رفتن به محتوای اصلی

در باره بیانیه پنج تن اندیشمند دینی
12.01.2010 - 11:34

‫پنج نفر از کارکنان سابق جمهوری اسلامی که اکنون در خارج هستند با هم اعلامیه مشترکی صادر کرده اند که نشان میدهد که هنوز ‫از بند دین و آیین آزاد نشده اند. اینها که سالها ست در دنیای آزاد زندگی میکنند، هچنان اسیر دین و ایدئولوژیی هستند که سبب کشتار هزا ران نفر و ایجاد ظالم ترین و فاسد ترین نظام و گروه جکومتی دنیا شده است. کسی که نتواند خود را از بند یک آیین آزاد کند نمیتواند یک نظام دینی را از ایدئولوژیی آزاد نماید

‫راستی که مستقل فکر کردن و آزاد زیستن کار هرکس نیست؛ زیرا که نیاز به تولید فکر جدید و راه حل های ابتکاری دارد و این در توان صادر کنندگان اعلامیه نبوده است. چنین بوده است که در طول تاریخ ایران، تولید کننده فکر جدید وجود نداشته و همه تحصیل کردگان ایران در صدد تفسیر افکار دیگران بوده اند. بزرگترین تفسیر قران توسط ایرانیان نوشته شده است.

‫علت اینک ایران گرفتار جمهوری اسلامی شد، همین بود. ایرانی ها نتوانسته بودند که راه حل تازه و جدیدی خلق کنند و نا گزیر می بایست یک راه حل قدیمی و ساخته شده در یک کشور دیگر را به عنوان یک نظام مشکل گشا بر مردم مظلوم ایران تحمیل کردند. عجیب است که کار کنان سابق همچنان میخواهند همان نظام را به ‫صورت دیگری به مردم عرضه نمایند.

‫آن نظامی که این ها ساختند، خود شان را هم قربانی کرد ولی ظاهرا پریشانی شان این است که چرا در جای احمدی نژاد نیستند، و الا، اکنون همه مردم جهان با پوست و گوشت خود احساس کرده اند که هیچ نظامی در هیچ دوره ای به اندازه جمهوری اسلامی ایران شکست نخورده است. ‫نظامی که شکست خود را ثابت کرده است باید در کلیت خود عوض شود.

‫نظام نیمه لیبرال شاه در صحنه های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی وفرهنگی کار آیی کامل داشت اما همین اقایان خواستار تغییر کامل آن بودند. جمهوری اسلامی در هیچ زمینه ای توفیقی بدست نیارده است و باید در تمامیت آن تغییرکند تا هم اسلام از دست آخوند ها و همین اقایان آزاد شود و هم مردم. اما چنین دیده میشود که استفاده اینها از دین تمام نشده و همچنان مایل هستند که به عنوان مفسر دین، خود را تبدیل به جانشینان خامنه ای و احمدی نژاد عرضه کنند.

موضوع خیلی روشن است. این پنج تن هنوز به این درجه از تولید اندیشه نرسیده اند که نظامی خارج از جمهوری اسلامی مطرح کنند. اینها که مفسرین زبردستی هستنند، باید به یک نظام سکیولار فکر کنند. سکیولاریسم همراه با دمکراسی همه جا موفق شده است.

‫اگر این همه کشتار، تجاوز، ا عدام، فساد، دزدی و ظلم جمهوری اسلامی و آخوندی وجدان خفته کسی را بیدار نکند، ‫و همچنان خواستار انقلاب و جمهوری اسلامی باشد باید دانست که ‫انسانهایی وجود دارد که ظرفیت نا محدودی برای خونریزی و فساد دارند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.