رفتن به محتوای اصلی

باز هم در باره فاشیسم قومی!
08.08.2010 - 11:01

مطلبی که چندی پیش تحت عنوان ترانه کردستان و فاشیسم قومی بیدار می شود در ایرانگلوبال درج شد، تنها خشم پان ترک ها را بر افروخت و گوهر انسان ستیز فاشیسم قومی در صفحات ایرانگلوبال و ایمیل ها ارسالی منعکس گردید.

ایرانگلوبال بخوبی در تریبون آزاد خود، فرهنگ، منش و پیوندهای فاشیسم قومی و فاشیسم دینی را به شفاف ترین شکل بنمایش گذاشت. نمونه های ایمیل های دریافتی بدون ذکر نام نویسندگانشان (که تصور می کنند ناشناس اند) در ذیل آورده می شود تا روحیه و نگاه فاشیسم قومی پان ترک ها بیشتر شناخته شود و صد البته این تفکرات ربطی به آذربایجانی ها و شهروندان ترک تبار ایرانی ندارد و همبستگی ملی و تاریخی چند هزار ساله اقوام ایرانی به آسانی خدشه دار نخواهد شد.

ایمیل1:

می دانم ....

> آنجائیکه حتی حيوانات هم احساس دارند شما هم

> چیزهایی را حس می کنید. حس می کنید

> که کاخ هائيکه بر روی شن های روان و امپراتور

> هایی که بر مبنای دروغ و هذیان

> بنا شده اند بالاخره روزي ساکنانش را زير

> آوار هلاک خواهد کرد. دست و پا زدن

> های شما را می توان درک کرد. مطمين باشید که

> در عرض همین 6 ماه در ایران

> لااقل چهار جمهوری مستقل و دموکراتیک

> ایجاد خواهد شد. 1: جهموری اذربایجان

> 2: جمهوری مستقل عربستان 3: جمهوری بلوچستان و

> احيانا 4: جمهوری کوردستان

>

> به شما قول می دهم که ما تورک ها ایران اصلا

> و ابدا خدمات شعرا و نخبه گان

> پارسی گوی را از ياد نخواهیم برد و به همین

> دلیل هم توالت هایمان را به شکل

> دهان فردوسی و ن – ن ، ن، ج-د ، ا-ن،و ... ( اسامی بخشی از فعالین سیاسی ایراندوست و از جمله من) ؛ خواهیم ساخت که هر روز لااقل

> به بار بر دهان تان ... و خواهیم

....

> ناله کن ای .... با این زودی ها در کویر های بی اب و غلف فارسستان به شکار سوسمار و جویدن ریشه خار های بیابانی خواهید پرداخت

***********************

ایمیل2:

فعلا خواهر شما فارسها رو تو ... . از فرط گرما اومدین تبریز در ضمن چنگیز قهرمان بزرگ ما ترکهاست او ن بود که بعد فتح ایران مردهای شما فارسها رو کشت و زنهاتون هم در اشبز خونه و شبها در اتاق خواب به غلامی گرفت زنهای فارسها صبحها برا ی چنگیز و سربازان باشرفش غذا میپختن و شبها درزیر چنگیز و سربازهاش زجه میزدن طول تاریخ فارس سگها پر از این جریانات هستش اقا محمد خان قاجار در کرمان در یک روز 30 هزار فارس کرمانی رو به درک واصل کرد و شب همون روز دخترا و زنای فار س رو سربازاش قاییدن بهتره قورتون رو گم کنید و ... .... فکر میکنین فارس شدین مثلا ادمید در طول تاریخ فقط ننه خواهراتون رو ... گم شین بازم ... حالا صبر کنید و .....

خرده فرمایشات فوق بخشی از نظرات کسانی ست که تازه پای در میدان سیاست نگذاشته اند و تاریخ و نام و نشانی دارند.

***********************

این نظرات کسانی ست که می خواهند در فردای ایران (با تاکید می نوبسم که فردای ایران، چون مانع اصلی امروز ما در راه دمکراتیزاتسیون جامعه، فاشیسم مذهبی است)، راه شکنجه گران کهریزک، نسل کشی ارامنه در ترکیه و قتل عام مردم کردستان را ادامه دهند.

با مقدمه فوق که هشداری در باره بیداری فاشیسم قومی در ایران و تاکید ویژه بر برخورد آگاهگرانه و اقناعی، و نه حصمانه و واکنشی دارد؛ به اصل مطلب می پردازم:

*********************

باز هم در باره فاشیسم قومی!

بیش از یکسال از خیزش قهرمانانه ملت ایران می گذرد و جنبش آزادیخواهانه و دمکراسی طلبانه، بنیادهای اندیشه حکومت دینی و تاریخ 31 ساله حکومت اسلامی را به چالش کشیده است. شکست بزرگ سیاسی ایدئولوژک حکومت اسلام در ایران، امکان ادامه حکومت بشکل گذشته را ناممکن کرده است.

حکومت اسلامی که به نمادی از پلیدترین های عصر ما تبدیل شده است، برای مقابله با جنبش متمدنانه شهروندی و اختلال در تکوین اراده واحد ملی – دمکراتیک سراسری راههای حیله گرانه ی را پیشه کرده است تا این جنبش عظیم را به حرکت های کور و درگیریهای قومی – نژادی تنزل دهد.

حکومت اسلامی پایه حمایتی خود را در میان حتی اقشار عقب مانده جامعه از دست داده و با پشتوانه امکانات و اهرم های مالی، نظامی و اطلاعاتی ش به مقابله با جنبش برخاسته و یکی از دسیسه های آن دامن زدن به تنفر قومی و کوشش برای راه اندازی جنگ های قومی است، تا نشان دهد که چهره فاشیسم قومی کریه تر از فاشیسم اسلامی ست و با طرح چشم انداز جنگ های 100 ساله قومی، که از ایران ویرانه ای بجا نخواهد گذاشت، مشروعیت از دست رفته اش را بازیابد.

واقعیت اینست که اقدامات قوم ستیزانه ای که زیر نام اقوام ایرانی صورت میگیرد، ربطی به مردم فارس، آذربایجان و ... ندارد و برای مقابله با فاشیسم قومی و جنبش های کور اقشار تحتانی جامعه، بایستی با صدای بلند اعلام کرد؛ آنها که به جنگ های قومی دامن می زنند و پرچم فاشیسم قومی را بلند کرده اند از جبهه مردم نیستند.

در شرایط کنونی که قوم پرستان کوشش می کنند که شهروندان ایران را با هویت قومی در برابر هم قرار دهند و احیانا با توهین، تحقیر و حتی ترور از اقوام دیگر جنگ و برادر کشی را در ایران آغاز کنند؛ ایستادگی در برابر حرکت های فاشیستی و نژادپرستانه از موضع شهروند آزاد و دمکرات، به یک ضرورت تبدیل می شود.

اگر چشم انداز درگیری های قومی، برادر کشی و نسل کشی در برابر مردم قرار گیرد، بخشی از نیروهای اجتماعی، فاشیسم اسلامی را به فاشیسم قومی ترجیح خواهند داد و زیر پرچم موسوی و کروبی خواهند رفت تا در بر پاشنه قدیمی بچرخد و عزیزانشان بکام جنگ های قومی گرفتار نشوند و گروهی دیگر زیر بیرق ژنرال ها خواهند رفت تا بر دهان گزافه گویان سرب داغ بنشانند.

آنچه که ما باید از آن حذر کنیم همانا اجتناب از افتادن در دامی ست که فاشیسم قومی و فاشیسم اسلامی بر سر راهمان گسترده است.

ما در آستانه قرن 21 ایستاده ایم و مسائل مربوط به ملت ایران و آزادی و دمکراسی را می توانیم از راه گفتگو دنبال کنیم و اجازه ندهیم که لمپنیسم فاشیست های قومی و دینی، فضای گفتگوهای سازنده در باره آینده کشورمان را آلوده سازند.

امروز وظیفه سنگینی بر دوش نیروهای آزادیخواه، دمکرات و ایراندوست قرار گرفته است و آن هدف گیری کلیت رژیم جمهوری اسلامی بعنوان مانع مقدم آزادی و دمکراسی در جامعه ایران است.ما باید سیاست سرکوب اعتراضات مردم با هر شعار و هر انگیزه ای، توسط جمهوری اسلامی را محکوم کنیم و به دفاع از آزادی های بی قید و شرط سیاسی، بیان، تشکل و تحزب در ایران بپردازیم.

ما باید نژادپرستان را منزوی و نیروهای متوهم به گروههای نژادپرست را قانع کنیم که تنها از راه نهادینه کردن آزادی و دمکراسی در جامعه می توانند بر تبعیض و بی عدالتی در جامعه غلبه کنند و ایرانی شایسته مردمان رنگارنگ ش بسازند.

بگذار فاشیست های دینی و قومی دهان بگشایند و سخن بگویند و ملت ایران با سیاست، فرهنگ و منش آنها آشنا شوند و ما از حق قضاوت و انتخاب مردم دفاع کنیم، حتی اگر خلاف منافع شان باشد.

مبارزه برای تحقق مطالبات بحق اقوام، بخش جدائی ناپذیر از مبارزه آزادیخواهانه و دمکراتیک ملت ایران است و نیروهای آزادیخواه، دمکرات و لائیک ایران، نباید پرچم این پیکار را بدست فاشیسم قومی بسپارند و اجازه دهند جنبش آزادیخواهانه و متمدنانه شهروندی به درگیری های کور قومی سقوط کند.

و در پایان کلام خطاب به مدافعان فاشیسم قومی باید گفت که 100 سال دیر از خواب بیدار شده اید، در نتیجه رشد سرمایه داری در ایران و گذر جامعه از فئودالیسم، روند ترکیب قومی متحقق شده است و در ایران محله، اداره، کارخانه و فامیلی یافت نمی شود که نشان مشترکی از فارس ها، آذری ها، کردها و ... نداشته باشند.

این مجموعه ای که با هزاران پیوند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیائی و خویشاوندی درهم تنیده شده اند، خانواده بزرگ ایرانیان را تشکیل می دهند و از همینرو هر گونه تلاش قوم ستیزانه و نژادپرستانه توسط فاشیسم قومی و جنگ افروز(زیر نام فارس، ترک و ...)، با مقاومت ملی روبرو خواهد شد و آنها در زادگاهشان توسط نیروهای پیشرو بومی افشاء و منزوی می شوند.

آلترناتیو حرکت های کور، بی شکل و توده وار در جامعه، جنبش های هدفمند سیاسی اجتماعی زنان، دانشحویان و کارگران هستند که اتحاد ملی آنها در جنبش سراسری می تواند پایه های جمهوری اسلامی را ویران کنند و مطالبات آزادیخواهانه، دمکراتیک و نفی تبعیض در جامعه را متحقق سازند.

08.08.2010

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.