رفتن به محتوای اصلی

بهائی بشوید جایزه ببرید!
10.06.2010 - 18:10

در این مملکت، که دروغ از در و دیوار آن می بارد، شاید شنیدن بعضی خبرها چندان تعجب بر انگیز نباشد. خبرهائی که آنقدر شاخ دار و عجیب هستند که انسان برای لحظاتی می ماند که چکار بکند؟ بخندند؟ گریه کند؟ باور کند؟ بدوبیراه بگوید؟ چه کار کند؟ شنیده ایم که دروغ هرچه بزرگتر باورش راحت تر، اما دروغ هایی که این روزها می شنویم حتی گوبلز را نیز متحیر می کند. دروغ هایی هستند که بنده به آنها می گویم دروغ های اعتقادی، این دسته از دروغ ها اعتقادات عده ای را زیر سوال می برد یا اینکه اعتقادات عده ای دیگر را وارونه جلوه میدهد. برای مثال در مورد بهائیان این دروغ که بهائیان، بهاءالله را خدا می دانند دروغی اعتقادی است.

Antiwar.a@gmail.comاین آدرس ایمیل در مقابل هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن ابتدا باید جاوا اسکریپت را فعال کنید.

برای رد این نوع دروغ ها شما نیاز به ادله و آیات و اشارات دارید و رد کردن این نوع دروغ ها معمولا مشکل تر و وقت گیر است نسبت به دروغ نوع دومی که در ادامه برای شما خواهم گفت. نوع دیگر را بنده "دروغ های مادی" نام گذاری می کنم. این دروغ ها بسیار ضعیف هستند و رد کردن آنها چندان کار سختی نیست. برای مثال اینکه می گویند بهائیان از اسرائیل حقوق می گیرند! دروغی است که به راحتی می توان آن را رد کرد، زیرا کسی که در ایران زندگی کند و بنا به گفته آقایان حقوق های نجومی آن هم به دلار بگیرد، باید زندگی ای سراسر رفاه داشته باشد حال آنکه حضرات خودشان هم می دانند و مردم نیز شاهد هستند که اینگونه نیست و اگر بهائی ای هم متمول است، حاصل سالها دست رنج خودش را می برد.

اما اخیرا بنگاه دروغ پراکنی شیعه نیوز، خبری را منتشر کرده که باعث شد چند سطری جهت تنویر افکار عمومی و اثبات ناآگاهی آقایان بنویسم. مشابه این خبر را بارها و بارها به انحاء مختلف شنیده ایم و از این نظر خبر چندان دست اولی نمی باشد، کمااینکه، بنگاههای دروغ پراکنی، چندان به این مهم توجه ندارند و هدف آنها در وهله اول انتشار دروغ است.

اما شیعه نیوز چه می گوید؟ "... در ادامه فعالیت مبلغان فرقه ضاله بهائیت برای به انحراف کشاندن جوانان مسلمان در سطح کشور، اخیراً برخی از مبلغان این فرقه ضاله ضمن مراجعه به منازل برخی از شهروندان، بسته‌های حاوی کتاب و بروشورهای تبلیغاتی مربوط به این فرقه ضاله را به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌کنند... این گروه همچنین با دادن وعده‌هایی مادی مانند اهدای خودرو و منزل مسکونی از ساکنان منازل به ویژه جوانان برای گرویدن به این فرقه دعوت می‌کنند..."

دو موضوع مطرح است: اول، ارائه بروشورهای تبلیغاتی آن هم درب منازل؟! دوم، اهدای خودرو و منزل مسکونی به کسانی که بهائی می شوند!؟ مانده ام که نویسندگان شیعه نیوز چه هستند؟ و یا مردم را چه فرض کرده اند؟ اگر برای مشتی کر و کور می نوشتند، شاید مشکلی نبود، اما وقتی بر روی اینترنت چنین اخباری کذبی را منتشر می کنند، در چه فکری هستند؟ تخریب بیش از پیش خودشان و یا بهائیان؟

هنگامی که سایت فرارو، سایت نزدیک به دولت خط فقر را در سال ۸۷ درآمد ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان اعلام می کند و همچنین بر اساس آمارهای بانک مرکزی طی سال های اخیر فاصله طبقاتی افزایش یافته و این به معنای افزایش فقر در دهک های کم درآمد جامعه است، بانک مرکزی در همان سال ۸۷ اعلام می کند که ۱۴ میلیون نفر زیر خط فقر هستند و بهائیان نیز که عضو همین جامعه هستند، چگونه می توانند چنین وعده هایی بدهند؟ بگذریم که در این چند ساله مرتبا دیده ایم که آمارها دائم بالا و پائین می شود و یا آمارهای ارائه شده از دو نهاد دولتی زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارد.

هر انسان عاقلی قبل از حتی تفکر بر روی این خبر به این فکر می افتد که مگر همه بهائیان دارای خانه و ماشین شخصی هستند که حالا وعده اش را به دیگران هم می دهند؟ چند وقت پیش با یکی از دوستان مسیحی صحبت می کردم و او هم خاطره جالبی را برایم نقل کرد.

می گفت روزی شخصی به کلیسای آن ها آمد و به کشیش گفت می خواهد مسیحی بشود. کشیش هم قبول کرد و این کار را بلامانع دانست. بعد از چند روزی شخص دوباره آمد و گفت خب حالا اگر من مسیحی بشوم، خانه هم برایم می خرید؟! کشیش با تعجب نگاهی به مرد می کند و جوابی می دهد که فکر کنم همین جواب برای شیعه نیوزیان نیز کفایت کند؛ کشیش می گوید: "مرد حسابی من خودم مستاجرم بعد برای تو خانه بخرم؟" افکار مریض این جماعت بهائی و مسیحی نمی شناسد.

اما در شرایطی که هر روز عرصه بر بهائیان ایران تنگ تر می شود، سخنانی چنین وقیحانه واقعا مشمئز کنند روح و روان و مسموم کننده فضای جامعه است. برای روشن تر شدن مطلب تنها به ۳ مورد از تضییقاتی که بهائیان ایران بتازگی تجربه کرده اند و هرسه مورد هم مربوط به مسائل مالی و اقتصادی بوده است اشاره می کنم.

چند روز پیش مغازه (لوازم یدکی ماشین) خانم صـ.م در بیرجند از طرف اماکن به بهانه نداشتن جواز کسب پلمپ گردید. ایشان در حدود ۲ سال پیش که خواسته اند مغازه شان را باز کنند با کلیه ارگانهای مربوطه صحبت کرده اند که آیا چون زن هستند به ایشان جواز مغازه فوق را خواهند داد یا نه و همه موافقت کرده اند ولی از همان موقع درگیر جواز کسبشان هستند و حالا گفته اند چون زن هستید به شما جواز نمی دهیم.

در روز ششم اردیبهشت ماه سال جاری بازهم در بیرجند، مغازه آقای فـ.د ساکن شهرستان بیرجند پلمپ شد. قابل ذکر است که اعتبار جواز کسب ایشان از ۳ سال پیش تمام شده است. از آن موقع چندین دفعه جهت تمدید جواز اقدام نموده اند ولی از طرف اماکن هر دفعه رد صلاحیت شده اند. همسرشان نیز جهت گرفتن جواز (برای همان مغازه) اقدام کردند که ایشان هم موفق به گرفتن جواز نشدند.

جواب اداره اماکن به آقای د. بسیار جالب توجه است، آنها به آقای د. گفته اند: " فعلا چند روزی مغازه تان پلمپ باشد تا ببینیم آقایان چه دستور می دهند." سرانجام پلمپ مغازه آقای دیمی را صبح روز پانزدهم همان ماه باز کردند البته به شرط اینکه از پاساژی که الان هستند نقل مکان کرده و جای دیگری مغازه بگیرند، جهت این کار دو ماه مهلت داده اند. حال خودتان تصور کنید وقتی که ۹ روز مغازه یک کاسب را تعطیل می کنند آن هم در این وضعیت خراب بازار، چه معنایی می دهد. در ثانی هزینه نقل و انتقال به یک مکان دیگر برعهده چه کسی است و اصولا چه تضمینی وجود دارد که در مکان جدید باز همین مشکل برای ایشان ایجاد نشود؟ نکته دیگر هزینه اصطلاحا چوب خوری مغازه جدید است، این هزینه بر عهده کیست؟ آیا خانواده ای که با چنین وضعیتی روبرو است، می تواند به کسی وعده ماشین و خانه بدهد؟

موارد دیگر نیز موجود است که البته مغازه را نبسته اند اما توسط عوامل بظاهر ناشناس بارها آن را آتش زده اند، تابلوی آن را خرا ب کرده اند و ... همچنین مراجعه ماموران اداره اماکن در یکی از شهرستانها به مغازه بهائیان و پرسیدن سوالهایی از این دست:

"نام، تحصیلات، رسته شغلی، آدرس مغازه، شماره شناسنامه، شماره ملی، نام پدر، نام پدر بزرگ مادری، نام پدر بزرگ پدری، تاریخ تولد پدر، محل سکونت پدر (آدرس دقیق)، محل کار پدر، متاهل یا مجرد، نام همسر، شغل همسر، آدرس همسر، نام فرزندان، نام پدر همسر، تاریخ تولد همسر و فرزندان، عضو چه حزب یا جریان سیاسی (از جمله دوم خرداد)، مشغول به چه فعالیت فرقه ای، نام و آدرس هم فرقه ای هایی که در نزدیکی فرد مشغول به کار هستند، آدرس قبلی محل کار، آدرس منزل، آدرس قبلی منزل، شماره تلفن، آیا منزل استیجاری است، آیا مغازه استیجاری است، آیا با کسی شریک هستید، درآمد تان چقدر است؟چقدر اجاره می دهید؟از زندگیتان راضی هستید؟چرا تو ایران مانده اید؟ چرا نمی روید خارج؟ از چه حزبی حمایت می کنید؟در حال حاظر چه تشکیلاتی دارید؟چه فعالیتی دارید؟ و..." به چه منظوری است؟

این تنها مشتی نمونه خروار بود. حال هر انسان عاقل و صاحب بصیرتی می تواند به عمق دروغ گویی و هرزه نگاری شیعه نیوزیان پی ببرد. در مورد پخش کردن بروشور و کتاب رایگان هم صحبتی نمی کنم که پرده بی حیایی اینان در نزد افکار عمومی و روشنفکران دریده شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.