رفتن به محتوای اصلی

جامعه ایران دو قطبی است!
29.12.2013 - 15:34

"انتخابات" 24 خرداد 92  و مهندسی "حماسه" مورد نظر سیدعلی خامنه ای توسط نهادهای امنیتی اطلاعاتی، ناظر بر ایجاد تعادل در حکومت، کشیدن ترمز درگیری های بالائی ها و پیشگیری از تعمیق شکاف میان مافیاهای حاکم بر کشور بود.
قطب بندی ها و روندهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در بطن جامعه اراده گرایانه نبوده و خارج خواست خدا، شاه و شیخ است. در 35 سال گذشته تحولات عینی در اعماق و روح و جان جامعه، خلاف آرمانها و امیال حاکمان سپری شده اند. از سوی دیگر درک غیردیالکتیکی بخشی از نیروهای مردمی در مورد تبیین تضادهای اصلی جامعه بر اساس نیروی کار و سرمایه ویا ارتجاع اسلامی و مدرنیته با شرایط مشخص ایران همخوانی نداشت.
واقعیت اینست که بدلیل خودوپژگی حکومت اسلامی و سیاست تهاجم خشونت آمیز سیاسی، دینی و محوسازی هویتی - فرهنگی، مقاومت خودبخودی در برابر سقوط جامعه به "خودبیگانگی  و مسخ هویت ملی- تاریخی" صورت گرفته، و در 35 سال گذشته قطب مدافع ایران و ایرانیت در برابر قطب اسلامگرا (مدافعان سیاست عربیزاسیون اسلامیزاسیون کشور) صف آرائی کرده است.
داده ها در باره این نظریه رشدیابنده در جامعه چنین حکایت می کنند که؛ بدون تفوق جنبش ملی ایرانیان بر سیطره اسلامگرایان، چشم اندازی برای آزادی، دمکراسی و زندگی بهتر برای جامعه شهروندی وجود ندارد!
در واقع می توان گفت که مجموعه تضاد بین نیروی کار و سرمایه، مدرنیته و اسلامگرائی، زیر مجموعه تضاد اصلی پیکار قطب جنبش ملی ایرانیان برای رهائی از سلطه و جباریت تاریخی قطب اسلامگرایان قرار گرفته اند.
رشد شعور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور موجب شکست و رنگ باختن سیاست  سوء استفاده از دین، نژاد و قوم در ایران شده است و جامعه ایرانی بر اساس منافع طبقاتی و هویت ملی – تاریخی خود، و با برسمیت شناختن پلورالیسم دینی، قومی، فرهنگی و اجتماعی در مقابله با "ام الفساد" جامعه و کشور (قطب اسلامگرایان حکومتی) ایستاده اند.
شعار جمهوری ایرانی در خیزش 1388 بیان این واقعیت عینی در جامعه ما بود که دو قطب مدافع جمهوری ایرانی و جمهوری اسلامی در برابر هم صف آرائی کرده اند ولی قطب مدافعان جمهوری ایرانی گرچه تنها آلترناتیو بالقوه در برابر جمهوری اسلامی می باشند، ولی هنوز فاقد سازماندهی سیاسی اجتماعی توده ای – ملی هستند و راز تداوم رژیم پوسیده و لرزان جمهوری اسلامی در این ضعف جنبش ملی آزادیخواهانه، لائیک، دمکراتیک و دادگرانه ایرانیان است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.