رفتن به محتوای اصلی

هدف استراتژیک مبارزۀ جاری« استقرار حکومت دموکراتیک آذربایجان »
13.12.2013 - 23:16



به مناسبت 21 آذر و خاطرۀ جاودانۀ حکومت دموکراتیک آذربایجان

سخن کوتاهی پیرامون مقاله «وقایع آذربایجان» نوشته ی امیر جهانفر:

این نوشته هم
«
به مناسبت سالگرد وقایع آذربایجان در سال های 1324-1325»

مثل بسیاری از نوشته های این چنینی مطلب تازه ای نداشت و بر پایه ی« تز دست نشاندگی فرقه» نگارش یافته است. و طبق معمول پایه اجتماعی جنبش را که میلیونها زحمتکش و فدایی تشکیل میداد و برای « دموکراسی و عدالت اجتماعی» در ایران و آذربایجان میرزمیدند، نفی میکند. سر کوب ددمنشانه ی جنبش با پایه ی میلیونها ستمدیده ، تنها «فاجعه» نبود، بل جنایت علیه بشریت بود و هست.
اشتباه رهبران فرقه در«عدم درک تفاوت انترناسونالیسم استالینی با انترناسیونالیسم کارگری» بود؛ که بسیاری از کمونیست های جهان هم در آن دوره دچار همین اشتباه شدند.

نظریه ایکه در این نوشته آمده دیدگاه « دیکتاتوری و اعمال تبعیض» است. و بخش حامیان خود را دارد. بهتر است این قشر بداند « ایده آل های جنبش سرکوب شده نه تنها در آذربایجان خاموش نشده بلکه نیرومند تر از هرزمانی اوج گرفته است. این بار« آمیزه ی مبارزه ی ضد تبعیض، عدالت اجتماعی و دموکراسیخواهی» مسئله آذربایجان را هم برای این قشر و هم برای خود به شایستگی حل خواهد کرد.

درد نویسنده در نوشته « تمامیت ارضی»ست. عنوان میکند « چون فرقه دست نشانده بود» لشگر کشی و قتل عام « آذربایجان را نجات» داده است. و تمامیت ارضی را حفظ کرده. به جهنم تبعیض و دموکراسی. مهم تمامیت ارضی ست حتی به قیمیت قتل عام مردم. اینها حرفهای عمق روح نوشته است.

ارتش شاه « برای نظارت بر انتخابات» به آذربایجان آمد- وقتی وارد شد زیز قول و قرار خود زد و شروع به قتل عام نمود.
سریه[صریحه] دختر فدایی هنگام تیرباران گفت: «تاریخ عهد و پیمان شکنان را نخواهد بخشید».
فرقه به خاطر « عدم خونریزی و برادر کشی» مقاومت نکرد. ولی در جواب قتل عام شد. این است تفاوت رفتار و اخلاق انسانی با ارتجاعی.
اشتباه فرقه بود که به قول حکومت اعتماد کرد. اشتباه فرقه بود که گذاشت ارتش با اسلحه به آذربایجان وارد شود. اشتباه فرقه بود که از خود «دفاع» نکرد. 

« مبارزه ی ضد تبعیض و عدالت اجتماعی» جاری در آذربایجان دیگر این اشتباهات را نخواهد کرد.
اخرین سخنان پیشه وری هنوز هم ارزش خود را حفظ کرده است.«مبارزه در آذربایجان، با ایران یا بدون ایران»، تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهد یافت.
هدف استراتژیک مبارزه جاری در آذربایجان « برقراری حکومت دموکراتیک آذربایجان» است. با فدرال یا بدون فدرال.
بهتر است ماست مالی کنندگان وقایع تاریخی، چشم و گوش خود را باز کنند. فرق نمیکند اینان پسمانده های راسیست و شونینیست سلطنت باشند یا فاشیتسهای حکومت حاکم.
توصیه ام به قشر مذکور و قلمزنان آن، به جای مسخ وقایع تاریخی، بهتر است « تومار غلط کردیم به آذربایجان حمله کردیم» تهیه کنید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!