ایرانشهر مردم با شعار های یا حسین ، میر حسین در حال حرکت به سمت خیابان انقلاب هستند.

گزارش‌ها حکایت از حرکت تعداد زیادی از مردم از خیابان کریم‌خان و از طریق خیابان‌های ویلا و ایرانشهر به سمت خیابان انقلاب دارد. همچنین در درگیری مقابل دانشگاه امیرکبیر تعدادی از مردم مجروح و جمعیت تا حدودی متفرق شده است.

*مردم برای روز عاشورا ازصبح درمیدان امام حسین تجمع کرده اند. دراین ساعت درگیری بین نیروهای سرکوبگر ومردم شروع شده است و مردم شعار می دهند مردم چرا نشستید ایران شده فلسطین نیروهای انتظامی به شدت مردم را کتک میزنند.

*مردم سد چهار راه ولی عصر را شکستند، پلیس عقب نشینی کرد: لحظاتی پیش جمعیت انبوه مردم پس از درگیری با پلیس در چهار راه ولی عصر و مقابل پارک دانشجو موفق شدند پلیس را وادار به عقب نشینی کنند. به گزارش خبرنگار جرس در مرکز شهر تهران، هم اینک پلیس خیابان حافظ را مسدود کرده است. درگیری اکنون در خیابان خارک تشدید شده است و بنا به مشاهدات جمعیت معترضین حاضر در خیابانها بسیار چشمگیر و فراوان است.

* حمله موتورسواران به مردم و شلیک تیر هوایی: بنابه گزارش “ فعالین حقوق بشر و دمکراسی” ، از لحظاتی پیش هزاران نفر از مردم تهران از میدان انقلاب بسوی میدان آزادی در حال حرکت هستند آنها شعار های ضد حکومتی سر میدهند.

روز یکشنبه ۶ دی ماه حوالی ساعت ۱۱:۰۰ هزاران نفر از میدان انقلاب بسوی میدان آزادی در حال حرکت هستند. خیابانها از میدان انقلاب تا میدان آزادی مملو از جمعیت است و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود. شعار هایی که مردم در حین راه پیمائی سر میدهند عبارتند؛ این ماه ماه خونه سید علی سرنگونه /مرگ بر دیکتاتور/ ما اهل کوفه نستیم که پشت یزید بیستیم/ تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت / زندانی سیاسی آزاد باید گردد/ دیکتاتور بدونه بزودی سرنگونه.

علاوه بر خیابانهای اصلی خیابانهای فرعی مملو از جمعیت است و مردم بصورت خانوادگی در این اعتراضات شرکت دارند حتی بچه های کوچک در این تظاهرات شرکت دارند.

*علی رغم تدابیر امنیتی نیروهای نظامی جمعیت بسیار زیادی از مردم هم اکنون در خیابان انقلاب تهران هستند. هم اینک درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای نظامی حد فاصل چهار راه ولی عصر و پل کالج و در برابر پارک دانشجو در جریان است. مردم لحظاتی پیش یک موتور نیروهای یگان ویژه را به آتش کشیدند.

* پلیس برای جلوگیری از پیوستن گروههای مردم به تجمع کنندگان در میدان انقلاب و میدان امام حسین ، اقدام به مسدود کردن چهار راه ولی عصر کرده است.

ولی با وجود این تدابیر پلیس هر لحظه بر جمعیت حاضر در خیابان انقلاب افزوده می شود و همچنین برای متفرق کردن گروههایی از مردم که در خیابان انقلاب تجمع کرده اند و قصد دارند تا به میدان انقلاب بروند، لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد. به گزارش خبرنگار جرس در میدان انقلاب، با این وجود مردم توانستند از سد پلیس بگذرند و به سمت میدان انقلاب حرکت کنند.

* صدها نیروی نظامی از صبح امروز در مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند. این نیروهای نظامی که رفته رفته بر تعداد آنها در شهر افزوده می شود، بیشتر در خیابان آزادی و مسیر میدان امام حسین تا میدان انقلاب هستند. علاوه بر آن در اطراف محوطه بازار و میدان هفت تیر نیز گروههای چشمگیری از پلیس حضور دارند. امروز همزمان با عاشورا معترضین در تدارک برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی بزرگ از میدان امام حسین به سمت میدان آزادی هستند.

* از ایران بوی خون قیام می آید و مردم از هم اکنون خودشان را برای یک عزای عمومی و اربعین شهدای عاشورای خونین آماده کرده اند

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
وبلاگ مسیح علی نژاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.