رفتن به محتوای اصلی

متضاد با محیط زیست و امنیت جامعه
30.11.2013 - 23:30

 

در مورد توافقنامه ی حکومت ایران با طرفین خود، نظریات گوناگونی منتشر شد ، که هر کس از یک زاویه  آنرا مورد توجه قرار داده بود. اما تعداد معدودی از تحلیلگران به کل پروژه ی اتمی حکومت اشاره کرده بودند. 
 توافق نامه جلوی بلند پروازی های رژیم ایران را در این مرحله بست. از این زاویه برای آن یک شکست بود. اما از اینکه برنامه ی غلطی را نمی تواند به روال سابق ادامه دهد به «خیر خود حکومت» نیز بود. و در عین حال به نفع مردم ایران است، که حکومت بیش از این نتواند به زیان مردم ماجراجویی کند.

 پروژه ی اتمی اساساً یک برنامه ی «ضد محیط زیست، و ضد امنیت جامعه» است. با تجربه های تلخ چرنوبل و حادثه ژاپن ، کشور های پیشرفته در اروپا توجه خود را در زمینه ی تولید انرژی به « آب و باد و خورشید» معطوف داشته اند. و به دنبال برچیدن نیروگاههای اتمی هستند. 
حکومت برای تولید انرژی بهتر است امکانات خود را در راهی به کاراندازد که دیگران بعد از تجربه های تلخ  به آن رسیده اند. نباید از نظر دور داشت که ایران سرزمینی ست زلزله خیز.

نفع مردم ایران در کسب انرژی  بادی و آبی و خورشیدی ست. اما حکومت ایران تنها در اندیشه ی انرژی نیست بل اهداف سیاسی و نظامی هم دارد که متضاد با بهزیستی مردم است. 
از سوی دیگر در این میان تئوریهای جریانهایی که به « حمله نیروی خارجی» دل بسته بودند « پنبه» شد. 
حکومت ایران انتقام شکستهای داخلی و خارجی را از مردم معترض میگیرد و خواهد گرفت. ما در آینده شاهد اعدامها و دستگیریهای بیشتری خواهیم بود. 

چیزی که می تواند این رودخانه ی خون را سد کند خیزش عمومی ست. خیزش همه ی ستمدیدگان جامعه. راه درست مبارزان آماده ساختن این خیزش عمومی ست. در غیر این صورت رهایی از دست آن ممکن نیست. هیچ نیرویی به تنهایی امکان پیروزی بر آن را ندارد.
حکومت ایران قابل اصلاح نیست و ضرورت دارد که وجودش رفع شود. غولهای جهانی همانطور که در 57 آنرا برای ایران آلترناتیوسازی کردند، با تجربه های غنی در این زمینه، در اندیشه ی آلترناتیوسازی  دیگری هستند.
باید هوشیار بود. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!