رفتن به محتوای اصلی

در پشت درهای بستهءِ مذاکرات اتُمی، چه میگذرد ؟
09.11.2013 - 15:49

در پشت درهای بستهءِ مذاکرات اتُمی، چه میگذرد ؟

● کارشناسان کشورهای غربی بر این نظر هستند که گروههایِ تروریستی و بنیادگرایِ اسلامی سلاحهایِ کشتار جمعی: اتُمی، شیمیایی، بیولوگی، رادیوآکتیو، را یا اکنون در اختیار دارند و یا در اندک زمانی تهیّهءِ و ساختِ آنها برایشان میسر هست. دستیابی به این سلاحهایِ کشتار جمعی از طریقِ خرید و فروشِ طرحها و نقشه هایِ آن در بازار آزاد و از طریقِ شرکتهای خصوصی و یا از سویِ افرادی مانند "مهندس قدیرخان پاکستانی" صورت گرفته است.

تروریست هایِ اسلامیِ حکومتی و گروهی پراکنده فقط منتظر زمان و شرایطِ خاصی هستند که این سلاحها را برایِ از بین بردنِ گروهِ عظیمی از انسانها، برایِ مسمومیّت و آلودگیِ محیط زیست و برای ضربه وارد کردن بر گردش و عرصه هایِ اقتصادی، سیاسی فراملّی در عرصهءِ گلوبال، ایجاد رعب و وحشت، اختلال در افکار و روانشناسی جوامع، ایجاد آنارشیسم در امنیّتِ منطقه ای و جهانی، تهدید به تسلیم شدنِ حکومتها به تروریستها و برای تزلزل و به خطر انداختنِ استقلالِ کشورها، بکار گیرند.

● 1987 میلادی دو نفر از افراد مورد اعتماد و در واقع وکیلِ حقوقیِ "قدیر خان " پدر برنامهء اتُمی پاکستان با سه نفر از نمایندگانِ رسمی نظام جمهوری اسلامی در مورد خرید و فروش تکنولوژی چرخهءِ انرژی اتُمی و تولید اورانیوم دیدار و نشست داشته اند.

● امروز برای کشورهای غربی و دمکراتیک دیگر تنها عضویّت نظام جمهوری اسلامی در لیست کشورهایِ پیمانِ منع کاربُرد سلاحهای اتُمی و کشتار جمعی کافی نیست. این کشورها خواهان شفافیّت بخشیدن و تضمین امنیّت برنامهءِ اتُمی ایران از سویِ رهبرانِ جمهوریِ اسلامی هستند، که آنهم تنها با متوقف کردن غنی سازی اورانیوم در ایران و تحویل دادن سایر پیشرفتهایِ هسته ای دیگر آن که از سال 1985 میلادی تا کنون از سوی رهبران نظام اسلامی در پنهانی صورت گرفته است، میباشند .

● اگر بنا باشد هر کشوری که نامش در لیست کشورهایِ منعِ سلاحهای اتُمی هست، حکومتهای آنها  از این حقوق برخوردارشوند که از انرژی هسته ای و سایر کاربُردهای نظامی آن استفادهءِ بدون کنترل کنند، طالبان که از سال 1997 تا 2001 میلادی حاکمیّتِ کشور افغانستان را داشت، هم اجازه داشت که  از طریقِ انرژی هسته ای، بُمب اتُمی هم بسازد تا کشورهای منطقه و جهان پیرامونی را تهدید به نابودی کند. کشور افغانستان حتّی قبل از ایران  یعنی در سال 1968 میلادی به عضویّتِ کشورهای منع استفاده از سلاح اتُمی و سلاحهایِ کشتار جمعی درآمد و آرتیکل IV منع سلاحهایِ اتُمی سازمان ملل را امضاء کرده است.


 

برنامهء انرژی اتُمی جمهوری اسلامی اورانیوم خام را از چین و یا اورانیوم را از قارهء آفریقا، یا از طریق غیر مجاز وارد میکند. ایران منابع سرشار انرژی نقت و گاز دارد، آیا در کل ایران به انرژی اتُمی  و با این وابستگی نیاز داشت و  دارد ؟ .


 

نظام جمهوری اسلامی و سلاح اتُمی

فعالیّتهای هسته ای نظام جمهوری اسلامی از سال 1985 میلادی بطور پنهانی آغاز شده است. نهم ماه آپریل 2006 میلادی رادیو و تلویزیون رسمی نظام اسلامی به ناگهان برنامهء معمول خود را قطع کرد و خبر شاد و تبریک گونه ای را در آهنگ و سرودِ انقلابی و اسلامی اعلام داشت مبنی بر اینکه دانشمندان ایرانی به تکنولوژیِ غنی سازی اورانیوم که در ساخت بُمب بکار میرود، دست یافتند.

دو روز بعد از آن محمود احمدی نژاد در شهر مشهد در رسانه هایِ گروهی ملّی و فراملّی اعلام کرد: "که ایران از هم اکنون در تمام فُرم و ساختار به کشورهایِ دارای سلاح اتُمی (Nuklearstaaten) پیوست" و در شعارهای بلند الله اکبر از سوی حاضرین، مراسم جشنی از سوی احمدی نژاد به مناسبتِ غنی سازی اورانیوم گشایش یافت.

● در 21 ماه مارس و با فرا رسیدن سال نو و جشن نوروز 12 میلیون اسکناس پول که نشانهءِ اتُم را بر خود داشت چاپ شد. 9 ماه آپریل،  روز غنی سازی اورانیوم در ایران روز تکنولوژی اتُمی نامگذاری شد و تعطیل رسمی اعلام گردید.

محمود احمدی نژاد که فقط بلندگو و سخن گوی دیدگاههایِ شخص علی خامنه ای بود و هست در سخنرانی دیگر در سال 2007 میلادی فریاد زد و گفت: " اتُمی شدن جمهوری اسلامی ایران  آرزویِ اسلامی ما بود و هست و به شنودگان و به بینندگان در رسانه هایِ گروهی پیام داد که اکنون این موفقیّت بزرگ ما باعثِ تغییرات بنیادی در جهان خواهد شد و بر علیه قدرتهای دیگر بپا خواهیم خاست. جوهر اصلی این بیان یعنی اینکه جمهوری اسلامی دارای بُمب اتُمی هست و اینک از این موضع یک جنگِ رسمی اتُمی را برعلیه قدرتهای بزرگ اعلام کرد.

● هیچکدام از قدرتهای بزرگ اتُمی جهان تا کنون چنین لحن و موضعگیری خشونت باری را که رهبر انقلاب علی خامنه ای و دست پروردگانش در مقابل جهان پیرامونی  گرفته اند از خود بروز نداده اند. کشورهای قدرتمند و اتُمی بزرگ، رشد اتُمی و داشتن دانش و سلاح هسته ای خود را با فرهنگی پخته و خود مدار، با دلایلی مانند: "به منظور توازن قدرت منطقه ای و جهانی، به منظور حساب بردن طرفین و به هدفِ حفظ و امنیّت جهانی و جلوگیری از جنگ اتُمی به پیش بردند و میبرند، امّا مسئولین نظام جمهوری اسلامی با اینکه هنوز در آغاز کار اتُمی هستند، برنامهء اتُمی اسلامی خود را با تهدید و با شعارهای انقلابی و جنگ و با خشونت و حمله به جهان و با نابودی کشور اسرائیل معرفی کردند.

هاشمی رفسنجانی در دسامبر  2001 اظهار داشت: "حملهء اتُمی به کشور اسرائیل را میتوان تصور کرد، حتّی اگر در حملهء انتقامجویانهءِ اسرائیل تعداد بیشماری از مسلمانان هم کشته شوند. آپریل 2007  میلادی حسن شریعتمداری فرد نزدیک به علی خامنه ای که دیدگاه سیاسی رهبر انقلاب را بصورت نوشتاری انتشار میدهد گفت: "در کشوری که دانش و تکنولوژیِ و چرخهءِ سوخت برای غنی سازی اورانیوم را بطور کامل در اختیار دارد، برای ساختن بمب اتُم  فقط یکقدم فاصله دارد، پیمودن این قدم موضوع دسترسی به دانش هسته ای و یا مشکل تکنولوژی چرخهء سوخت و غنی سازی اورانیوم نیست، بلکه این قدم فقط تصمیم گیری سیاسی رهبر انقلاب و بستگی به شرایط و گذر زمان دارد !.

با برداشت درست از سخنان رفسنجانی و حسن شریعتمداری یعنی اینکه جمهوری اسلامی اکنون دارایِ سلاح اتُمی هست و فقط منتظر دستور رهبر انقلاب علی خامنه ای هستند که آتش و ویرانی را در بخشی از جغرافیای گلوبال بپا کنند!.

 ایران تنها کشوری در جهان هست که حکومتی دینی و آخوندی دارد و جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که یک جنگ عقیدتی و دینی را با بُمب اتُمی به جهانیان اعلام داشته است.

نگاه کشورهای 5+1 به بحران اتُمی جمهوری اسلامی از 2 زاویه

● کشورهای غربی و دمکراتیک و قدرتهای سلاح اتُمی، بحران انرژی هسته ای نظام جمهوری اسلامی را از دو جهت مورد بررسی قرار داده اند : 1- فنّی و تکنولوژی 2- از دیدگاه اسلام گرایی رادیکال ایدئولوژیکِ نظام جمهوری اسلامی. آنچه مسلم هست موردِ اوّل یعنی موضوع تکنولوژی و فنّی و استفادهء صلح آمیز از انرژی هسته ای موجب نگرانی این کشورها نبوده و نیست و قابل کنترل از طرق مختلف هست، بلکه تنها نگرانیِ جهانِ پیرامونی از بحثِ انرژی اتُمی جمهوری اسلامی، همان موضوعِ ایدئولوژیکِ شیعه گری رادیکال و خشونتگر دینی آن هست که اصلأ قابل پیش بینی نبوده نیست.

 ● رزیم اسلامی که تنها از دیدگاه اسلامگرایی رادیکال خواهان نابودی کشور و ملّت اسرائیل هست و امنیّتِ جهان پیرامونی را صرفأ به مناسبت مرزبندی دینی به خطر انداخته و ملّت و سرزمین ایران را به مدّت 34 سال در زندانی به گروگان گرفته و فازهای آخر سقوط قطعی کشور ایران را تا یک قدمی به پیش برده، رژیم اسلامی ضد ایرانی ایی که مسلکِ شیعه گری قزلباش صفوی و قاجار و تاسوعا و عاشورایِ شیعه گری را با اورانیوم و بُمب اتُمی و رادیوآکتیو، راکت و پروتونیوم آمیخته و می آمیزد، و هولوکاست را انکار میکند، آیا ایرانیان و جهانیان میتوانند به رهبران چنین نظامی اعتماد کنند ؟ آیا رهبران نظام اسلامی در صدد راه اندازی هولوکاست فراگیرتری را برای ظهور امام دوازدهم تخیلی بوسیلهء سلاح اتُمی در سر نمی پرورانند ؟.

مذاکرات کشورهای 5+1 با جمهوری اسلامی به کجا می آنجامد ؟

مذاکرات سازمان انرژی اتُمی و کشورهای 5+1 با جمهوری اسلامی در رابطه با انرژی هسته ای و بکار گیری سلاحهایِ کشتار جمعی بُمب اتُمی دو هدف اساسی در زیر را دنبال میکنند :

1- سازمان انرژی اتُمی و کشورهای 5+1 بر این نظر هستند که اگر گروههای تروریستی و کشورهای دیکتاتور و ایدئولوژیک مانند نظام جمهوری اسلامی اکنونِ سلاحهایِ کشتار جمعی را در اختیار دارند آنها را باز پس گیرند  و تحت کنترل خود در آورند.

2- تحت هر شرایطی باید از دستیابیِ حکومتهای دیکتاتور و اسلامی و گروههای اسلامگرایی رادیکال به سلاحهای اتُمی و کشتار جمعی جلوگیری کنند، اگر این حکومتها و گروههای خشونتگر در راه کسب و تسلط یافتن بر چنین سلاحهای کشتار جمعی هستند، با هر وسیله و ابزار و از هر طریق ممکن آنرا متوقف کنند.

 ● مشاجره و کشمکش بیش از 10 سالهءِ کشورهای 5+1 و سازمان جهانی انرژی اتُمی با رهبران نظام جمهوری اسلامی بر سر دو فاکتور در بالا مذکور هست. کشورهای غربی با داشتن دلایل بر این عقیده هستند که نظام جمهوری با غنی سازی درصد بالای اورانیوم از سال 1985 میلادی در مرحلهءِ نهایی تولید بُمب اتمی هست، از این گذشته جمهوری اسلامی ایران همچنان به برنامهءِ هسته ای خود و غنی سازی اورانیوم ادامه میدهد و باید متوقف گردد.

● سیاستی را که سیّد علی خامنه ای امروز "نرمش قهرمانانه" مینامد در حقیقت خلع سلاح قطعی نظام جمهوری اسلامی و تسلیم شدنِ رهبر انقلاب در مقابلِ کشورهایِ غربی و قبولِ عملی کردنِ دو فاکتور در بالا مذکور یعنی تحویل دادن هر چه تا کنون ساخته و پرداخته و پرده برداری از آنچه از سال 1985 بطور پنهانی در راستای ساخت سلاح اتُمی اقدام کرده و متوقف کردن فوری غنی سازی اورانیوم  در ایران هست.

● نشستهای دیرور و امروز نمایندگان انرژی اتُمی علی خامنه ای و حکومتِ شیخ حسن روحانی رئیس جمهورِ دستگاهِ خلیفه گری اسلامی، که پشت درهای بسته اینجا و آنجا با سازمان انرژی اتُمی و نمایندگان کشورهای 5+1 شورای امنیّتِ سازمان ملل بر گزار میشود تنها به منظور چکونگی و نحوهءِ خلع سلاح نظامی و ختنه کردن سیاسی نظام جمهوری اسلامی در فضایی محرمانه است تا بتوانند از آبروریزی رهبران نظام اسلامی در فضای عمومی بکاهند.

● از عجایب تاریخ هست که دستگاه بیت رهبری و هواداران نظام جمهوری اسلامی و ساده اندشان ایرانی این پروسهءِ حلّ بحران انرژی هسته ای که همانا تسلیم شدن علی خامنه ای به کشورهای غربی، و از دست دادن استقلال سیاسی و اقتصادی کشور، و فروش غرور ملّی ایرانیان است را یک هنر و بُرد سیاسی قهرمانانه بسود علی خامنه ای ارزیابی میکنند.

این نشستها نه اینکه پیروزی قهرمانانه ای برای سران نظام اسلامی ندارند، تازه با قبول شکست و خفت و خواری، باید اضافه بر آن یک جام زهری را به حلق علی خامنه ای هم بریزند.

● رهبر انقلاب برای سر پوش گذاشتن و به انحراف کشاندن اذهان عمومی از این شکست تاریخی در عرصهءِ سیاست بین المللی و نوشیدن جام زهر در پیشگاه جهانی را میخواهد با قدرت نمایی در درون کشور با به دار آویختن هم میهنان کُرد و بلوچ و یا با پیشنهاد شیخ حسن روحانی برای بازگرداندن اپوزیسیون خارج از کشور به ایران جبران کنند. غافل از اینکه ایرانیان خیلی هوشیارتر از آن هستند که علی خامنه ای و دو گماشتهءِ ضد ایرانی بنام حسن روحانی و ظریف فکر میکنند،

● گیریم که جمهوری اسلامی با کشورهای جهان بر سر موضوع فنّی و تکنولوزی انرژی هسته ای به توافق برسند، امّا بخش ایدئولوژیک دینی برنامهء انرژی هسته ای همچنان مورد جدی و داغ افکار جهانی هست، از این گذشته رژیم آسلامی اگر برای بقای خود با جهان به توافق برسد، در نهایت با ملّت ایران و با نسل جوان کشور مواجه خواهد بود.



 

 

شمار سلاحهای اتُمی در جهان: روسیه 12980 / آمریکا 9400/ فرانسه  300 / بریتانیا   200 /چین 200/اسرائیل 200/ پاکستان 130/ هند 70/ کرهء شمالی 10/. اگر ایران هم سلاح اتُمی داشته باشد، کشورهای: /ترکیه/ مصر/ عربستان/ کشورهای عربی/ مسلمانان سنی بر علیه شیعه/ پان ترکیسم/ پان عربیسم| هم خواهان مسلح شدن به سلاح اتُمی خواهند شد. بطور کلی گذشته از سلاح اتُمی، ساخت نیروگاههای انرژی اتُمی در این کشورها و در خاورمیانه و شمال افریقا امنیّت ندارد.


 

جمهوری اسلامی بدون سلاح اتُمی و توازن قدرت در منطقه

● دو سال از جنگ ایران و عراق گذشته بود که صدام حسین در سال 1982 میلادی به منظور پایان دادن به این جنگ، اعلام آتش بس یکطرفه کرد، ولی رهبر انقلاب و سایر سرانِ فعلی نظام جمهوری اسلامی فقط بنا به اهدافِ سیاسیِ شخصی در درون کشور و در سیاست خارجی به مدّت 6 سال دیگر جنگ را ادامه دادند که گذشته از خسارات مالی بسیار سنگین جبران ناپذیر و عقب ماندگی کشور، تنها دهها هزار نفر از کودکان و نوجوانان ایرانی قربانی پاک سازی مین های ارتش عراق شدند و در نهایت با سرخوردگی و با شکست غرور ملّی ایرانیان، رهبر انقلاب جام زهر را نوشید و به نلافی آن یک هولوکاستی را در تابستان 67 به راه انداختند.

● پروسه و سرانجام استراتژی انرژی اتُمی نظام جمهوری اسلامی دقیقأ مسیر و سیاست جنگ 8 سالهءِ ایران و عراق را طی کرد. سران نظام اسلامی به پیشنهادات سودمند و احترام آمیز  با امتیازات اقتصادی، تکنولوژی و سیاسی جهان غرب و پیرامونی پاسخی مثبت نداد و اکنون این نظام اسلامی از موضعی زبون و درمانده و در محاصره گرفتار بر در حال زانو زدن و تسلیم شدن و سازش با قدرتهای جهانی میباشد.

باید منتظر بود که رهبر انقلاب علی خامنه ای برنامهءِ هولوکاست دیگری مانند تابستان 67 را عملأ بکار بیندازد که آغاز آن با کشتار هم مینهان کُرد و بلوچ در ایران شروع شده است.

● مرسوم هست که سلاح اتُمی ابزار و وسیلهءِ ضعیف تر ها میباشد تا در مقابل قدرتمندان بایستند و یا توازنی را برای بقای حیات و استقلال خود دست و پا کنند. برنامهء اتُمی نظام اسلامی برای سرکوب و برهم زدن توازن قدرت سیاسی در درون کشور و در عرصهء بین المللی بود که اکنون در هر دو تاکیتک و جبهه با شکست قطعی مواجه شده است و اکنون با کرنش و سازش و با دادن امتیازات بسیار به کشورهای غربی و هم پیمانان آنها در منطقه و خاور میانه، در صدد بازگرداندنِ ثبات خویش میباشد که امری غیر ممکن.

● گرچه حکومت کشور اسرائیل از توافق و سازش انرژی هسته ای بین 5+1 و نظام جمهوری در ظاهر نگران هست، همچنین ساده باوران ایرانی، گویند که کشور ترکیه، و عربستان سعودی و کشورهای جهان عرب از نزدیکی آمریکا و جهان غرب، با نظام جمهوری اسلامی بسیار نگران هستند و کارشکنی میکنند، ولی هر سه کشور اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی و هم پیمانان آنها، همچنین آمریکا و اروپا و جهان از سازش و توافق هسته ای خشنود هستند و بدونِ شک برندهء اصلی و پایانی دویِ ماراتنی اتُمی ایران میباشد، چرا که  آنها همه خواستار حکومتی در ایران هستند که با ناتوانی و ضعف خطری برای منطقه نداشته باشد و تازه زیر دست حتّی کشورها و شیخ نشین های حوزهءِ خلیج فارس هم بماند.. بازندهء اصلی مذاکراتِ اتُمی نظام جمهوری اسلامی و سرزمین و ملّت ایران است.

هیچکدام از کشورهای همسایه و منطقه و پان ترکیسم و پان عربیسم خواهان در قدرت بودن ناسیونالیسم ایرانی با قدرت سلاح اتُمی و با برتری سیاسی و اقتصادیِ آن نیستند که نظام جمهوری اسلامی بهترین وسیله برای عملی شدن اهداف آنها بوده و خواهد بود.

● کشور ترکیه تحت هر شرایطی از فروپاشی نظام ولایتِ فقیهِ علی خامنه ای جلوگیری میکند، چرا که وجود نظام اسلامی و خدماتِ شخص علی خامنه ای به تُرک تباری ترکیه و در اختیار گذاشتن بازار مصرف اقتصاد ایران به کشور ترکیه،  حکومت ترکیه را به قدرت منطقه ای و قدرت اقتصادی تبدیل کرد.

برای عربستان سعودی از برکت وجود جمهوری اسلامی ایران با شعارهای 34 سالهءِ اسلامی و با سرمایه های ملّی ایرانیان، اسلام سیاسی و ایدئولوزیک 1400 سال کهنه شده را دوباره زنده کرد و جهان اسلامی و غیر اسلامی را متوجه عربستان و فرهنگ عربی و دین اسلام اعراب کرد و میکند. وجود جمهوری اسلامی از آغاز تاکنون تبلیغی بوده است برای پُر کردن صندوقهای پولی و مالی عربستان سعودی، که همین سرمایه ها را عربستان برای تضعیف و مبارزه بر علیه ایران بکار میگیرد.

● خلاصهء کلام همانطور که محمّد علیشاه قاجار گفت :" مجلس شورای ملّی میتواند باشد امّا بشرطی که در سیاست دخالتی نکند" حال از دیدگاه پان ترکیسم و پان عربیسم ترکیه و عربستان سعودی، جمهوری اسلامی هم میتواند باشد ولی بشرطی که حرفی برای گفتن نداشته باشد و ادعایی هم نکند و پیوسته همچنان ناتوان تحت فرمانروایی پان ترکیسم و پان عربیسم باقی بماند و مأموریّتِ علی خامنه ای هم همچنان سرکوب ناسونالیسم و فرهنگ ایرانی و خرابی تاریخ و عقب نگهداشتن ایران میباشد.

● اکنون نظام جمهوری اسلامی در درون کشور از پشتیبانی مردم برخوردار نیست، در عرض 34 سال جز خرابی و ویرانی و بر باد دادن سرمایه های ملّی و فلج کردن اقتصاد کشور، جز ترور و وحشت و تحقیر نسل جوان کشور، عمل مفیدی هم انجام نداده است، ملّتی را سرخورده و غرور ملّی آنها را لگد مال کرده است، در عرصهءِ بین المللی فاقد اعتبار سیاسی است.

نظام جمهور اسلامی، حکومت به معنی کلاسیک آن نیست، یک شرکت سهامی است که رئیس آن علی خامنه ای و سهام داران آن سپاه و بسیج، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و وزیران آن، سایر زیردستان و فرمانبران دیگر میباشد.

  مراسم خلع سلاح، ختنه، و اختهءِ سیاسی کردنِ نظام جمهوری اسلامی در ژنو

● آنچه تاکنون در پشت درهای بسته مذاکرات اتُمی گذشته و اکنون در ژنو میگذرد، خلع سلاح، ختنه و اخته کردنِ رهبرانِ نظام جمهوری اسلامی است، به کلامی دیگر خالی کردن باد چرخهای بارگاهِ رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایدولوژیک، و پس گرفتن شعار های 34 سالهءِ ضد آمریکا و اسرائیل و اروپایِ نظام ولایت فقیه است.

● بالاترین دست آورد نشستی که اکنون در ژنو میگذرد، متوقف کردن غنی سازی اورانیوم از سوی مقامات نظام جمهوری اسلامی و سوگند یادکردن آنها که دیگر سرو صدا و بی ادبی نکنند، در مقابل بخشی از تحریم ها آنهم مشروط و برای مدّت آزمایشی معیّنی را آمریکا و کشورهای اروپایی بردارند. چنین عملی را ختنهءِ نظامی قبل از اخته کردنِ سیاسیِ نظام جمهوری اسلامی باید نامید. که زمان اخته کردن کامل هم فرا خواهد رسید.

● ایران بدون سلاح اتُمی و با نداشتن اقتصادی قوی و با ساختاری عقب مانده، طبعأ قدرت مانور سیاسی در منطقه و جهان را هم ندراد. در حقیقت آن چیزی که اکنون در ژنو میگذرد تدارک و توافق بر تکرار قراردادهایِ ننگین گلستان و ترکمن چای و دادنِ حق کاپیتولاسیون از سوی رهبران نظام جمهوری اسلامی به کشورهای قدرتمند و به بیگانگان است.

● برنامهء اتُمی نظام اسلامی که میخواست استقلال کشور و ملّت را پاسداری کند، اینک خود باعث از دست رفتن استقلالِ سیاسیِ کشور و ملّتِ ایران شده است، براستی آیا دیگر نظام جمهوری اسلامی میتواند و یا صلاحیّت آنرا دارد که سرزمین و ملّت ایران را در خانوادهءِ جهانی نمایندگی کند ؟.

|9.نوامبر|2013 میلادی| آلمان| ناصر کرمی|


برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انرژی هسته ای در لینک زیر،

http://www.iranglobal.info/node/26585

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناصر کرمی
آرشیو نویسنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.