رفتن به محتوای اصلی

در پاسخ اتهامات کوروش اعتمادی پیرامون گردانندگان سایت ایران گلوبال
30.05.2014 - 18:45

 کوروش اعتمادی در فیسبوک خود اتمامات سیاسی ناروایی به گردانندگان سایت ایران گلوبال نسبت داده که لازم است به آنها پرداخته شود.
به عنوان یکی از اعضای گردانندگان این سایت اتهامات ایشان را مربوط به خود دانسته و در پاسخ، جهت روشنگری اعلام میکنم که چنین اتهاماتی به جمع گردانندگان سایت نمی چسبد.

ایشان می نویسند: «سنت دیکتاتور منشانه دوستان شما در سایت ایران گلوبال که تیول جماعتی غیر دمکرات است که از خط سیاسی معینی هم در حاکمیّت جمهوری اسلامی پیروی میکنند.»
منبع: 

 لینک فیس بوک کوروش اعتمادی:

https://www.facebook.com/koroush.etemadi/posts/10…

 
سایت ایران گلوبال «درباره ما»: 

ایران گلوبال، سایتی خبری - تحلیلی می باشد و به هیج حزب و گروهی وابسته نیست ولی دارای روش روشنگری و خط مشی معینی به قرار زیر می باشد:

- سایت، همگامی و اتحاد عمل کلیه نیروهای سکولار ایرانی برای حقوق بشر و دمکراسی در کشور را پی می گیرد.

- سایت مخالف هزگونه نژادپرستی و راسیزم و اختلافات و جنگهای قومی-ملی است. مطالبی که مبلغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران باشند، منتشر نخواهند شد ولی بحثهای نظری و تئوریک درباره این مقولات امکان انتشار در سایت را دارند.

- ایران گلوبال  به معرفی مطالب و دیدگاههای ایرانیان حول مهمترین مسایل جنبش دمکراسی خواهی می پردازد!

- سایت، سعی می کند تجارب نسل انقلابی ها را با نگرشی اصولی؛ در اختیار جوانان کشور قرار دهد تا آنان احزاب مدرن خود را ایجاد نمایند.

- سایت، توجه خاصی به مشکلات دختران جوان (ایران) دارد و مطالبات آنان را پی می گیرد.

- سایت، سیاست مقایسه را پی می گیرد و به معرفی دست آوردها و امکانات جوانان غرب می پردازد و آن را با وضیعت جوانان کشور مقایسه می کند.

- سایت، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست و بنا بر خصلت گفتگو و دیالوگ خود،مخالف سیاست حذف نظرات سایر دگراندیشان حقیقی و حقوقی است و در این خصوص سانسور را کار نادرستی می داند!

- سایت به صورت مشارکتی اداره می شود به صورتی که کاربرانی که ثبت نام کرده اند، با دریافت نام کاربری و پاسورد می توانند مقاله و مطالب مورد نظرشان را، در چارچوب قوانین سایت منتشر کنند.

-ایران گلوبال، در گزينش و نشر مطالب ارسالی آزاد است.

- سایت، این حق را برای خود قائل است که از درج مطالبی که قبلا به سايت های ديگر ارسال شده اند، خودداری نماید.

اتهامات کوروش اعتمادی در مورد گردانندگان سایت:
1- سنت دیکتاتور منشانه... درسایت
2-جماعتی غیر دموکرات 
3- سایت «تیول جماعتی» که از خط سیاسی معینی که در جمهوری اسلامی پیروی میکند.
4- حمایت از یک خط  سیاسی در حکومت

پاسخ:
1- بر خلاف نظر کوروش اعتمادی سایت سنتی دموکراتیک دارد، هم در جمع داخلی خود گردانندگان و هم در ارتباط با کاربران :

سنت دموکراتیک داخلی:
- جمع 6 نفری ما از نظر اندیشه به قدری متفاوت و متضاد است که تنها نقطه اشتراکمان روابط دموکراتیک و اهداف اعلام شده ی سایت می باشد.
- هر یک ازما دارای اندیشه متفاوت و حتی متضاد با دیگری ست.
- هر یک از اعضا دارای اندیشه و عمل مستقل است و خود در مورد کارهایش تصمیم میگیرد.
- ما تنها با سنت دموکراتیک داخلی خود توانسته ایم با هم کار کنیم. هیچکس خط فکریش با دیگری برابر نیست. 

سنت دموکراتیک بیرونی:
- ما به بیش از 150 نفر کد سایت را داده ایم که خود بدون دخالت ما مقالاتشان را در سایت منتشر میکنند.
- هیچ نوشته ای را سانسور نمیکنیم و بر اساس رعایت نسبی مقررات سایت انتشار میدهیم. مگر اینکه چیزی خلاف مقررات سایت باشد. 
- در سایت همه نظرات از همه جریانها، از نیرویهای برانداز تا اصلاح طلبان، از سلطنت طلبان تا کمونیستها، انتشار مییابند. تنها توهین به دیگری و اتهام زدن ممنوع ست.
- خط عمومی سیاسی سایت مبارزه با جمهوری اسلامی است و نظرات و شیوه های مختلفی را در بر دارد. اعضای گرداننده مسئولیت فردی نظرات خود را دارند.
- اعضا بر اساس درک و تربیت دموکراتیک خود عملاً میکوشند در روابط خود با دیگران دموکراتیک عمل نمایند. و هیچ ادعایی هم ندارند.

عدم حمایت از یک خط  سیاسی در حکومت:
- همانطور که گفتم سایت اهداف اعلام شده را دنبال میکند. و در این جهت میکوشد «روشنگری» نماید. سایت از هیچ یک از جناحهای حکومت حمایت نمیکند.  و نمی تواند هم بکند چون کسی با دیگری همفکر نیست. در عین حال گردانندگان سایت و همکاران سایت، بعنوان اشخاص مستقل آزادند از هر سیاستی که به آن معتقدند، دفاع کنند.
سایت، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست و غیره که اعلام کرده ایم و در بخش «درباره ما» میتوان آنرا مطالعه کرد. و دقیقاً متضاد با ساختار حکومت است.
- مخارج سایت اساسا از جیب گردانندگان و در مواردی از یاری داوطلبانه کاربران تأمین میشود. و از هیچ جایی کمکی دریافت نمیکنیم. 

«سایت «تیول» کسی نیست. محل روشنگری جمع ماست. و از خط سیاسی معینی در جمهوری اسلامی پیروی نمیکند و دقیقاً در جهت رفع اساسی این طاعون از جامعه ایران میکوشد: 
از گردانندگان سایت تنها یک نفر جوانتر است و  به نسل بعد از انقلاب تعلق دارد. و مبارزات خود را بعد از 57 آغاز نموده است.
5 نفر باقی به نسل انقلاب 57 تعلق دارند و هر کدام حداقل دارای تاریخچه ی مبارزاتی 40 ساله علیه هر دو حکومت دیکتاتوری- شاه و خمینی-هستند. 
تیول نامیده شدن سایت به این معناست که جمهوری اسلامی سایت را در اختیار گردانندگان گذاشته و اینان هم از خطی در حکومت پیروی میکنند. سایت توسط کیانوش توکلی که در گذشته از اعضای سازمان فدائیان بود ایجاد شده است و هم اکنون نیر ایشان هماهنگی کار جمع را بعهده دارند. او بارها در مورد زندگی سیاسی خود شخصاً  به صورت علنی توضیح داده است. 
امیدوارم واژه «تیول» به معنای «ملکی که شاه به فئودال میدهد» از طرف کوروش اعتمادی بکاربرده نشده با شد و منظور او تنها «محل فعالیت جمع گردانندگان سایت» باشد. 

 درد کوروش اعتمادی از چیست که چنین سخن می راند؟
درد ایشان از «آزادی»یی ست که در سایت برقرار است و به ویژه در مورد «مسئله ملی» در ایران. مسایل قومی -اتنیکی از مسایل  مهم جامعه ماست . با توجه به نظرات او که درسایت جنبش سکولار دمکراسی منتشر کرده، 
از نظر ایشان اآزادی بیان شامل مسایل قومی -اتنیکی  نمیشود. وگرنه چنین به خشم نمیامدند. سایت  ایران گلوبال طرح این مسایل را جزو آزادی بیان میداند و به بحث و دیالوگ میگذارد . 
او برای فرو نشاندن خشم خود بجای اینکه در بحث و دیالوگ  سازنده در سایت ایران گلوبال شرکت کند و دلایل خود را بادیگران در میان بگذارد به ما « انگ و اتهام» می زند.
جای پرسش جدی ست که ایشان با این شیوه غیردموکراتیک، چه دستی گلی میخواهد به سر مردم ایران بزند، که در نوشته هایش مدام دم از دموکراسی و سکولاریسم میزند؟
دموکرات بودن شعاردادن نیست . آن یک پروسه "تربیتی-آموزشی" در محیط اجتماعی دموکراتیک ست. تا کسی چنین پروسه ای را از سر نگذارنده باشد صد سال هم شعار بدهد از او دمکرات در نمیاید. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.