رفتن به محتوای اصلی

عقب نشینی خفت بار جمهوری اسلامی از برنامه هسته ای
25.11.2013 - 03:59

ماجراجوئی های پان اسلامیستی جمهوری ملاهای ایران زیر فشار بین المللی متوقف شد. محاصره همه جانبه حکومت اسلامی و گره زدن زبان تهاجمی اش برای ایران، منطقه و جهان سودمند است. هزینه کمرشکن  انرژی هسته ای که رژیم به ایران و ایرانیان تحمیل کرده است، حلقه ای از زنجیر طولانی سیاستهای  ویرانگرانه حکومت دینی در 35 سال گذشته بوده که اثرات تخریبی آنها در کوتاه مدت غیرقابل جبران است.
رژیم اسلامی در کردار ملی و بین المللی بوضوح نشان داده است که فاقد استعداد و ظرفیت سیاسی، فرهنگی و اخلاقی برای دخالت در امور سیاسی ایران بوده و تغییر مواضع، عقب نشینی ویا پیشروی دست اندرکاران حکومتی از عزیمتگاه منافع اسلام و اسلامگرایان کشور و منطقه می باشد ولاغیر!
جمهوری اسلامی تلاش کرد تا با دستیابی به سلاح اتمی ارتجاع اسلامی را بعنوان قدرتی در برابر غرب قرار دهد، که در دو استراتژی ایجاد وحدت اسلامی و تسلیح اتمی شکست خورده است. رژیم در عمل به تضادهای اسلامگرایان دامن زد و بذر استیلاگری دینی را که کاشته بود، اکنون جنگ و نفرت مذهبی درو می کند. تخریب روابط ایران با کشورهای همسایه و جهان، ویرانی اقتصاد و گسترش فقر و فلاکت در جامعه، ترمز بر پیشرفت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور از نتایج سیاست های حکومت دینی و نیز، برنامه هسته ای جمهوری اسلامی می باشد. ملت ایران نمی تواند هستی ایران و ایرانیان را تابع رژیم عقب مانده پیشاقرون وسطائی دینی کرده و همچنان تاوان حماقت، نادانی و ناتوانی حکومت ملاها را بپردازد.
اما هرجا و هر اندازه جلو ضرر گرفته شود بسود ملت ایران است و شکست جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای، ترمزی بر تداوم آسیب های وارده بر جامعه می باشد. از انجا که این رژیم از پتانسیل ویرانگرانه شگرفی برخوردار است، همچنان برای ایران و جامعه جهانی خطرآفرین می باشد. عقب نشینی قدمی و قلمی جمهوری اسلامی در عرصه ملی و بین المللی می تواند بسترهایی برای پیشروی جنبش های اجتماعی و تحقق مطالبات ملت ایران فراهم کند. ما باید صدایمان را بلندتر کنیم که؛ ملت ایران به گروگان فسیل های از قبر برآمده  1400 ساله گرفتار شده و از حق تعیین سرنوشت خود محروم است.
توافقات ژنو نباید طنابی را که بر گردن ملت ایران بسته شده است را با توجیه و تقویت حکومت اسلامی محکم تر کند. ایران در آستانه گذار تاریخی به دمکراسی پایدار، لائیسیته و جمهوری ست و رژیم اسلامی مانعی ست که باید به قدرت اعتصابات عمومی، جنبش های خیابانی از سر راه برداشته شود!
مفاد توافقنامه ژنو توافق نمایندگان جمهوری ملاهای ایران با غرب بوده و بیانگر عقب نشینی خفت بار جمهوری اسلامی در تحقق اهداف هسته ای اش می باشد؛ اهدافی که از لحاظ سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی برای ایران فاجعه بار هستند. این توافقنامه یادآور حکایتی ست:
عده ای وارد خانه ملائی می شوند. دور ملا دایره ای می کشند و به او می گویند پایت را از این دایره بیرون نگذار! به زن او نجاوز کرده و محل را ترک نمودند. کسی می پرسد که ملا چرا کاری نکردی؟ پیروزمندانه پاسخ داد: وقتی آنها حواسشان نبود من پایم را از دایره ای که بدورم کشیده بودن بیرون می گذاشتم.
جمهوری ملاهای ایران هم پیروزمندانه در بوق کرنا اندر حماسه نرمش قهرمانانه بیرون گذاشتن پا از دایره خواهد دمید! مبارکشان باد!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.