رفتن به محتوای اصلی

جناب نوري زاد! با بوسيدن دست اين و آن، آب رفته به جوي باز نمي گردد
06.01.2014 - 18:23

Missing media item.

 

محمد نوري زاد از معدود جداشدگان از بدنه نظام است كه هنوز بر عقيده خود پا برجاست. اگر چه با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري و پس از آن عده اي از سران اصلاحات نسبت به خواسته ها و شعارهاي خود عقب نشيني كردند و حتي تقلب در انتخابات 88؛ كه در آن تعداد بسياري از ايرانيان جان خود را در خيابانها و زندانها و شكنجه گاههاي ر‍ژيم اسلامي از دست دادند؛ را منكر شدند و این مسئله را تا حد تدليس پايين آوردند اما نوري زاد همچنان بر اعتراض خود پا برجاست و گاه و بيگاه خبر ساز مي شود.

بوسيدن پاي كودك بهايي و درخواست عذرخواهي از يهوديان، شركت در مراسم سالگرد ستار بهشتي و ايراد سخنان آتشين و مسافرت به كردستان و تهيه اخبار از خانواده قربانياني كه گمنام جان خود را از دست داده اند از جمله حركات زيباي نوري زاد مي باشد كه قابل تقدير و احترام است.

با وجود اين طرح پرسشهايي از ايشان لازم به نظر مي رسد، پرسش هايي كه شايد مخاطب واقعي آنها نوري زاد نيست اما او نماينده همان طيفي است كه در بوجود آمدن شرايط كنوني نقش موثري داشته است.

در اين مقاله چند سوال از بي شمار سوالاتي را كه ممكن است به ذهن برسد مطرح مي كنم و اميدوارم ايشان و يا طرفداران ايشان نسبت به پاسخگويي اقدام فرمايند.

جناب نوري زاد، تا قبل از انتخابات 88 هيچ اعتراض و يا نوشته اي از شما در رابطه با پايمال شدن حقوق اساسي و ابتدايي مردم در جمهوري اسلامي موجود نيست! آيا جناب عالي در آن مقطع زماني مشكلي را در كشور نمي ديديد كه نسبت به آن اعتراض نماييد؟!

آيا اگر امروز ميرحسين موسوي بعنوان رييس جمهور صوري در كشور بر مسند قدرت بود و حكومت همچون تمام سالهاي شكل گيري خود نسبت به كشتار و تضييع حقوق مردم اقدام مي كرد، جناب عالي باز درصدد اعتراض بر مي آمديد يا صرفا وقوع تقلب در انتخابات يك حكومت تماميت خواه كه آنهم موضوع نادر و تازه اي نبوده است جناب عالي را چنين منقلب كرده است؟!

جناب نوري زاد! خاتمي كه با شعار اصلاح طلبي و گفتگوي تمدن ها به مدت 8 سال بر كرسي رياست جمهوري تكيه كرده بود و پشتوانه 22 میلیون رای مردم را با خود داشت چرا مورد حمايت شما قرار نگرفت آيا آن زمان هنوز معتقد بوديد كه ولايت مطلقه فقيه تنها راه گشاي كشور است و هر كه در مقابل ولايت فقيه بايستد مهدورالدم است؟!

آيا وقوع قتل هاي زنجيره اي در زمان خاتمي به اندازه كافي تاثر برانگيز نبود كه جناب عالي در مذمت آن چند خط بنويسيد؟!

زماني كه فجايع كوي دانشگاه تهران رخ مي داد و دانشجويان بي پناه مورد هجوم وحشيانه عمال رژيم قرار مي گرفتند و كشته و زنداني و از تحصيل محروم مي شدند، آيا وجدان شما در خواب بود؟! چگونه مي توانيد اين موضوع را توضيح دهيد كه هم زمان با وجود چنين فضايي در كشور، پسر شما در آمريكا و در شرايط خوب به تحصيل خود ادامه مي داد حال آنكه فرزندان ايران زمين از داشتن ابتدايي ترين حقوق محروم بوده و هستند!

جناب نوري زاد! آن زمان كه خامنه اي را پدر خطاب قرار مي داديد و حاضر بوديد براي فصل الخطاب قرار دادن سخنان او ديگران را تا حد مرگ تحت فشار قرار دهيد، آيا به آزادي و حقوق ابتدايي مردم فكر مي كرديد و یا اصلا این موضوع در افکار شما جایگاهی داشت؟!

ظلم به كردستان و سيستان و ساير نقاط محروم ايران تنها در دوران احمدي نژاد رخ نداده است. اين ظلم ريشه اي ديرين دارد اما چرا تا زماني كه رژيم بر خلاف ميل شما و ساير همفكرانتان عمل نكرده بود واكنشي نشان نمي داديد؟ آيا مي توان به شما و گفته هاي شما اعتماد كرد در حاليكه تمام ايده آل ها و افكار خود كه در تحكيم و پيشرفت ولايت مطلقه فقيه خرج كرده بوديد را يك شبه كنار گذاشتيد و ساز مخالف با رژيم زديد!

جناب نوري زاد، چگونه انتظار داريد كه شما و حركات شما را خالص و بي ريا بيابيم در حاليكه ممكن است به راحتي پشت پا بر اين افكار و طرز فكر نيز بزنيد زيرا كه سابقه شما در گذشته اين را مي گويد كه يك شبه فردي را كه پدر خود مي دانستيد تكفير کردید؟!

بله انسانها مي توانند از خواب غفلت بيدار شوند و هر انساني نيز مي تواند خطا بكند و شكي در اين نيست اما آنچه كه شما و ساير همفكرانتان كرديد تنها با بوسيدن دست و پاي اين و آن قابل اصلاح نيست شايد روزي هم بوسه بر دست خامنه اي زده باشيد كه ما از آن بي خبريم.

جناب نوري زاد، اگر واقعا به دنبال حقيقت هستيد و مي خواهيد نسبت به احقاق حقوق پايمال شده مردم واكنش نشان دهيد و خبر ساز شويد بهتر است اين موضوع را از اول انقلاب پيگيري كنيد.

آمار كساني كه در خلال انقلاب و سالهاي بعد از آن كشته شدند و يا صداي خانواده هايي كه مورد ظلم و ستم رژيم اسلامي از ابتداي شكل گيري آن قرار گرفته اند را به گوش جهانيان برسانيد.

تنها به دنبال مشكلات زمان احمدي نژاد نباشيد، احمدي نژاد تنها يك عامل بود كه رفت اما آمران همچنان پابرجا هستند! استبداد آخوندي كه با پشتوانه فكري و استراتژيكي امثال شما شكل گرفته است با بوسيدن دست مظلومان نابود شدني نيست و آب رفته اين چنين به جوي باز نخواهد گشت.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.