رفتن به محتوای اصلی

سوم بهمن ماه زادروز ندا آقاسلطان+عکس ها
23.01.2014 - 04:57

روز یکشنبه سوم بهمن ۱۳۶۱ هاجر رستمی مطلق و علی آقاسلطان مادر و پدر دختری زیبا شدند و نام او را ندا گذاشتند اما این دختر زیبا روی و باهوش و مهربان یک روز پس از عربده کشی های حضرت آیت الله العظمی دیکتاتور! در نماز جمعه بیست و نهم خرداد ۱۳۸۸ در جریان اعتراض مردم به کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ روز شنبه سی خرداد ۱۳۸۸ با پرواز گلوله ای بی جان شد! ندا آقاسلطان دختری تهرانی بود، او دومین فرزند خانواده ای بود که پدرش کارمندی با درآمد کم و مادرش خانه دار بود، به دلائلی که تا کنون روشن نشده اند هر چند که ندا در خانواده ای که چندان دیندار نبود پرورده شده بود اما به آموزش در رشته الاهیات در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و پس از یک سال برای فشارهای فراوان در محیط دانشگاه و به ویژه از سوی گردانندگان دانشگاه برای پوشش و حجاب و عفاف و ..... مانند بسیاری از دانشجویان دختر دانشگاه را ترک کرد! ندا بر آن شد تا در رشته گردشگری کار کند از این روی به فراگیری زبان های دیگر به ویژه زبان ترکی پرداخت و حتی چند بار نیز به ترکیه رفت و می خواست راهنمای تورهای گردشگری شود، سپس از این خواسته اش نیز دست کشید و به فیلمسازی و عکاسی و موسیقی روی آورد و سرانجام به آموزش دانشگاهی در رشته فلسفه روی آورد.

در روز سی خرداد ۱۳۸۸ ندا به همراه استاد موسیقیش آقای حمید پناهی در تظاهرات مردم شرکت کرد، ناگهان پلیس ضد شورش رژیم ولایت فقیه به سوی مردم گاز اشک آور پرتاب می کند و موتورسواران نیز به سوی مردم یورش می برند و مردم (که ندا هم در میان آنها بود) در خیابان خسروی می دوند! مردم در خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان صالحی و کوچه خسروی کم کم داشتند پراکنده می شدند که ناگهان گلوله ای شلیک می شود و به ندا می خورد! دکتر آرش حجازی پزشک و نویسنده ایرانی که کوشش نافرجامی برای جلوگیری از خونریزی و مرگ ندا انجام داد می گوید: "..... ناگهان صدای شلیکی شنیدیم، از دوستم که کنارم ایستاده بود پرسیدم که چی بود؟ گلوله بود؟ او گفت که می گویند گلوله های پلاستیکی می زنند، در همان لحظه من برگشتم و دیدم که خون از سینه ندا که در چند متری من ایستاده بود فواره می زند! ....." ندا آقاسلطان برای یک آن با ناباوری خونی را که از سینه اش به بیرون می پاشید می بیند، تعادلش را از دست داده و بر زمین می افتد، کوشش دکتر حجازی برای پیشگیری از خونریزی در ناحیه برخورد گلوله که به گواهی او از روبرو شلیک شده و کمی پائینتر از ناحیه گردن بوده نافرجام بوده و ندا آقاسلطان در کمتر از هفت دقیقه جان می سپارد! او ابتدا گمان کرده که تیراندازی از روی یک پشت بام انجام شده است اما کمی بعد تظاهر کنندگان را دیده است که مرد مسلح موتورسواری را به نام عباس کارگرجاوید گرفته اند!

دکتر حجازی می گوید: "..... مردم برای مدت کوتاهی شخص موتورسوار را دستگیر و خلع سلاح کرده و کارت شناسائیش را که نشان می داد عضو بسیج است از او اخذ می کنند و چند تن از آنان اقدام به گرفتن عکس از او می نمایند، ضارب که به نظر می رسیده شلیک کردن به ندا را انکار نمی کند در میان جمعیت خشمگین فریاد می زند که: "من نمی خواستم او را بکشم!" معترضان نمی دانستند با او چه کنند چرا که تحویل او به پلیس را بی فایده دانسته و به علاوه بیم داشتند که خود بازداشت شوند! بنا بر این پس از گرفتن عکس و کارت بسیج ضارب او را رها می کنند ....." البته هم اکنون عباس کارگر جاوید ناپدید شده است و هیچ اثری از او نیست! دکتر حجازی که دانشجوی یکی از دانشگاه های جنوب انگلستان است و پس از این رویداد به انگلستان رفته است برای بازگو کردن اطلاعات درباره کشته شدن ندا آقاسلطان نمی تواند دوباره به ایران بازگردد! ندا آقا سلطان در گورستان بهشت زهرا - قطعه ۲۵۷ - ردیف ۴۱ - شماره ۳۲ آرمیده است.

عکس های ندا آقاسلطان بی درنگ در سایت ها و رسانه های خبری گوناگون در سراسر جهان به نمادی از جنایات بی شمار رژیم سر تا پا لجن جمهوری اسلامی تبدیل شد، مجله تایم عکس ندا را به عنوان یکی از ده نماد اعتراضی برتر جهان برگزید، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از دیدن فیلم مرگ ندا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که دیدن این فیلم مایه افسردگی است، او افزود: "..... ما زنان دلاوری را دیده ایم که در برابر درندگی و تهدیدها پایدار بوده اند و تصویر دلخراش زنی را دیده ایم که در خیابان تا دم مرگ خونریزی کرد....." باراک اوباما همچنین در واکنش به خبر دریافت جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۹ گفت: "..... این جایزه باید با همه کسانی که برای دستیابی به عدالت و ارزش های انسانی می کوشند تقسیم شود .... با زن جوانی که با وجود خطر کتک خوردن یا گلوله، با خونسردی برای دستیابی به حق خود راهپیمائی می کند....." منظور اوباما از زن جوان ندا آقاسلطان بوده است، برای چندین روز شبکه های تلویزیونی بزرگ آمریکا به طور پیاپی ویدئوی لحظه جان دادن ندا آقاسلطان را پخش کردند، به گزارش کانون پژوهش پیو، ویدئوی مرگ آقاسلطان در هفته پایانی ماه ژوئن سال میلادی ۲۰۰۹ پربیننده ترین ویدئوی خبری سایت یوتیوب بوده است!

برخی از هنرمندان نیز به این رویداد واکنش نشان دادند، مانند تیم اوبرایان که لحظه درگذشت ندا را در پرتره ای به تصویر کشید، اعضای کانون فیلسوفان آمریکا مرگ آقاسلطان را به خانواده، دوستان و آشنایان او تسلیت گفتند، در بیانیه این کانون آمده است: "..... ندا به عنوان یک دانشجوی فلسفه به خوبی به اهمیت و ارزش گفتگوی استدلالی آگاه بوده است....." شهرداری رم در ایتالیا خیابانی را به نام ندا نامگذاری کرد، تایمز لندن ندا آقاسلطان را به عنوان شخصیت سال ۲۰۰۹ برگزید، همچنین ویدئوی جان سپردن ندا آقاسلطان به عنوان بهترین فیلم خبری سال ۲۰۰۹ شناخته شد، جایزه روزنامه نگاری جورج پولک به فیلمبردار ناشناسی که با دوربین گوشی تلفن همراه صحنه قتل ندا آقاسلطان را ضبط کرده است داده شد و وی به عنوان بهترین فیلمبردار خبری سال شناخته شد، در ژوئن ۲۰۱۰ منوچهر متکی وزیر امور خارجه رژیم ولایت فقیه در آن زمان، که برای گفتگو با چند مقام غربی به اروپا رفته بود هنگام ورود به پارلمان اروپا با نمایندگانی روبرو شد که عکس هائی از ندا در دست داشتند، استروان استیونسون نماینده حزب محافظه کار انگلیس در پارلمان اروپا نیز در حالی که عکس ندا را در دست داشت به آمدن وزیر خارجه جمهوری اسلامی به پارلمان اروپا اعتراض کرد و منوچهر متکی را آدمکش نامید!

پائولا اسلیتر Paula Slater مجسمه ساز سرشناس آمریکائی دو تندیس برنزی جداگانه از ندا آقاسلطان به نام فرشته ایران ساخت که در اکتبر و نوامبر ۲۰۰۹ از آنها در کاخ هنرهای زیبای شهر سانفرانسیسکو و کنفرانس بزرگداشت زنان ایرانی در شهر واشنگتن پرده برداری شد، یکی از تندیس ها در ساختمان شهرداری سانفرانسیسکو برای همیشه جای خواهد داشت، با کوشش فراوان ایرانیان ضد رژیم در فرامرز در کشورهای هلند و ژاپن تمبر یادبودی برای ندا آقاسلطان چاپ و منتشر شد، در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۰ و همزمان با سالگرد مرگ ندا آقاسلطان آهنگ مردم جهان People Of The World برای یک هفته در سایت کریس دی برگ جای گرفت، وی این آهنگ را به ندا تقدیم کرد و او را نماد حق طلبی و آزادیخواهی و پیکار با سرکوب و خفقان نامید، در اکتبر سال ۲۰۰۹ کالج کوئینز در دانشگاه آکسفورد انگلستان برای بزرگداشت ندا آقاسلطان بورس تحصیلی ندا آقاسلطان برای رشته فلسفه در سطح کارشناسی ارشد و سطح دکترای فلسفه را برپا کرد، دانشجویان ایرانی در دریافت این بورسیه تقدم دارند که این کار دانشگاه آکسفورد انگلستان با اعتراض شدید سفارت رژیم ایران در لندن روبرو شد، کوتاه سخن آن که در سرتاسر جهان ماجرای ندا آقاسلطان نمادی برای جنایات رژیم اهریمنان دوزخی شد و دشمنان رژیم در این زمینه کارهای فراوانی را به انجام رساندند.

اما در ایران چه شد؟ و واکنش سردمداران رژیم دژخیمان ستمگر به ماجرای کشته شدن ندا آقاسلطان چه بود؟ محمود احمدی نژاد رئیس جمهور انتصابی و دست نشانده رژیم برای مردم فریبی در نامه ای به ایة الله شاهروری رئیس قوه قضائیه رژیم در آن زمان نوشت: "..... با توجه به حاشیه سازی های فراوانی که در خصوص این حادثه دلخراش صورت گرفته و شانتاژ تبلیغاتی وسیع رسانه های بیگانه و قرائن و شواهد فراوان دیگر، دخالت مخالفین و معاندین ملت ایران برای بهره برداری های سوء سیاسی و مشوه نمودن چهره پاک جمهوری اسلامی قطعی به نظر می رسد! ....." و سپس از ایة الله شاهرودی درخواست رسیدگی به ماجرای کشته شدن ندا آقاسلطان را کرد! آخوند شارلاتان و مفت خور سیداحمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه پنجم تیر ۱۳۸۸ کشته شدن ندا آقاسلطان را کار خود اغتشاشگران نامید! " ..... در اغتشاشات اخیر یک خانم کشته شد، اوباما برایش اشک تمساح ریخت و غرب معرکه گرفت، هر عاقلی که فیلمش را ببیند متوجه می شود کار خود اغتشاشگران است! به گونه ای که از جائی که ماشین این خانم هم پارک شده است عکس گرفته اند، این خانم در کوچه خلوت بوده است، در کوچه خلوت که نمی کشند، دستگیر می کنند! معلوم است که اگر کار نظام بود در خیابان برخورد می کرد! ....." عزت الله ضرغامی رئیس انتصابی و دست نشانده و دروغ پرداز رادیو و تلویزیون رژیم گفته بود: "..... سی - ان - ان و بی - بی - سی یک به یک برخی تصاویر ساختگی مثل مرگ همان خانم (ندا آقاسلطان) را به نمایش گذاشتند! و بعد آقایی به نام آرش حجازی در این زمینه جوسازی کرد و اکنون نیز گم و گور شده و پیدایش نیست! ....."

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده جنایتکار نیروی انتظامی رژیم گفت: "..... قتل ندا یک سناریو بوده است! و هیچ ربطی به اغتشاش های تهران ندارد! ....." وی همچنین گفت که دکتر آرش حجازی یکی از شاهدان قتل آقاسلطان برای سمپاشی علیه نظام جمهوری اسلامی! و جنجال سازی در مورد کشته شدن ندا آقاسلطان! توسط وزارت اطلاعات و پلیس بین المللی (اینترپل) تحت تعقیب است! اما پلیس بین‌المللی اعلام کرد که هیچ گونه درخواستی از مقامات ایران برای پیگرد دکتر آرش حجازی دریافت نکرده است! روزنامه "جوان" ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت که خبرنگار خبرگزاری بی - بی - سی برای قتل ندا آقاسلطان اوباش را اجیر کرده بود! سفیر رژیم ایران در مکزیک در مصاحبه با خبرگزاری سی - ان - ان ادعا کرد که سازمان سیا برای بدنام کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ندا آقاسلطان را ترور کرده است! خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) مدعی شد که منافقین خلق ندا آقاسلطان را ترور کرده اند! و نشانه های به دست آمده از سوی کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی کشور این فرضیه را تقویت می کند که ندا آقاسلطان اشتباها به عنوان خواهر یکی از اعضای مجاهدین خلق اعدام شده مازندرانی از سوی تک تیراندازان این سازمان ترور شده است! مهدی کلهر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد ندا آقاسلطان را دختر ساده ای دانست که خود را جلوی دوربین به مردن زد! و سپس در آمبولانس به دست پزشک فراری به انگلیس (آرش حجازی) کشته شد! وی همچنین ادعا کرد که: "..... به معنای اسم ندا آقاسلطان توجه کنید، ترجمه اسمش به انگلیسی می شود "فریاد، آقای شاه!" یعنی این مملکت با سابقه ۳۰ سال جمهوری اسلامی به جائی نرسید و باید آقای رضا پهلوی برگردد! ....."

دستگاه های اطلاعاتی رژیم شایع کردند که پدر ندا در برنامه ای تلویزیونی مرگ ندا را کار اغتشاشگران دانسته است! روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۸۸ گروهی از اعضای "کمپین یک میلیون امضا" که برای حقوق زنان مبارزه می کنند به دیدار خانواده ندا آقاسلطان رفتند، در این دیدار اعضای خانواده آقاسلطان از حضور پدر ندا در یکی از برنامه های تلویزیونی و معرفی اغتشاشگران به عنوان قاتل ندا اظهار بی اطلاعی کرده و آن را دروغ خواندند! در روز ۶ مرداد ۸۸ مهدی کروبی از این خانواده دیدار کرد و خطاب به آنان گفت: "..... مرگ ندا هم مظلومیت مردم ایران را در این شرایط فریاد زد و از آن دست رخدادهائی است که تا سال ها و حتی قرن ها در خاطر مردم می ماند و همین حوادث خود سرفصل و مبدأ تاریخی می شود، ندا آقاسلطان به تاریخ و به حرکت های مردم پیوست ....." در این دیدار مادر ندا آقاسلطان از اظهارات برخی مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی مانند احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران و عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیما درباره سناریو بودن یا ساختگی بودم مرگ دخترش گله کرد و این اظهارات را بسیار تلخ و دردآور دانست، وی گفت که دخترش هم مانند هزاران جوان دیگر که علاقه مند به سرنوشت کشورشان هستند به نتایج انتخابات اعتراض داشت، خواهر ندا آقاسلطان نیز در رد استدلال کسانی که قتل خواهرش را کار مجاهدین خلق یا گروه های مسلح ضد حکومتی می دانند محدودیت ها و ممنوعیت های مقامات رژیم برای برگزاری مراسم سوگواری ندا را مثال آورد، شبکه اچ- بی - او برنامه مستندی درباره ندا ساخت که شهره آغداشلو گوینده و مجری آن بود و رژیم دروغ پردازان شارلاتان و جنایتکار هنگام پخش آن از ماهواره با فرستادن پارازیت های بسیار شدید جلوی دیدن آن از سوی بینندگان درون ایران را گرفت! خانواده ندا در این فیلم درباره او سخن گفتند و فیلم ها و عکس هائی از زندگی ندا نشان داده شدند.

مراسم چهلم ندا آقاسلطان قرار بود در مسجد نیلوفر تهران برگزار شود که با مخالفت آن مسجد برای فشارهای وارده از سوی رژیم روبرو شد و مادر ندا اعلام کرد مراسم چهلم در بهشت زهرا بر سر آرامگاه ندا برگزار خواهد شد، پنجشنبه هشتم مرداد ۱۳۸۸ مصادف با چهلمین روز مرگ ندا هزاران تن از مردم در قطعه ۲۵۷ بهشت زهرا حاضر شدند و میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز برای شرکت در این مراسم در محل یاد شده حضور یافتند، به گفته سایت رسمی حزب اعتماد ملی هم مهدی کروبی و هم میرحسین موسوی توانستند برای لحظاتی خود را به آرامگاه ندا رسانده و فاتحه بخوانند، مادر و برادر سهراب اعرابی از دیگر کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ۸۸ نیز در این مراسم حضور داشتند، نیروهای سرکوبگر رژیم برای پراکنده کردن مردم با آنها درگیر شده و باتوم و گاز اشک آور به کار بردند، آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی درگیر شدن پلیس را در پی کوشش مهدی کروبی برای سخنرانی بر سر آرامگاه ندا گزارش کرده است، یورش نیروهای سرکوبگر رژیم باعث شد که مهدی کروبی ناچار به ترک محل شود و چندین تن از یاران کروبی هم کتک بخورند، همچنین جعفر پناهی کارگردان و مهناز محمدی مستندساز در این مراسم از سوی نیروهای رژیم بازداشت شدند! مراسم باشکوهی نیز برای چهلم ندا آقاسلطان در شهر کلن آلمان با حضور هزاران تن از ایرانیانی که از دوزخ رژیم ولایت فقیه به آلمان گریخته بودند برگزار شد.

در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ سازمان عفو بین المللی اعلام کرد که رژیم ایران که همه تار و پود آن بر پایه دروغ و مردم فریبی است و رژیمی است که حتی اگر یک روز دروغ نگوید فردا نفس کشیدن را از یاد خواهد برد کاسپین ماکان نامزد ندا آقاسلطان را از تاریخ ۵ تیر ۱۳۸۸ دستگیر کرده است تا به زور مشت و لگد و سیلی و شکنجه اعتراف کند که قتل ندا کار سازمان مجاهدین خلق بوده است! کاسپین ماکان هم سپس در مصاحبه ای با خبرگزاری بی - بی - سی گفت که به مدت دو ماه در زندان بوده است و در جریان بازداشتش به سختی کتک می خورده است و تهدید می شد که اعدام خواهد شد! کاسپین ماکان همچنین گفت که برخلاف ادعاهای رژیم ندا فردی سیاسی بود، ماکان ادامه داد: " .....او (ندا) ذاتا روحیه رهبری داشت و بسیاری (از معترضان) را به سوی خود جذب می کرد، فکر می کنم به همین دلیل هدف قرار گرفت، حکومت ایران و مقام های امنیتی آن او را تحمل نمی کردند و می خواستند که او را از بین ببرند ....." مادر ندا هم در مصاحبه ای با "جرس" از بازداشت ساعتی خود و همسرش در روز ۱۳ آبان ۸۸ خبر داده است: "..... روز ۱۳ آبان به همراه همسرم به قصد شرکت در مراسم این روز به میدان هفت تیر رفتیم اما همین که بسیجی ها چهره ما را شناختند به شدت ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند! ….. آنها سپس برای چند ساعت ما را بازداشت کردند! ....." سخن فراوان است و زمان کم و داستان ندا و نداها در دوزخ ولایت فقیه همچنان دنباله دارد .....

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

nedaagasoltan-780-1

 

nedaagasoltan-780-2

 

nedaagasoltan-780-3

 

nedaagasoltan-780-4

 

nedaagasoltan-780-5

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
برگرفته از:
http://jahanezan.wordpress.com/2012/01/23/16781-2

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.