رفتن به محتوای اصلی

رسانه های دولت در اختیار محفل آذری ها
17.03.2014 - 12:08

در همه کشورها تریبون  های رسمی و دولتی در اختیار گروهی از سیاست سازان،روشنفکران و نخبگان نزدیک به دولت قرار می گیرد تا اندیشه ها و رویکردهای دولت را تبیین و به جامعه عرضه کنند. بعد از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحاین علیرغم وعده های مختلفی که روحانی به اقلیتها و قومیت ها ساکن ایران داد، تریبون های رسمی دولت نه تنها در ترویج این سیاست گامی برنداشتند بلکه در اختیار و تسلط کسانی قرار گرفتند که مخالف سرسخت این سیاست ها بودند. که این خود نشانگر تناقض در سیاست اعلامی و اعمالی است.

نگاهی به رسانه های پرتیراژ که یا مستقیما به دولت وابسته اند مانند روزنامه ایران و یا از اعضای مهم دولت هستند روزنامه قانون این تناقض را نشان می دهد.

مهم تر از همه روزنامه ایران که هم روزنامه رسمی است و هم سابقه مشعشعی در قبال ملت تورک آزربایجان دارد.

این رسانه بعد از انتخابات دربست در اختیار محفل آذری ها قرار گرفته است. نویسندگان مقالات صفحه نخست و تاریخی این روزنامه چه کسانی هستند؟ امثال کاوه بیات قشقایی، احسان هوشمند، سالار سیف الدینی، محمدعلی بهمنی قاجار .

نگاهی به سایت آذری ها بیاندازید. همین اسامی نویسندگان آذری ها هم هستند. یعنی این محفل یکسر در دولت دارد و یکسر در بیرون دولت.

با عنایت به این موضوع خواهید دید که تلاش های عده ای از ساده لوحان هویت طلب برای اقناع یونسی و روحانی جهت احقاق حقوق ملت ما آب در هاون کوبیدن است.

روزنامه ایران دوشنبه و چهارشنبه در یادداشتی به قلم سالار سیف الدینی که معرف همه است به نقل قول از مرد مرموز و پشت پرده سیاست شونیسم  یعنی قوام نوشته است:

«در ادوار گذشته حتی یک مدت کوتاهی هم در تاریخ این کشور دیده نشده است که صحبت از یک ملیت خاص غیرایرانی در آنجا به میان آمده باشد و از حیث زبان هم با این که امروز مکالمه مردم به زبان ترکی است ولی در تمام مدت 25 قرن نوشته ها،زبان ادبی در آن دیار به فارسی بوده است و دوره را سراغ نداریم که مردم آنجا به ترکی چیزی نوشته باشند و یا به ترکی کتاب درسی یا ادبی یا تاریخی قابل توجهی تالیف کرده باشند یا مدرسه هایی برای تدریس زبان ترکی وجود داشته باشد.آذربایجان به حکم سوابق تاریخی جزءلاینفک ایران است و هیچگونه مجوز تاریخی یا قانونی برای نهضت خودمختاری ...وجود ندارد».

اینها سعی دارداز طریق به لجن کشیدن پیشه وری حرکت ملی آزربایجان را وابسته نشان دهند. هفته قبل از آن احسان هوشمند از دیگر نویسندگان آذریها در صفحه اول این روزنامه در صدد توجیه این ایده شونیستی بوده که منظور از «قوم و زبان های قومی» در اصل 15 ارامنه و مسیحیان هستند و ربطی به ملیت ها و قومیت ها ندارد در نتیجه قانون اساسی اصلا وجود و حقوق قوم ها را نیز به رسمیت نشناخته است.

روزنامه اطلاعات نیز چنین مشی دارد. این روزنامه یکی دیگر از تریبون های محفل آذری ها است. کاظم آذری از نویسندگان شونیست که متاسفانه خود تورک است، دهها مقاله شونیستی در این روزنامه دارد. روزنامه قانون وابسته به وزیر دادگستری از دیگر تریبون های این محفل خطرناک است. بیشتر نویسندگان آذری ها در این روزنامه مقالات از موضع شونیستی دارد.

روزنامه ایران با تیراژ بیش از صد هزار نسخه از پرتیراژ ترین روزنامه های کشور است که در عین حال ارزان ترین نیز به شمار می رود. قیمت هیچ یک از این روزنامه های دولتی و رسمی (اطلاعات،ایران،قانون) از 500 تومن فراتر نمی رود.

آیا این روش شما را به یاد توصیه های محمودافشار نمی اندازد  : ارسال کتابهای فارسی به آذربایجان با بیشترین تیراژ و کم ترین قیمت؟

جالب تر اینکه بدانیم عمده بودجه و هزینه آذریها و همچنین خط فکری آن از طرف «بنیاد افشار» تامین می شود. بنیاد افشار موقوفات محمود افشار است. املاک این موقوفات مابین خیابان پارک وی و میدان تجریش بالغ بر چند هکتار است. تمام مغازه های آن حوالی همه مستاجرین این موقوفه به شمار می روند. ساختمان اصلی بنیاد نیز در همین محل است. ساختمان انجمن باستان شناسی، انجمن زبان فارسی، لغت نامه دهخدا و... همگی متعلق به این بنیاد است. زمین ها فقط مختص حاشیه و بر خیابان نیست. اگر به محله های داخل تجریش و الهیه و جردن سری بزنید، تابلوهای مختلفی که نشانگر تعلق ملک به بنیاد افشار است را می بینید.

چندی پیش یکی از دوستان تعریف می کرد که مسئولان سایت آذریها را یکی دو بار در نشست ها و همایش های این بنیاد دیده است. همچنین منبع مطلعی می گوید دفتر این سایت در یکی از املاک موقوفات در الهیه قرار دارد.

بی دلیل نیست که اخبار مهم بنیاد افشار از سوی آذریها پوشش داده می شود. بهتر است بدانید هیچ مطلبی بدون منظور و هدف در آذریها درج نمی شود و کوچک ترین مطلب در پی یک هدف پنهان است.

http://www.iran-newspaper.com/?nid=5587&pid=1&typ…

http://www.iran-newspaper.com/?nid=5603&pid=10&ty…

http://www.iran-newspaper.com/?nid=5605&pid=10&ty…

http://old.iran-newspaper.com/1392/9/20/Iran/5532…

- See more at: http://www.tribun.com/mubareze-djari/1766-2014-03…

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
سایت تریبون

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.