رفتن به محتوای اصلی

دیدارخانواده‌های زندانیان بند ۳۵۰ اوین با نماینده رئیس جمهور
23.04.2014 - 05:21

بنابر نوشته رادیو فردا :به گفته وی، این افراد از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر در این محل منتظر ماندند تا در نهایت پنج تن از این افراد٬ از جمله خانم خلفی٬ به عنوان نماینده خانواده‌ها موفق شدند وارد نهاد ریاست جمهوری شده و با  «آقای مهدوی٬ رییس بازرسی ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری» ملاقات و گفت‌و‌گو کنند.

به گفته خانم خلفی٬ این مقام مسئول نهاد ریاست جمهوری نیز در پاسخ گفته است که در اسرع وقت این اظهارات را به مراجع مسئول منتقل کرده و تا جایی که از لحاظ قانونی مقدور باشد٬ این مسئله را پیگیری می‌کند.
  
مخالفان در ایران روز پنجشنبه، ۲۸ فروردین، خبر دادند که ماموران و زندانبانان اوین اقدام به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ کرده‌اند که در پی آن، شماری از آنها دچار جراحت شده و به مراکز درمانی بیرون از زندان منتقل شده‌اند. خانواده‌های شماری از این زندانیان پس از دیدار با بستگانشان در زندان٬ در گفت‌و‌گو با رادیو فردا این مسئله را تایید کردند.

این در حالی است که رییس سازمان زندان‌ها بارها ضرب و شتم زندانیان را تکذیب کرده و می‌گوید بازرسان در پی یک بازرسی متداول با هدف کشف «وسایل ارتباطی غیرقانونی» در این بند٬ وارد زندان شده و با «التهاب‌‌آفرینی و هتاکی» زندانیان مواجه شده‌اند.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفته که گروه «بازرسی تخصصی» در این بند در پی بررسی موضوع ارتباط زندانیان با رسانه‌های «بیگانه و معاند» و کشف «مسیرهای پنهان ارتباطی» بود که در همین راستا نیز موفق به کشف تعدادی تلفن همراه٬ سیم‌کارت و کارت حافظه شده است. 

رییس سازمان زندان‌ها تاکید دارد که بازرسان «هیچ گونه برخورد بدنی‌» با زندانیان نداشته‌اند و به گفته وی این زندانیان بودند که شروع به «اغتشاش» کردند. وی تاکید کرده است که تمامی اظهارات مبنی بر ضرب و شتم و در پی آن بستری شدن تعدادی از زندانیان «دروغ» است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دختر عبدالفتاح سلطانی٬ همسر سهیل بابادی و پدر احمد رونقی ملکی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا٬ ضرب و شتم زندانیان این بند٬ از جمله بستگان خود را٬ تایید کرده‌اند.
  
همسر عماد بهاور  نیز به سایت کلمه گفته است که در روز ملاقات٬ بدن عماد بهاور کبود بود٬ اکبر امینی سرش شکسته بود و شماری از زندانیان نیز با عصا راه می‌رفتند.

در عین حال به نوشته کلمه٬ ۷۴ زندانی سیاسی این بند نیز در «شهادت‌نامه‌ای» این ضرب و شتم را تایید کرده‌اند.

رییس سازمان زندان‌ها ضمن رد مکرر این اظهارات، روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه تاکید کرده است که در صورت نیاز فیلم‌های بازرسی از بند ۳۵۰ اوین را منتشر می‌کند. گزارش خبرگزاری تسنیم حاکی است که تلویزیون جمهوری اسلامی سه‌شنبه شب یک «فیلم مستند» از وقایع روز پنجشنبه در زندان اوین پخش کرده است.

در این فیلم تنها برخی از اتاق‌های زندان اوین نشان داده می‌شود که در آن چند نفر نشسته‌اند و ماموران آنها را به زور بیرون می‌برند تا محل را بازرسی کنند. بیشتر بخش‌های این فیلم نیز به مصاحبه با رییس سازمان زندان‌ها اختصاص دارد که اظهارات خانواده‌های زندانیان و ضرب و شتم بستگان آنها را رد می‌کند.

در حال حاضر به گفته تعدادی از خانواده‌های زندانیان٬ ۱۲ تن از زندانیان این بند از روز دوشنبه در اعتصاب غذا به سر می‌برند٬ امری که رییس سازمان‌ زندان‌ها از آن ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.