رفتن به محتوای اصلی

بازهم نکته مهمی برای نجات اسلام درکل و بویژه اسلام در ایران چند ملیتی
13.10.2013 - 09:26

اگر چه من از خانواده ای می آیم که منصور حلاج وار اعتقاد به انسان خدائی و تناسخ روح دارند و مسلمان نیستم، اما واقعا دلم برای اسلام ومؤمنین پاک دل اسلامی بیش از حد می سوزد. امروز صبح شنبه 12 اکتبر ویدئوئی ازجنایت سر بریدن انسانی برایم فرستادند که در آن یک جوان کمتر از 18 سال را، زیر عنوان  آئین اسلام، مانند گوسفند سر بریدند و در هنگام سربریدن این جوان به قول قاتلین کافر، با کارد نه چندان تیز ، آیاتی ازقرآن را می خواندند. من واقعا نمی خواهم خاطر خوانندگان عزیزرا بانشان دادن این ویدئو از این بیشتر مکدر کنم. بهمین دلیل از آوردن آدرس معذورم دارید. اگر واقعا وضع بدین منوال پیش برود و به علاوه همه نظیر برخی ازملاهای کرد و بویژه این ملای مورد بحث ما، بیاندیشند، طولی نخواهد کشید، شاید فوقش صد یادویست سال دیگرکه اسلام ازبین برود. این مدت دوقرن برای آگاهی مردم و ترک عادت نیاز ضروری است. اضافه براینها، هنوز آدمهای ساده لوح و پاک دلی یافت می شوند که صادقانه باور دارند و احتمالا در آئین اسلامی بمانند. در اینجا یک نکته برای محققین وآئین شناسان محرز است که اسلام بااین شیوه رفتارو عمل سیر قهقرائی خود را، همانند مسیحیت که در قرون وسطا با تحت تعقیب قرار دادن و سوزاندن مو حنائی ها به نام جادوگر، به این روز دچار شده اند که امروزه فقط تعدادی از پیر مردان و پیر زنان برای عبادت به کلیسا می روند، طی می کند. تردیدی درآن نیست، درآینده ای نه چندان دور، اکثر مساجد مانند برخی از کلیسا ها و بویژه کلیسای اشتراسبورگ فرانسه، به موزه و تماشاگاه توریستهای جهان، تبدیل خواهند شد، این نکته محرز است. چه بسا خیلی زودتر از دوقرن این ادعا به حقیقت به پیوندد. زیرا آگاهی انسانها بسرعت بالا می رود و همین انسان در کشف هرچه بیشتر جهان ماوراء طبیعت سرعت به خرج می دهد. تصورش را بکنید، صاحب این قلم در عمر بسیار کوتاه خود که خیلی کمتر از یک قرن است درشهر، آن زمان حدود پنجاه هزار نفری محل سکونت خویش، قرون وسطا را دیده است، یعنی خیابانهای خاکی با گرد و غبار که آب پاشی آنها بادلو آب انجام می گرفت و آویزان کردن چراغهای فتیله ای در گوشه سه راهها یا چهار راهها، همانند اروپای قرون وسطا، توسط سپوران شهرداری بود. تازه در مرکز استان اسب و درشکه به جای تاکسی بکار گرفته می شد و اکنون هم مدرنترین و پیش رفته ترین کشفیات، برای مثال رفتن انسان به کره ماه وجهان دجیتال را دراین اروپا دیده و می بیند. چه  افتخاری بهتر از این می تواند نصیب انسان باشد؟!

                       

ئیسلام به‌ شمشێر سه‌ر ده‌که‌ویت ئیسلام دینی ئاشتی نییه"‌"

اصل قضیه بر سر تکنولوژی مدرن در مقایسه با قرون وسطا و ماندن یا رفتن اسلام به آن جائیکه بایستی برود، نیست، بلکه بر سر رفتار برخی از رهبران اسلامی و تبلیغ آنها با زور شمشیر و تهدید برای گرویدن به اسلام است و مجبور کردن انسانها به دروغ گفتن. برای نمونه اکثر کارمندان از زن و مرد، اگرچه اعتقاد به اسلام نداشته باشند، باید قوانین اسلام را درایران و اکثر کشورهای اسلامی رعایت کنند. مثلا اگرکسی درنماز روزانه شرکت نکند و یا رو سری اش مناسب نباشد در پرونده خدمتی، ثبت می گردد و این خود آویزان کردن شمشیر دمکلاس برسر کارمند ذکر شده است.ماز روزان شرکت نکند و یا روسری مهم نیست اگر تبحر در کار خود نداشته باشید و نماز ندانید، مهم آنست که هرروز درصف نمازگذاران شرکت کنید وتابع باشید. این حضرات باور دارند که انسان به مرور زمان عادت می کند و مجبور می شود بپذیرد. غافل از آنند که با چنین کار و زوری تسریع می کنند پایان عمر اسلام را. همین زور بدون شک خود به نابودی این آئین دامن می زند!بقول عیسی مسیح "اینها نمی دانند چکارمی کنند پدر، خدایا(اگر وجود دارید)آنهارا ببخش". نمونه بارز این ادعا، موعظه برخی ازآیت الله های ایران وملاهای کرد بدون آگاهی جامع از جهان پیرامون است و یا بدون درک واژه های بکار گرفته شده است. اخیرا دخترجوانی ازکردستان عراق، که باید ستود این جوانان روشن ضمیر را، ویدئوی روی فه یسبوک خود گذاشته است که یک جمله از کامنت آن را ترجمه می کنم و در این مقاله می آورم. "این ویدئو فقط در30 ثانیه به اندازه صدهاساعت ازتاریخ دین اسلام را بشما نشان می دهد. اسلامی که بعضی اوقات ازصلح و آشتی حرف می زند. محتوای ویدئو همه چیزرا رو می کند ...". بله این ویدئو وویدئوهای دیگر مانند کشتن بدون محاکمه و سربریدن وسنگسار انسانها نشان می دهند چهره واقعی اسلام را با استناد به مدارک. این ادعا را بی دینان نمی کنند، بلکه خود ملاهای محترم اسلامی با اسناد در موعظه ها علنا می گویند.

این ملای بزرگوار کرد (عکس فوق)، بدون در نظر گرفتن زمان و مکان و رشد سریع انسانها از نظر کسب اطلاعات و شناخت پیرامون و کشف بسیاری از نادانستنی های جهان ماوراء که دیگر هیچ کسی مطلقا، باورندارد، زلزله و رعد و برق خشم خدایان است! ادعائی که صدها سال عوامفریبان به مردم پاک دل می گفتند. بعلاوه کم ترین کسی به جن و پری و دیو و معجزه و ازاین قبیل هجویات، اعتقاد دارد. اماهنوز درمیان جوانان کم تجربه و نا آگاه، فراوان هستند که شستشوی مغزی داده می شوند و به خاطر رفتن به بهشت رؤیائی و رسیدن به حوریان موهوم، حاضر به انتحار اند! یعنی نخست غیر مستقیم آنهارا از همه لذات و خوبیهای زندگی محروم می کنند و بعد این وعده و وعید های دل خوش کن را به آنها می گویند و اطمینان داده و می دهند که بهشتی وجود دارد و هزاران حوری بهشتی در انتظار آنها هستند. جالب اینجا است که این ملای عزیز کرد، در ملاء عام و با صراحت فاش می کند چهره واقعی اسلام را و به رئیس جمهور مخلوع مصر توصیه می کند، که: "آقای محمد مرسی، پدر، پدر بزرگوار، برادر عزیزم، آئین اسلام، محمد مصطفی، با زور شمشیر پیروز شد، بروید تفسیر سید قطبی را بخوانید، تفسیرسوره توبه را بخوانید ... اسلام با بله قربان، بر روی چشمم و برادر عزیز هرگز پیروز نخواهد شد". ترجمه از کردی و نقل به معنی. آن عزیزانی که زبان کردی را می توانند درک کنند، تقاضا دارم ویدئو موعظه این ملای محترم که در یوتیوب هست و آدرس فه یسبوکی آن هم در فوق آورده شده، گوش دهند. کافی است که به آخر جمله زیر عکس کلیک کنید، ویدئو پخش می شود. خوب، بدبختی ازآنجا، برای این قبیل ملاها و موعظه گران شروع می شود که اولا مردمان ما، مانند 1400 سال پیش نا آگاه و بیچاره نیستند. در آن زمان مردم از نظر کسب اطلاعات عمومی در مراحل اولیه و بی خبر ازدنیا بودند و هیچ گونه رسانه ای در اختیار نبود و اکثر مردم خواندن و نوشتن را بلد نبودند، مانند خود پیغمبر که بی سواد و عامی بود. دوما روز نامه مردم و کسب خبرشفاهی ازطرف این موعظه گران بود که همه جا تبلیغ می کردند و دهان به دهان شنیده می شدن و نوشتن را بلد ختیار نبود و اموهوم حاضر به انتحار هستند! خورشید را گرفته اند و باید. نه کتاب در دسترس همه و نه رادیو و اخبار از جهان ماوراء و نه کشفیاتی مانند امروز وجود داشت که انسان راه به کرات در فضای بی انتها باز کند. ما دیدیم که انسان به کره ماه سفر کرد، کره ای که ارزش زیست ندارد و خاکی است. اما همین کره ماه که نورش را از آفتاب می گیرد، تا مدتی برای مردم، مقدس و مورد پرستش و قسم بود. درحال حاضر محققین در پی کشف کرات دیگری اند و به زودی احتمالا انسان به کره مریخ سفرکند. آن زمان است که مقدمه بستن دکان سمساری، این ملاها آغازمی شود و دیگر این تبلیغات عوامفریبانه رنگ و رونقی نخواهند داشت. بنا بر این بر سر جوانان ساده و پاک کلاه وعده و وعید حوریان موهوم بهشتی هم نخواهد رفت.

این ملاهای محترم اگر به اندازه یک جو جهان پیرامون خودرا می شناختند و درتئوری دینی افراطی گرائی وهابیها و سلفی ها غرق نمی شدند، می توانستند ببینند که ما دیگر در عهد باور به شق القمر بسر نمی بریم و مردم بسیار آگاه تر اند از آن دوره ای که هنگام خسوف و کسوف یعنی حایل شدن کره زمین میان خورشید وماه برای مدت محدودی که قدیمی ها وموعظه گران برای مردم پاک دل اینگونه تفسیر می کردند که "دیوها وجن ها" ماه یا خورشید را گرفته اند و باید سر وصدا انجام داد و توپ و تیر شلیک کرد، تا آنها از آن بترسند و ماه و خورشید را رها کنند! من زمانیکه حدود 5 سالم بود و یک عصری در هوای تاریک و روشن با پدرم که هنوز زنده بود جلو کپر ییلاقی در بیوه نیج نشسته بودیم، پدرم که سواد دار منطقه بود و نامه برای اهالی شاکی از دولت، اکثر دهکده ها می نوشت و باصطلاح متفکر تر و دانا تر از دیگران بود، یک سینی چای خوری به دست گرفته بود و با قاشق غذا خوری به آن می کوبید. من با کنجکاوی پرسیدم بابا، چرا به این سینی می زنی، او که گناهی مرتکب نشده؟ او لبخندی زد و درپاسخ بامهر پدری گفت: پسرم اولا این سینی، مانند آدم جان نداردو هرچه بزنی دردش نمی گیرد. دومامگر نمی بینی دیوها و جنها ماه را احاطه کرده و گرفته اند و ما سر و صدا می کنیم که اورا رها کنند. جالب تر از همه آن بود که ما آن را نمی دانستیم. بعد از مدت معینی، زمین باحرکت طبیعی خود سایه را از روی ماه بر می داشت و ماه بطور عادی دیده می شد و مردم باور می کردند که با سر و صدای آنها دیوها و جن ها ماه را ول کرده اند!! این مسئله یک یا دوقرن پیش نبوده، بلکه فقط 67 سال پیش بوده که من خود تجربه کرده ام. این ملای محترم با ریش بلندش فکر می کند، او در قرنی است که مردم با شنیدن رعد و برق تصور می کنند این خشم خداوند است و باید ترسید. در حالی که یک بچه مدرسه رو، دبستانی می داند، رعد و برق در اثر برخورد تند ابرها بهم است و خلاء الکترونی، که فیزیک دانها بهتر و با روش علمی تری می توانند توضیح دهند.

هایدلبرگ، آلمان فدرال 12.10.2013

دکتر گلمراد مرادی

dr.g.moradi41@gmail.com   

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.