رفتن به محتوای اصلی

پس قرنها دوستی باد هوا بوده؟
09.04.2014 - 04:36



اژدر بهنام

کشور ما ایران همانند فرش زیبای رنگارنگی است و زیبایی آن هم به همین رنگهای فراوان زیبای آن است. اگر این رنگها را از آن بزداییم، ایرانی سیاه خواهیم داشت. انسانهایی که در این کشور زندگی می‎کنند، طبیعتا نظرات مشابهی ندارند. از راست راست تا چپ چپ، کسانی که تمامیت ارضی ایران را مقدس می‎دانند تا کسانی که تمامیت ارضی برایشان پشیزی ارزش ندارد، کسانی که خاک را محور قرار می‎دهند تا انسان محوران، از تمامیت‎گرا تا تجزیه طلب و استقلال طلب، انسانهای معتقد به ادیان گوناگون، انسانهایی با زبانها گوناگون و... ساکنان این سرزمینند. و ایران‎گلوبال سایتی است که می‎خواهد همه اینها را پوشش دهد. این آن ایده‎ای است که از تعریف ایران‎گلوبال از خود در صفحه "درباره ما"ی آن می‎توان فهمید. ما می‎توانیم خود را بازتعریف کنیم. خود را مشخص‎تر بیان کنیم...

الوندی

دیوار کوتاه ملت ایران. امروزه گویا فریضه ای سازمانی است که هر گروه و سازمانی و یا افرادی برای معصوم نشان دادن خود از ستم پارس و دولت پارس و بر تری پارسها مینویسند. آدم یاد دشمنی آلمانها با یهودیان در دوران جنگ دوم میافتد. در آنزمان مردم یهود عامل بدبختی و عقب ماندگی مردم آلمان تبلیغ میشدند و عاقبت ملیونها یهودی در کوره های آدم سوزی آلمانها جزغاله شدند. امیدوارم این سرنوشت یهودان در مورد پارسها از سوی برگزیده گان ملیتهای تحت ستم روی ندهد . پارس ها ساده دلانه باور دارند که همه ما یک ملت هستیم. تجزیه طلبان بما میگویند نه اقا ما ملیت جدا هستیم و باید مستقل شویم. یعنی دوستی چند قرن گذشته باد هوا بوده و ما اساسن دشمن بودیم ولی خبر نداشتیم.شما دوست دارید یک ملت به چند دشمن تبدیل شود ؟ خوب ما هم به چشم دشمن خانگی بشما نگاه میکنیم.

عیوض 

هشداری به دوستان گرامی ایران گلوبال . از اینکه شما دست به ساختن این سایت برای مبارزه با نظام اسلامی شده اید باید سپاس گزار شما بود.هدف شما افشای جنایت های نظام اسلامی و رسیدن مردم به ازادی و به تجربه و دمکراسی است. اما در طول زمان و به تجربه متوجه میشویم که سنگ بنای سیاست ایران گلوبال برای مبارزه برای حقوق مردم به پرتاب سنگ و کلوخ و تهمت و توهین به مردم پارسی زبان شده است.با اطمینان صد در صد میتوان گفت هیچ سایت اینرنتی همانند ایران گلوبال به مردم پارسی زبان وبه زبان پارسی توهین نگرده و متاسفانه نا اگاهانه در خدمت نظام اسلامی قدم بر نمیدارد. در اینکه در کشورایران عده ای میتوانند تجزیه طلب شوند ایرادی نیست اما این مهم چگونه باید به افکار عمومی مردم ایران برسد.با توهین وتحقیر ویا با استدلال های تاریخی ؟

ما بخاطر می اوریم که در همین سالهای اخیر بود که جنگ در یوگسلاوی چه بیدادی کرد و در افریقا چگونه نزدیک به یک ملیون سیاه پوست از دو قبیله گشته شدند و حوادث اوکراین .در ایران نیز میتواند چنین کشتاری در ابعاد بزرگتری بوجود اید و برای جلوگیری از ان جنگ دیگر ایران گلوبالی وجود نخواهد داشت.مطمن باشید که در صورت چنین وضعی سنگ روی سنگ نخواهد ماند و دود ان نه به چشم من وشما بلکه به چشم همه مردم ایران خواهد رفت و راه را برای ورود نیروهای بیگانه فراهم ساخت. انچه در سوریه کنونی میگذرد باید هشداری باشد برای همه مردم ایران و رهبران و گروهای در گیر و استقلال طلب که اگر جنگی خانکی در ایران شروع شود پایان ان نا پیداست و مردم ایران برای فرار از جنگ به کشور های همجوار با اینده ای تاریک روبرو خواهند شد.بدون شک نه فقط مردم پارسی زبان زیان نخواهند دید بلکه ترک و بلوچ و اذری و کردو عرب سرگردان در کشور های خارجی بدون داشتن سرپناهی دست گدائی به سوی این وان دراز خواهند کرد.مطمن باشند هیچ اسب زین شده ای را به کسی نخواهند داد .انچه در انتظار ماست فقط یک هرج ومرج ونامنی خواهد بود و نه بیشتر . نظام اسلامی یک نظام دینی است و ربطی به مردم پارس زبان ندارد و این یکی کردن نظام و مردم پارسی زبان حقه خود نظام است برای بهره برداری های سیاسی . ایا کسی جریانی حزبی میتواند تضمین بدهد در ایران هرج ومرجی بوجود نیاید؟

بحث

...عزیزجان! اگرمردمان غیر فارس ایرانی، از حقوق انسانی، مدنی، سیاسی، و فرهنگی خود صحبت بکنند، تجزیه طلب هستند؟ گیرم که باشند! مگر چه اشکالی دارد که خلقها از این طریق به حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و حق تعیین سرنوشت خود برسند. شما که از فلاسفه و انسان بودن صحبت میکنی، آیا بهتر نیست از اینان برای رسیدن به مطالبات انسانی و حقوق برایرحمایت بکنی! نه اینکه با تمسخر و گستاخی نسبت به خلقهای ستم دیده زخم زبان بزنی! در ثانی اغلب نوشته هایتان تکراری است و همیشه یک چیز ملکه ذهنتان است. تمرگز گرائی، تمامیت خواهی! و همین ادعا، جغرافیای ایران را بر باد خواهد ...

...در فرهنگ دموکراسی بحث و مبارزه افکار هست. فرهنگ دموکراسی فرهنگ بحث و گفتگوست! آن تجزیه طلب هم که داد سخن میدهد، ایرانی است و حرف دارد برای گفتن. آن هم مثل هر کس دیگر حقوق زبانی، مدنی، سیاسی، اجتماعی، منطقه ای، استانی، دارد. آیا تا بحال از خودت پرسیده ای چرا ملیتهای ایران در صدد جدائی و تشکیل اقلیم خود هستند؟ آیا تابحال از خودت پرسیدی چرا پان ایرانیستها به دیگر ملل ایرانی تحقیر وتوهین میکنند؟ آیا تابحال از خودت پرسیدی ، چرا زبان ملیتهای ایرانی از طریق دیکتاتورهای شیخ و شاه سرکوب و قدغن شده است؟ آیا این استدموکراسی که شما از آن دفاع میکنید؟ آیا تابحال از خودت پرسده ای، چرا مردم و ملیتها میخواهند از پان ایرانیسم حق وحقوقشان را جدا بکنند؟ شما فکر میکنی که اگر فردا اوضاع تغییر کند، میتوانی در مقابل میلیونها انسان عاصی به ایستی؟ دوستانه به شما توصیه میکنم کمی به خود بیا و عاقلانه فکر بکن! و به حقوق انسانی دیگران احترام بگذارید.
 

قهرمان قنبرى

...اين از افكار انسانى جنبش ما نشات مى گيرد كه هر فاشيسمى را محكوم كنيم و برايش تورك و فارس و كورد فرقى نمى كند،شايد در اول راه باشيم،ولى همين قدر جرات و استقلال داريم كه اگر ولو كسى از خودمان خواست ما را به انحراف بكشاند،خودمان افشا و محكومش كنيم،و در اين راه پيش قدم شويم، پس لطفا از فرق فاشيسم و مبارزات خلقهاى اذربايجان ،كورد و عرب كمى درس بگيريد ،باور كنيد راسسيم راه حل نيست

...باور كنيد كه تقصيرها گردن خلقهاى غير فارس نيست،اصلا انها چرا مطالباتشان را هر روز بالا مى برند؟چون كه براى مطالبات حداقلى شان هم از طرف حاكميت و حتى مخالفين مدعى ازادى و دموكراسى و حقوق بشر نه درك مى شود و نه مورد قبول است،مسله اين است كه مخالفين مركزگرا (اكثرمخالفين تمايلات مركزگرايانه افراطى دارند)اين مبارزات را به رسميت نمى شناسد و اهدافش را تا حد تمسخر ارتجاعى مى داند،مسله خيلى ساده است و اگر شما(مثلا)يا هر كسى در هر مقام يا فكر يا تشكيلاتى،از حق من كورد،تورك،عرب ،بلوج دفاع كنيد،ديگر فلسفه وجود اين مشكل دليلى ندارد،اين مشكل برخاسته از عدم درك مشكلات مضاعف خلقهاى غير فارس از طرف شما(مثلا) يا از طرف هر كسى است كه دغدغه ازادى و حقوق انسانى و البته ميهنى دارند،اين را كسى از سر سيرى يا دلخوشى ايجاد نكرده كه بخواهد از سر گرسنگى يا ناراحتى جلويش را بگيرد،اين مشكلى است كه فقط با درك و راه حلى نه دستورى بلكه مبتنى بر حس انسانيت حل مى شود.

يوسف آذربايجان

سوال از آنهايی که فکر ميکنند در ايران دموکراسی و آزادی بر قرار خواهد شد. !!!‌ در کشوری که سنت دموکراسی وجود ندارد و در کشوری که تشکيلات دموکرات موجود نيست « در جامعه فارس زبان حتی وجود افراد دموکرات نيز قابل شمارش ميباشد در حد کمياب». خوب اين دموکراسی و آزادی حتما توسط امام غايب دوازدهم ناذل خواهد شد و سوال چطوری؟؟ چرا که برای هر حرکت اجتماعی و سياسی بايد زمينه مادی موجود باشد خيلی پوست کنده و واضح بگويم دموکراسی که توسط آقای اقبال اقبالی و ورجاوند و زعيم و محسن رضائی و فرخ نگهدار و حزب کمونيست کارگری - مجاهدين خلق - جبهه ملی وامثالم طرفداری ميشود مشخص است چه سرنوشت درد آوری برای ملل غير فارس در بر خواهد داشت .

محمد احمدی زاده

راستی چه باید کرد؟ با این ویروسی که هر روز بدخیم تر و بدخیم تر میشود چه باید کرد؟ ویروسی که همه جای کشور را فراگرفته و بیماری کثیفش را بر همه خلق های ساکن کشورمستولی کرده؟ سخن اینست که آیا بلوچ و یا کرد و ترک به تنهایی قدرت مقابله با آن را دارد؟ گیریم که داشته باشد و به استقلال برسد آیا توان نگهداری آن را دارد یا نه؟ مگر در چهارچوب قانون اساسی کشوری فرقه دموکرات آذربایجان و یا کوردستان به صورت ایالتی اداره نشد و موقعی که به خاک و خون کشیده شد مگر از درون، خود مردم آن فهم و شعور را داشتند که بطور یکجانبه با چنگ و دندان آنچه را که حق مسلم و قانونی شان بود را حفظ کنند و مگر سرمایه داران و خرافه پرستان مذهبی که درکی از موضوع نداشتند در نابودی آن سهم بسازایی بازی نکردند...


دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
کامنتهای ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.