رفتن به محتوای اصلی

آیا فقط غم مسلمانان غزه ما را میکشد؟
15.07.2014 - 04:10

یکی‌ از خصوصیات بارز ما ایرانی‌‌ها که شاید اصلی‌‌ترین دلیل انقلاب ۵۷ نیز بود جو گیری و احساساتی شدن و با امواج جلو رفتن است و بار‌ها شده که بعد از خشک شدن عرق مان تازه فهمیده ایم که چه کاری کرده و کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته ایم. اخیرا در فیس بوک و برخی‌ شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ایرانی‌، ایرانیان جو گیر شده کمپین‌هایی‌ در جهت حمایت از مردم مسلمان غزه در پی حملات اخیر اسرائیل به راه انداخته اند و همزمان با آن در بسیاری از شهر‌های دنیا تجمعاتی توسط مسلمانان وبرخی نیروهای چپ و ضدّ صهیونیست محلی برگزار میگردد .

من فارغ از قضاوت در باره محتوای مناقشه حماس و اسرائیل و بحران اخیر ضمن محکوم کردن کشتار و به خطر انداختن جان مردم غیر نظامی با هر دین و آیینی ، سوالی که برایم پیش آمده اینست که آیا برگزار کننده گان این کمپین‌ها واقعا به خاطر کشتار۱۵۰ نفر از مسلمانان و کودکان غزه خونشان به جوش آمده و فعال گردیده اند ؟ یا در پس پرده مراد دیگری است زیرا اکنون در حدود ۳ سال است که در سوریه خون بیگناهان به زمین میریزد و تعداد کشته‌ها به ۱۵۰ هزار نفر رسیده‌است ، در افغانستان ، عراق و لیبی‌ گرو‌های مختلف در حال ریختن خون مسلمین بیگناه اند ، در این مدت غیر از چند مورد تظاهرات علیه بشار اسد آن هم در جهت محکومیت رژیم حاکم که جنبه سیاسی داشته آیا هیچ گروه مسلمان و یا برگزار کننده کمپین ، کمپینی در جهت صلح در سوریه، افغانستان و عراق داشته اند ؟ آیا مسلمانان کشور‌های مختلف هیچگاه علیه گرو‌های تروریستی مسلمان که هر روز خون بی‌ گناه هان مسلمان را میریزند تظاهرات کرده و آنان را محکوم کرده اند ؟

آیا برخی‌ از همین‌ها که کمپین علیه کشتار کودکان فلسطینی راه میاندازند با جمع‌آوری اعانه در مساجد آنرا به دست گروهای مختلف ترور و وحشت نمیرسانند که خون مسلمانان دیگر را بریزند؟ و جالب اینجاست که بعضی‌ از ایرانیان خوش قلب و انساندوست جوگیر نیز به این قافله پیوسته اند ! به امید صلح و آرامش برای همه.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
پژواک ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.