رفتن به محتوای اصلی

آیا فساد فراگیر،عامل اضمحلال نظام وکشوراست؟
31.12.2013 - 12:41

پس از افشاگری های رسانه ها چه در داخل و خارج کشورعلیه دزدی های بابک زنجانی که باید بدرستی به مشغول سازی دوره ای نظام حاکم برایران برای گزارش گران ارزیابی کرد ،بالاخره اورا زندانی کردند.

فساد گسترده و نهادینه شده در جمهوری اسلامی  ـ همواره در قامت افراد به تفسیر کشیده می شوند وزمینه های اختلاس ،ارتشاء و رشوه خواری در حاکمیت اسلامی هیچگاه بررسی ریشه ای نمی شود.

چشمه های آلوده به فساد در حکومت اسلامی بسیار و مخفی هستند که ازطریق دولت ناپیدا هدایت می شوند.

اما این برهمگان هویداست که فساد فراگیر و دیرپا در نظام اسلامی با دستگیری بابک زنجانی پایان نمی پذیرد.

سالهاست که اختلاس ،دزدی و رشواره خواری به فرهنگ غالب و ثابت بخش اقتصادی جمهوری اسلامی که در هرج و مرج بسر می برد تبدیل گشته است.

به نقل از بیشتر مسافرانی که از ایران بازمی گردند ، هیچ کار اداری و اقتصادی و حتی بیمارستانی بدون پرداخت رشوه امکان ناپذیر است.

فساد در پرتو فرهنگ اسلامی تحت عنوان های بخشش ،هدیه وصدقات کاملا نهادینه شده است.

رانت خواری بلندپایگان جمهوری اسلامی به یک شغل معمولی و پردرآنها تبدیل شده است.

بنادر و فرودگاه های غیر قانونی که در اختیار سپاه پاسداران قرار دارند ، بدون پرداخت هیچ مالیات و عوارضی مشغول واردات ، صادرات و فعالیت اقتصادی هستند.

سازمان برنامه و بودجه توسط محمود احمدی نژاد منحل گردید تا هیچ حساب رسی در کشور صورت نگیرد وهمچنان از هزینه شدن در آمد نفتی هشتصد میلیارد داری درکشور گزارش واقعی در دست نیست.

اخیرا رئیس دیوان عدالت به دزدی ها و درو غ گوئی های دولت احمدی نژاد درزمامداری هشت ساله  خود که همواره مورد حمایت ولی فقیه بود انگشت گذاشته است، اما کیست که نداند او مهره ای بیش نبود و پس از او نیزدر جمهوری اسلامی فساد  اقتصادی ادامه خواهد داشت.

ولی فقیه شخصا دزدی سه میلیارد دلاری محمود خاوری رئیس بانک ملی را ناچیز دانست وعدم  پیگیری آنرا به رسانه ها تحت عنوان « کش ندهید » تکلیف کرد.

خمینی همچون استالین دزد نبود اما هردوآنها نظامی  فسادپرور بنا نهادند که عاقبت اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و در چشم انداز نه چندان دورـ نظام حاکم برایران نیز دچار همان وضعیت خواهد شد!

"روزنامه ''جمهوری اسلامی'' در سرمقاله شنبه 28 دسامبر خود ضمن اعتراض به نبود حساسیت نسبت به مفاسد اقتصادی، به مسولان جمهوری اسلامی اخطار کرد از "طغیان لشگر فقر" در ایران بترسند. "

از فردای 22 بهمن سال 1357 خورشیدی ـ  هرج و مرج و غارت عوامل  نوپای حکومت اسلامی آغاز گردید. مصادره و تصاحب اموال مرد م توسط نیروهای انقلاب اسلامی به بهانه وابستگی به حکومت پهلوی آغاز گردید.

مصادره های غیر قانونی به میل کمیته های انقلاب اسلامی و زندانی شدن صاحبان آنها مدتها دوام داشت و دولت موقت بازرگان از قضیه دولت در دولت رنج می برد!

ماموران و پاسداران انقلاب اسلامی به همراه روحانیون حامی خمینی با تشکیل پرونده های غیرقانونی باعث فرار و یا زندانی شدن خانواده های صاحب دارائی  اموال منقول و غیر منقول می شدند و تا به امروز معلوم نیست همه ثروت ها ی آن اشخاص بنام مصادره انقلابی در اختیار چه کسانی قرار گرفته اند.

تک تک روحانیون وابسته به خمینی که قبل ازانقلاب اسلامی سالها در خانه های محقر و در حجره های تنگ و تاریک حوزه دینی زندگانی می کردند اینک در خانه های مجلل مستقره شده و با اتومبیل های گرانقیمت در حال رفت و آمد هستند.

سئوال اساسی در اینجاست که این روحانیون چه زمانی فعالیت اقتصادی داشته اند که اینچنین به ثروت های افسانه ای دست یافته اند؟

هنگام آغاز برنامه های اصلاحات گورباچف در اتحاد شوروی ،وی در مصاحبه ای در مورد فساد در شوروی گفته بود : ما فقط قله فساد راکه از پشت ابرها سر بر آورده است می بینیم!

 اما در جمهوری اسلامی می توان دامنه بسیار گسترده کوهی از فساد را مشاهد کرد که یکی پس از دیگری آشکار می گردد.

فساد در جمهوری اسلامی از ارقام کوچک شروع شد و اینک به رقم87 میلیارد یورو رسیده است!

"با بازتر شدن ابعاد پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در دولت دهم از سوی مقامات قضایی و اقتصادی، مقایسه این پرونده با سایر پرونده های بزرگ اقتصادی در دولتهای گذشته، نتایج جالبی به همراه دارد.

به گزارش ایران ناز به نقل از آینده: اگرچه برخی كارشناسان معتقدند پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را نمی توان بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در دولت نهم و دهم دانست و پرونده های به مراتب بزرگتری نظیر بیمه ایران، زمین خواری و پولشویی وجود دارد كه هنوز كاملا رسانه ای نشده است، اما با فرض آن كه این پرونده را بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در دولت احمدی نژاد بدانیم، مقایسه ابعاد آن با بزرگترین پرونده های مفاسد اقتصادی در دولتهای قبل نتایج جالبی به همراه دارد.

براین اساس بزرگترین پرونده مفاسد اقتصادی همزمان با دولت سازندگی، پرونده اختلاس 123 میلیاردی از بانك صادرات بود كه متهمان اصلی آن مرتضی رفیقدوست و فاضل خداد بودند.

در این پرونده روش كار به این ترتیب بود كه اختلاس كنندگان صبح هر روز مبلغی از حسابهای بانكی مختلف در یك شعبه بانك صادرات برداشت می كردند و بعد از انجام فعالیتهای اقتصادی چند ساعته مانند خرید و فروش ارز با استفاده از آن مبالغ، ظهر همان روز مبلغ را به حساب بر می گرداندند. در این روش اختلاس، از وجوه بانك كم نمی شد و در واقع تنها از آن سوء استفاده می شد.

بر اساس پرونده مذكور، مجموع مبلغی كه اختلاس كنندگان از وجوه بانك طی چند سال برداشت كرده و برگردانده بودند، به مبلغ 123 میلیارد تومان می رسید و این به معنای برداشت كل این مبلغ نبود. به طور مثال اگر اختلاس كنندگان روزانه مبلغ 120میلیون تومان را برداشت می كردند و بعد از چند ساعت برمی گرداندند و در طول سه سال یعنی هزار روز این كار را انجام می دادند، كل میلغ اختلاس 120میلیارد تومان می شد كه در واقع امر نه 120 میلیارد، بلكه 120 میلیون تومان از وجوه بانك در دست اختلاس كنندگان بوده كه اصل پول نیز بازگردانده شده بود."

صالح نیکبخت وکیل بانک صادرات در پرونده 20 سال پیش مطرح کرد،

کالبد شکافی اختلاس 123 میلیاردی و مقایسه آن با اختلاس بزرگ 3 هزار میلیاردی

 

http://www.shafaf.ir/fa/news/76943/

 

چندی پیش تحقیقات ویژه رویترز در تشریح قدرت اقتصاد رهبر ایران که به 95 میلیارد دلار بالغ می شود گزارش تکان دهند ه ای داد که نیازمند بررسی های ریشه ای می باشد : نهاد ناشناخته ای تحت رهبری ولی فقیه که برای کمک به محرومین شکل گرفته بود، اینک به یک جریان اقتصادی تبدیل شده است که میلیاردها دلار پول در اختیار دارد.

در کنار خامنه ای بعنوان رهبر جمهوری اسلامی ، روحانیون دیگری همچون واعظ طبسی وپسرش که بر کل اقتصاد خراسان و با همه موقوفات آستان قدس رضوی تسلط دارد باید یاد کرد.

خاندان مکارم شیرزای نیز به گزارش های فراوان در واردات شکر سهم به سزائی دارند که با صدور یک فتوای شرعی از جانب وی مبنی بر استفاده  ازعواید واردات شکر برای ترویج وتبلیغ اسلامی بهره گیری گرفته می شود.

نهاد ها ،ارگان ها و سازمان های موازی با دولت جمهوری اسلامی همواره به فعالیت های اقتصادی  غیر شفاف ادامه می دهند و به هیچ  مرکزی پاسخگو نیستند.

حیف و میل شدن سرمایه های ملی مردم ایران به بهانه صدور انقلاب اسلامی به جهان در طول 35 سال حکومت آخوندی ،همزمان با آتش سوزی کلاس های درس ،کارتن خواب ،صدور دختران به کشور های خارجی برای تن فروشی ،کودکان کار و خیابانی و بیکاری واعتیاد جوانان همچنان ادامه دارد!

جمهوری اسلامی به بعنوان یک نظام مفسد که فرهنگ رشوره خواری ،ارتشاء و دزد پرور ی را به فرهنگ غالب در میان مردم تبدیل نموده است،این روزها دولت اسلامی ترکیه را نیزبه بحران کشانده است واین واقعه بی نظیرتاریخی در آن کشو از صدور وسرایت فساد اقتصادی از ایران به همه جهان راحکایت می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.