رفتن به محتوای اصلی

جنگ زرگری ایران و آمریکا=باخت مردم بیدفاع سوریه و کمپ اشرف
14.09.2013 - 18:12

حدود سه‌ هفته پیش بود،که خبر بمباران شیمیایی مخالفین سوری توسط بشار اسد به گوش همگان رسید،و متاسفانه قربانیان زیادی را به همراه داشت.

بعد از آن بود که آمریکا و اروپا مثلا نقش ناجی مردم را نشان داده و  خبر حمله  قریب و الوقوع  خود را،منوط به دستور اوباما اعلام کردند.

آمریکا و انگلیس که تجربه تلخ افغانستان و عراق را به یاد دارند،از موضع قبلی‌ خود کوتاه آمده،و این مورد را ابتدا منوط به گزارش بازرسان سازمان بین المللی گذاشتند،حتا بعد از مسجل شدن استفاده از سلاح شیمیایی دولت سوریه،باز هم اوباما این مورد را به مجمع بین الملل واگذار کرد.

حدود دو هفته پیش بود،که حمله ناگهانی سپاه قدس ایران به اردوگاه اشرف آغاز شد طّی آن افراد بیگناهی کشته و زخمی شدند،خسارت بسیار زیادی به دپو سلاح های نظامی وارد کردند،به طوریکه مسولین ایران گفتند که این حمله،از مرصاد مهمتر و تاثیر آن بیشتر بوده است.

در اینکه این حمله با هماهنگی‌ دولت دست نشانده عراق انجام شده شکی نیست،اما چیزی که در در این میان پنهان مانده نقش آمریکاست،چرا که به گفته مسولین ارشد شورای مقاومت،حدود ۳۰۰ میلیارد دلار انواع سلاح‌های سبک و سنگین نظامی در آنجا وجود داشته است،با گاو بندی ایران و آمریکا ،ایران توانسته بزرگترین مخالف داخلی‌ و نظامی خود را زمین گیر کند،آمریکا هم که صاحب ثروت با د آورده‌ای شده است.

بعد از نتایج خونین کمپ اشرف،آمریکا این اجازه را پیدا کرد که سریعا آنجا را تعطیل و سلاح‌ها را صاحب شود چرا که بازار فروش و استفاده آن را از قبل مشخص نموده بود.

ضمن اینکه  آمریکا و اروپا از  حمله نظامی به سوریه منصرف شدند،و مثلا سوریه به عضو کشور‌های منع استفاده سلاح شیمیایی در آمد،در واقع به مردم و دولت سوریه این اجازه داده شد که میتوانند همدیگر را بدون استفاده از سلاح شیمیایی قتل و عام کنند،البته با این کار بازار اصلی‌ سرمایداری آمریکا و اروپا نیز رونق بهتری پیدا خواهد کرد. 

همین دیروز بود که خبر ارسال سلاح نظامی از طرف آمریکا برای مخالفین سوری اعلام شد،پر مسلم است که این همان سلاح‌های کمپ اشرف است.

خلاصه با این کار ،آمریکا و ایران به ظاهر مخالف با هم،بار دیگر نشان دادند که در پس پرده چه روابط نزدیکی‌ داشته و دارند،بدون شک با ارائه مستندات خود مقامات آمریکایی،ایران در  حمله نظامی به افغانستان و عراق نقش مهمی‌ داشته است.

عزیزان بزرگترین حربه حکومت‌های سرمایه داری،مذهب و ناسیونالیسم است ،که میبینیم چه نتایج وحشتناکی‌ در خاور میانه داشته و دارد.

خیلی‌‌ها فکر میکردند با حمله آمریکا به سوریه ،ایران گزینه بعدی است و مردم از شر این رژیم دیکتاتوری و ضدّ انسانی‌ راحت خواهند شد،غافل از اینکه سرنوشت هر کشوری را خود مردمش با داشتن اختیار و تفکر انسانی‌ به دست خواهند آورد،تا وقتیکه خاور میانه ذهن و تفکر خود را در اختیار ایدئولوژی  دینی و مذهبی‌ بگذارد همین آش و همین کاسه هست. 

تنها راه نجات انسانها و ایران ،برگشت اختیار به انسان از طریق سوسیالیسم و روی کار آمدن حکومت شورایی و کارگریست.

نان، آزادی، کرامت انسانی‌  در جامعه انسانی‌ حق همه انسانهاست.

زنده با د آزادی و برابری و عدالت اجتماعی

سرنگون با د،حکومت کثیف اسلامی.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.