رفتن به محتوای اصلی

احمدی‌نژاد تنها در برنامه زنده شرکت خواهد کرد
28.04.2011 - 15:10

گفتار محسن سازگارا پنج شنبه 8 اردیبهشت

رئیس دولت دهم تنها در صورتی در برنامه تلویزیونی هفته آینده شرکت می‌کند که بتواند به طور زنده حرف‌های خود را بزند. رئیس دولت دهم قصد دارد در گفتگویی مستقیم با مردم درباره برخی مشکلات به وجود آمده سخن بگوید.

چهارشنبه 7 اردیبهشت 90، 27 آوریل 2011 میلادی

در مورد 12 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه 5 زندانی سیاسی بند 4 کانون 12 زندان رجایی شهر هم به 11 زندانی که اعلام اعتصاب غذا کردند پیوستند. زندانیان سیاسی بهروز جاوید تهرانی، علی اجرمی، جعفر اقدامی، رضا شریفی، و حامد حردانی هم اعلام کردند که به آکسیون مقاومت مدنی و جانانه زندانیان سیاسی که هفته آینده روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، 11، 12 و 13 اردیبهشت دست به اعتصاب غذا خواهند زد می پیوندند. زندانیان قهرمان سیاسی ما دعوت کردند که روز یکشنبه 11 اردیبهشت، روز کارگر، در همبستگی با کارگران، دوازدهم روز معلم در همبستگی با معلمان و سیزدهم در همبستگی با مطبوعات دست به اعتصاب غذا بزنند. بسیاری از بچه ها پیشنهاد کردند که همزمان با آنها هر کس می تواند روزه بگیرد یا مشارکت بکند در اعتصاب غذای آنها در دانشگاهها، در نقاط دیگر ولی شب ساعت 10 شب روی بامها الله اکبر گفته بشه و سه شنبه که مصادف با سه شنبه های اعتراضی ما هست به عنوان اولین قدم در سال جدید تظاهرات پراکنده در سطح تمام شهرهای کشور تدارک شود. به نظر من پیشنهادات خوبی است که من روزهای قبل هم خدمتتان عرض کردم که در صورت گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد آن خدمت شما ارایه خواهم کرد اما الان که نگاه می کنم ایمیلهایی که برای من می آید، پیشنهاداتی که برای من میاد می بینم که این مطالب دارد مطرح می شود. بنظر من پشتیبانی از زندانیان سیاسی ما و نشان دادن همبستگی و مقاومت ملی در این سه روز بخوبی می تواند انجام شود.

نکته دوم اینکه محمد پور عبدا... فعال دانشجویی چپ به همراه 10 نفر دیگر از زندانیان سیاسی به زندان قزل حصار منتقل شدند که پر از مجرمان عادی و گاهی بسیار خطرناک است. این همین زندانی است که آخر سال گذشته، شب چهارشنبه سوری، در آن شورش شد و به روایتی بیش از 100 نفر در آن کشته شدند.

نکته سوم اینکه تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به دعوت شورای صنفی این دانشگاه در اعتراض به عملکرد مدیریت دانشگاه صورت گرفت و علیرغم اینکه بسیاری از اعضای تشکل شورای صنفی را راه نداده بودند، سعی کرده بودند کنترل کنند اما دانشجویان تجمع اعتراضی را یکپارچه شکل دادند.

نکته چهارم اینکه عمادالدین باقی زندانی سیاسی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشری پنجاه ساله شد و امسال هم او برای چندمین بار پیاپی تولد خود را از پشت میله های زندان جشن گرفت و تنها یک ملاقات کابینی با خانواده خود داشت.

نکته پنجم این است که شنیده ها حاکی از این است که ملاقات آقای احمدی نژاد با آقای خامنه ای دوشنبه شب به بن بست رسید. ظاهراً اینطور که در محافل سیاسی شایع است آقای احمدی نژاد سه خواسته دارد یکی برکناری آقای مصلحی وزیر اطلاعات، دیگری پذیرش معاون اولی آقای مشایی و سومی برکناری سعید جلیلی از دبیر کلی شورای امنیت ملی که طبیعتاً برای آقای خامنه ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. سایت فرارو خبر داده که احمدی نژاد از مصطفی نجار وزیر کشور هم خواسته که استعفاء بدهد. حساسیت وزارت کشور بخصوص در ارتباط با برگزاری انتخابات بیشتر از اوقات گذشته است برای اینکه امسال کشمکش بر مجلس هم بین اقشار حکومتی هست. همینطور آقای احمدی نژاد در دیداری که با اعضای شورای شهر داشته مطرح کرده که بعد از ترور دانشمندان هسته ای او می خواسته سه وزیر را کنار بگذارد که نگذاشتند. این نگذاشتن قاعدتاً از طرف بیت رهبری و شخص آقای خامنه ای است: وزیر کشور، وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه که البته یکی از آنها را آقای احمدی نژاد کنار گذاشت. به هر صورت این اختلاف کماکان ادامه دارد. خبر بعدی من در همین رابطه هست.

نکته ششم اینکه دوازده نماینده مجلس طرح سوالی از رئیس جمهور را مطرح کردند که می تواند مقدمه استیضاح باشد. همینطور نماینده ها برای اولین بار در صحبتهای بودجه خود صحبت از شکست طرح یارانه ها کردند.

نکته هفتم اینکه موجی از طرف سپاه هم روز گذشته از بخشهای مختلف به شکل شاخ و شانه کشیدن برای آقای احمدی نژاد، مشایی و دولت وی شروع شده. نشریه صبح صادق سپاه نوشت که خیلی ها علایق باندی را بر مصالح نظام ترجیح می دهند. آقای سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه به ناسپاس ها حمله کرد. نقدی فرمانده بسیج هم جملاتی را نثار دولت و مشایی کرد و آقای عزیز جعفری فرمانده کل سپاه هم صحبت از این کرد که در مرحله غیر نظامی سپاه منتظر دستور فرماندهان خود نمی مانند و علی الراس عمل می کنند، در وقت انقلابی عمل انقلابی می کنند و خلاصه نشانی های دولت را داده که بیشتر می شود گفت که حرفهایش به شکل یک تهدید است.

نکته هشتم اینکه 10 سایت طرفدار آقای مشایی و دولت فیلتر شده، البته معلوم است که اینها هم آمادگی داشتند چون با همان فرمت این سایتها اما با اسامی دیگر همه آنها را دوباره بالا آوردند. آقای امیری فر پیشنماز نهاد ریاست جمهوری که خیلی هم طرفدار احمدی نژاد و مشایی هست مطرح کرده که آقای علم الهدی امام جمعه مشهد به دلیل حرفهایی که در مورد آقای رحیم مشایی زده باید حد در مورد وی جاری شود. البته این حرف با واکنشها و اعتراضات بخشهای مختلف دولت در بین اصولگراها مواجه شده.

نکته نهم اینکه مجلس به هر حال کلیات لایحه بودجه سال 90 را در ماه اردیبهشت تصویب کرده، بررسی تبصره ها مانده و همین کلیات تصویب شده حاکی از آن است که بیش از پنج هزار و پانصد و چهل میلیارد تومان دست معاون برنامه ریزی رئیس جمهور می ماند به شکل تنخواه که در واقع می شود گفت که دست آقای احمدی نژاد و آقای مشایی خواهد بود. همینطور بیست هزار میلیارد تومان پیش بینی شده اوراق مشارکت بفروشند برای طرح های وزات نفت، نیرو، مسکن و راه و ترابری که حاکی از کسری های دولت است و ایجاد تعهد با بهره های بالای 15-16 درصد برای دولت و در واقع بیش از پیش دولت را ورشکسته کردند.

نکته دهم اینکه تعرفه خدمات پستی ناگهانی به 40 تا 1000 درصد افزایش پیدا کرده و این امر بسیاری کسانی را با پست سرو کار دارند بخصوص مطبوعات را زیر فشار قرار خواهد داد.

نکته یازدهم اینکه ارتش سوریه همانطور که دیروز هم گفتیم با تانک وارد درعا شده و دیروز هم صدای گلوله، توپخانه و غیره شنیده می شد. صحبت از کشته شدن بیش از 27-28 نفر در درعاست همینطور در شهرهای دیگر. واکنشهای دنیا هم علیه سوریه تشدید شده. خانم سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل مطرح کرده که ایران فعالانه در سرکوب مردم سوریه دست دارد. آمریکا در حال مطالعه تحریم دولت، حکومت سوریه و شخص بشار اسد است. وزیر امور خارجه هلند صحبت از تحریم مقامات و تسلیحاتی سوریه کرده، اتحادیه عرب سرکوب معترضین را محکوم کرده و ترکیه که دولت کنونی آن نزدیک به آقای اسد هست و روابط دوستانه ای دارد قرار است که آقای اردوغان نماینده ویژه ای بفرستد و این برخوردها را کم و بیش محکوم کرده.

اما نکته آخر اینکه همانطور که قول داده بودم در فیس بوک مرگ بر دیکتاتور چندین مقاله خوب و کوتاه دیدم که گذاشته، اولین آنرا انتخاب کردم در مورد مبارزات مردم شیلی که نشان می دهد چطور در واقع شیلی در یک دهه حرکت کرد زیر فشار سخت ترین سرکوبهای پینوشه و چگونه در واقع مبارزات مدنی و بی خشونت مردم شیلی سرانجام دیکتاتور را به زیر کشید. من این مقاله را به نقل از فیس بوک مرگ بر دیکتاتور ضمیمه برنامه امروز می کنم و اگر سوالاتی هم در این خصوص باشد روزهای آینده خدمت شما پاسخ خواهم داد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.

سه شنبه شش اردیبهشت نود 26 اپریل 2011 میلادی

امروز درباره 15 موضوع صحبت می کنیم.

نکته اول این که دور دوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر دیروز و پریروز برقرار شد و همان طور که این زندانیان عزیز اعلام کرده اند. هفته آینده هم این زندانیان اعتصاب غذا خواهند کرد. این سه روز مصادف است با یازدهم روز کارگر، دوازدهم روز معلم و سیزدهم روز مطبوعات و به این ترتیب در واقع سه روز اعتصاب غذا برای سه قشری که در جنبش نقش دارند از طرف زندانیان اعلام شده است و برخی اعلام کرده اند که ما هر سه شب الله اکبر بگوییم و راهپمایی اعتراضی به سبک سه شنبه های اعتراض را مجددا احیا کنیم. که به نظر من پیشنهاد های خوبی است و من اطلاعات بیشتری بگیرم در روزهای آینده خدمتتان اعلام می کنم.

نکته دوم این که آقای محمدرضا مقیسه از طرف آقای جعفری دولت آبادی دادستان احضار شده و سعی شده با او برخورد شود و به دلیل نامه ای که مادر آقای مقیسه نوشته است. آقای مقیسه کسی است که در کمیسیون که آقایان کروبی و موسوی برای بررسی آسیب دیدگان بعد از انتخابات 88 اولین بار افشا کرد که عزیزانی که در خیابان ها شهید شده اند در گورهای دسته جمعی دفن شده اند.

نکته سوم این که دکتر قاسم شعله سعدی همچنان در زندان است و پسر ایشان گفته است که ایشان برای حکم ابطال شده ای یک سال و نیم حبس به خاطر نامه به آقای خامنه ای زندان برده شده در حالی که این حکم توسط آقای شاهرودی باطل شده بود و تا در زندان بوده است یک سال حبس دیگر هم برای او بریده اند. نگرانی از سلامتی او به سبب ناراحتی ستون فقرات و خطر قطع نجاع و همین طور ناراحتی قلبی افزایش پیدا کرده است.

نکته چهارم این که آقای محسنی اژه ای دادستان کل کشور از مصاحبه ی خانم فائزه هاشمی گفته است واین که قابل پیگرد قضایی است و آقای جوان فکر رییس ایرنا و از نزدیکان آقای احمدی نژاد هم اظهار شده و توضیح داده و صراحتاهم آقای اژه ای گفته مرخصی به زندانیانی که داده می شود و توبه کنند و از آنچه انجام داده اند پشیمان باشند.

نکته پنجم این که دروایش فرقه گنابادی در گناباد تجمع کردند و بیش از پنج هزار نفر از سطح کشور به آنجا رفته اند و به احضار دکتر نورعلی تابنده قطب این دراویش دور هم جمع شده اند.

نکته ششم این که 180 نفر از کارگران کارخانه چینی سازی البرز که اسفند سال گذشته منحل شد. هنوز بلاتکلیف اند و هنوز با آنها تصفیه حساب نشده است و تجمعی داشتند روز گذشته در برابر مجلس.

نکته هفتم این که سایت العربیه خبر داده است که دو شنبه شب آقای احمدی نژاد با آقای خامنه ای دیدار داشته است و در محافل مختلف سیاسی شایع شده که احمدی نژاد استعفا کرده است و سایت سفیر گفته است احمدی نژاد پنج روز است به دفتراش نرفته است و آقای خامنه ای هم در دیداری که با کمیسیون کشاورزی مجلس داشته است هم به نعل زده و هم به میخ و هم از مجلس دفاع کرده و هم از دولت.

نکته هشتم این که آقای سردار جلالی رییس ستاد پدافند غیر عامل خبر از ویروس استارس خبر داده است که ویروس جدیدی است و روی دستگاه های اجرایی و سیستم های اداری فعال می شود و جاسوسی می کند.

نکته نهم این که یک دیپلمات دیگر ایرانی از بحرین اخراج می شود و البته این هم احتمالا یک دیپلمات بحرینی را اخراج می کند.

نکته دهم این که مجلس در بررسی قانون بودجه 90 تصویب کرد که دولت اجازه داشته باشد پنج هزار میلیارد تومان از اموال خوداش را بفروشد و هزینه آن را به پیمانکاران برق بپردازند.

نکته یازدهم اینن که آقای شجونی که از طرفداران پر و پا قرص دولت بود و این روزها از آقای مشایی انتقاد می کند در مصاحبه با روز آن لاین گفته است که سرنوشت بنی صدر در انتظار احمدی نژاد است اگر به حرف ولایت فقیه گوش نکند اما ایشان بعدا تکذیب کرد و سایت روزآن لاین هم کار حرفه ای کرد و صدای نوار آقای شجونی را روی وب سایت خوداش گذاشته است و نشان می دهد ایشان این حرف را زده است.

نکته دوازدهم این که بخشنامه به امضای فرمانده انتظامی استان تهران منتشر شده است که نشان می دهد ابلاغ کرده اند پرسنل نیروی انتظامی با لباس شخصی به دیدن فیلم اخراجی های سه بروند و این نشان نمی دهد چقدر حکومت شکننده است که پاسخ یک آکسیون ساده در ایام نوروز را هم با هم بخشنامه های دولتی می دهد.

نکته سیزدهم این که ماجرای دلخراش رها کردن دو بیمار بیمارستان امام خمینی کنار اتوبان طبق روال معمول جمهوری اسلامی با شکستن کاسه کوزه بر سر پرسنل ساده این بیمارستان از جمله راننده آمبولانس در حال تمام شدن است.

نکته بعدی این که سوریه با تانک به شهر درعا حمله کردند و به خانه ها وارد شدند و اتحادیه اروپا محکوم کرده اند و شورای امنیت خواسته شده وارد ماجرا شود و

نکته آخر این که صادرات نفت عراق از مرز دو میلیون بشکه گذشت و این ترتیب اندک اندک ایران را در صادرات نفت می گیرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.