رفتن به محتوای اصلی

مریم موذن:« کاظمینی بروجردی را زنده نگه داریم»+ویدئو
30.12.2013 - 09:47
 
Missing media item.
ما گرد هم آمدیم تا کمپینی تشکیل دهیم برای اینکه " کاظمینی بروجردی را زنده نگه داریم"
او که از اکتبر 2006 تا کنون بطور پیوسته در زندان است و از داشتن وکیل و امکانات درمانی محروم می باشد، اکنون در هشتمین سالگرد دستگیری اش در آستانه مرگ قرار گرفته و در اثر شکنجه ها و سوء تغذیه و شرایط بسیار بد بهداشتی زندان، دچار عوارض و بیماری های بسیاری از جمله ناراحتی قلبی کلیوی تنفسی و دردهای شدید آرتروزی زانوها گردیده است. با این حال مسئولین زندان به دستور علی خامنه ای نه تنها اجازه درمان در یک بیمارستان خارج از زندان را به او نمی دهند، بلکه حتی از تحویل داروهایی که خانواده برای این زندانی 55 ساله فراهم کرده اند، خودداری می کنند.
 
هر چند آقای کاظمینی بروجردی در طی این مدت بارها با ارسال نامه های سرگشاده خطاب به مقامات مسئول در ایران ضمن محکوم کردن سرکوب دگراندیشان، از شرایط خود و سایر زندانیان شکایت کرده اند لیکن این نامه ها با بی توجهی مواجه شده و بی پاسخ مانده و همچنین تلاش های فراوان مدافعین حقوق بشر هم تا کنون به نتیجه نرسیده است. ما نمی توانیم در مقابل مرگ تدریجی یک انسان فرهیخته و دلسوز میهن و ملت ساکت بمانیم. ما مصمم هستیم تا برای آزادی این مبارز خستگی ناپذیر تلاش کنیم. این کمپین بدون هیچ گونه منافع مالی و دسته بندی های سیاسی و تنها و تنها با اراده قلبی و تکیه بر همیاری عدالت خواهان و بدون هیچ کمک مالی از سوی دولتها یا ارگانهای مختلف برپا گردیده است.
اکنون که آقای حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران و به منظور ایجاد تغییرات اساسی در کشور با وعده های اعتدال و اصلاحات با مقامات بین المللی مذاکره کرده، و ادعای اتخاذ سیاست نرمش در روابط خارجی را دارد و حتی در این راستا در عرصه داخلی نیز تاکنون تعدادی از زندانیان عقیدتی و سیاسی آزاد شده اند، پرسش ما از ایشان این است که چرا در رژیمی که روحانیون در صدر قدرت هستند و نام اسلامی را یدک می کشد، یک رهبر مذهبی و یک روحانی دگراندیش به این شکل در زندان شکنجه می شود و با وی به این شکل غیرانسانی برخورد میگردد؟ چرا می خواهند او را بکشند؟
به یاد داشته باشیم که آقای کاظمینی بروجردی یک روحانی سکولار بود که به نشانه اعتراض به اعمال خشونت و ارتکاب جنایت به نام دین از سوی روحانیون حاکم، لباس روحانیت را از تن به در آورد. او معتقد است آمیختن سیاستی که فضایش، تزویر و نیرنگ و منفعت طلبی است با دینی که ساختارش، عدالت و کرامت می باشد، عملی مضحک و بی پایه است و نتیجه ای جزانهدام کشور و بی اعتباری دین ندارد مانند آنچه که در طول حیات 34 ساله جمهوری اسلامی هویداست.
هفت سال قبل، به دستور مستقیم علی خامنه ای و عوامل اطلاعات ویژه روحانیت، لشکری بزرگ متشکل از نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی، به منزلش هجوم آوردند و صدها نفر از خانواده و اقوام و نزدیکانش را مصدوم و مجروح نمودند و بالغ بر هزار نفر را به اسارت گرفتند و در بندهای مخوف و مخفی زندان اوین، شکنجه کردند. از جمله نوه شش ماهه او را آزار می دادند تا از وی اعتراف بگیرند و یا مادر پیرش را در بند 209 شکنجه دادند به شهادت رساندند و به بازماندگان وی اجازه برگزاری مراسم سوگواری ندادند. آنها از شدت کینه جویی حتی مزار پدرش را که از مجتهدین مشهور پایتخت بود و در سال 81 توسط عوامل حکومت به قتل رسید، تخریب کردند و جسدش را به آتش کشیدند.
درود می فرستیم بر شجاعت و درایت مردی که حتی در زندان هم از مبارزه دست بر نمیدارد. او آشنای درد آشنای ملت و میهن ما، ایران است. ما نمی توانیم در مقابل مرگ تدریجی یک انسان فرهیخته و دلسوز میهن و ملت ساکت بمانیم. ما مصمم هستیم تا برای آزادی این مبارز خستگی ناپذیر تلاش کنیم.
 
ما از تمامی آزاد اندیشان و وجدان مداران سراسر دنیا دعوت میکنیم که به کمپین ما بپیوندید و همه با هم صدای عدالتخواهی برای مردم ایران باشیم و همراه شویم تا " کاظمینی بروجردی را زنده نگه داریم.
برای حمایت از کمپین اینجا کلیک کنید
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.