رفتن به محتوای اصلی

اختلاس یا آتش تهیه
09.10.2011 - 05:22

افشایِ اختلاس یا آتش تهیه1 باند ولی فقیه

برای زمینه سازی جراحی احمدی نژاد از نظام

سارقانِ بزرگ انقلاب 57 که با سوار شدن بر موج انقلاب مردم زمام امور کشور را در دست گرفتند از همان آغاز زمامداری شان تا به امروز ؛ در ناسازگاری و ستیز مستمر با مردم و کشور ایران ؛ دارائی ها و ثروتهای ملی کشور را هدف شماره یک تاراج و چپاول خود قرار دادند و تا توانسته اند از هیچ غارت و چپاولی دریغ نورزیده اند . با افشای یکی از بزرگترین اختلاس های نظام ــ که در صورت وقوع در هر کشور دیگری ؛ می توانست به سقوط دولت و یا تغییرات گسترده در نظام منجر شود ــ و با عیان شدن دست ولی فقیه ؛ آخوند ها و سایر دست اندرکاران نظام ؛ که خود را نمایندگان خدا بر روی زمین میدانستند و برای مردم جا نماز آب می کشیدند ؛ ماهیت پلید این دزدان و تبهکاران پیش از پیش برای مردم روشن گردید و تتمّه آبرو و مشروعیت به جا مانده از قیام اعتراضی مردم در خرداد 88 هم دود شد و به هوا رفت .

اختلاس در نظام جمهّوری اسلامی عمری 32 ساله دارد و در تمامی دوره های حیات ننگین این رژیم جریان داشته است . اما فقط ابعاد کمی از آن ؛ آنهم با تشدید جنگ و دعوا های درونی نظام افشا و به گوش و اطلاع مردم رسیده است . از آن جمله می توان به اختلاس 123 میلیاردی فاضل خداداد و رفیق دوست ؛ اختلاس مربوط به پرونده شهرام جزایری و 50 شرکت بازرگانی که با رشوه و جعل سند بنام وی تأسیس شده بود ؛ اختلاس مربوط به عباس تقی زاده معرف به " سلطان شکر " ؛ اختلاس مربوط به واگذاری شرکت مخابرات به سپاه که احمدی نژاد آنان را " برادران قاچاقچی " نامیده بود ؛ " اختلاس های بیکران مربوط به خودمانی سازی " های شرکت های دولتی به جای " خصوصی سازی " و ..... اشاره کرد

و یا می توان به اختلاس مشهور محمّد جهرمی " ــ همدست مقصر اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی و رئیس بر کنار شده بانک صادرات و داماد آقای ناطق نوری " رئیس بازرسی بیت رهبری " ــ در دورانی که وزیر کار دولت احمدی نژاد بود اشاره کرد . وی در جریان طرح " اشتغال زائی زود باز ده " که به افراد برای ایجاد اشتغال ؛ سه و نیم میلیون وام اشتغال زائی پرداخت می شد ؛ میلیاردها تومان پول از خزانه عمومی را بجای زندگان به حساب مردگان واریز کرد . یعنی میلیارد ها تومانی پولی که از خزانه عمومی دریافت کرده بود را به عنوان وام اشتغال زائی به حساب شناسنامه های باطله واریز کرده بود . تازه این ؛ انگشت شمار اختلاسهای افشا شده از دریای بیکران اختلاس های قانونی و یا پنهان در درون نطام است .

ابعاد اختلاس در نظام جمهوری اسلامی آنچنان گسترده و وسیع است که محمد رضا تابش رئیس فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس ؛ افشاء ی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را انحراف افکار عمومی از بسیاری وقایع پشت پرده می داند و می گوید :به عقیده بنده مطرح شدن این تخلف در شرایط فعلی کشور ؛ انحراف افکار عمومی از بسیاری وقایع پشت پرده است و به جرات می توان گفت پشت صحنه این قضیه بر متن غلبه دارد ....... این تخلف نسبت به آنچه پشت صحنه وجود دارد حاشیه ای و تسویه حساب های درونی است .

تابش راست می گوید اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اخیر نسبت به 12 میلیارد و 100 میلیون دلار از در آمدهای مازاد فروش نفت ــ که مطابق اظهارات عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور ــ که گم و نا پدید شده است نا چیز و حاشیه ای می باشد . رئیس دیوان محاسبات کشور می گوید : این پول نه به خزانه داری وارد شده ؛ نه به حساب ذخیره ارزی ریخته شده و نه در بودجه سالانه منظور گردیده است .

اختلاس 3 هزار میلیاردی توسط شخصی به نام " مه آفرید امیر خسروی " ــ همان کسی که ماشین پژوی قراضه و دست دوم احمدی نژاد را به قیمت گزاف خرید ــ صورت گرفته است . این فرد از طریق روابط خاص با بانک صادرات بدون آنکه وجه نقد کافی و یا وثیقه معتبر و مکفی در اختیار بانک قرار دهد توانست معادل صدها میلیارد تومان ؛ سند اعتباری ( LC )2 دریافت نماید و بعد با زیرکی همین ال سی ها دریافتی از بانک صادرات را با قیمت پائین تری به بانک های دیگر بفروشد و به این ترتیب سرمایه کلانی بهم زده و در مدت کوتاهی 38 شرکت و کارخانه به نام خود ثبت می کند .

رژیم علیرغم تبلیغات گسترده علیه باند احمدی نژاد بعنوان مسببین اصلی اختلاس ؛ سعی میکند این فاجعه را بیک تخلف از قانون یا سوء استفاده عده ای سود جو تقلیل دهد و علل و عوامل آن را چند عامل و مسئول دون پایه معرفی کند و یا مثل همیشه سعی می کند آن را به عوامل و توطئه خارجی نسبت دهد ( کما اینکه غلامرضا اسد الهی نماینده مجلس و عضو کمیته ویژه برای بر رسی اختلاس گفته است : دست ها و فشار های خارجی دخیل در موضوع اختلاس 3 هزار میلیاردی بعضا" برای کمیسیون شناسائی شده اند ) ولی همه مردم خوب میدانند که چنین کلاه برداری نجومی نمی تواند بدون تائید دولت و رئیس بانک مرکزی ــ که در ارتباط مستقیم با خامنه ای است ــ امکان پذیر باشد .

ریشه های اختلاس :

یکم ــ ساختار سیاسی و اقتصادی استبدادِ دینی مهمترین عامل مؤثر در دزدی ؛ اختلاس و حیف و میل ثروت های ملی و اموال عمومی است . نظام حاکمِ تحت سیطره بلامنازعِ " ولی فقیه " و تشکیلات و ارگانهای وابسته به او از عوامل اصلی دزدیها و غارت اموال عمومی می باشند ؛ چرا که این مجموعه تحت کنترل و نظارت هیچ ارگان و نهادی قرار ندارند و به هیچ کس جوابگو نمی باشند . این مصونیت آنان را از بالاترین ظرفیت برای انجام هر عمل خلاف و غیر قانونی و هر فسادی مانند دزدی و اختلاس و غیره ــ بدون آنکه ترسی از افشا و بر ملا شدن آنها وجود داشته باشد ــ بر خور دار کرده است . شورای نگهبان ؛ ثروت و سرمایه های ملی که متعلق به کشور و مردم ایران است و باید صرف آبادانی و رفاه آنان شود را ملک طلق ولی فقیه دانسته و رسما" اعلام کرده است : نهاد های تحت مدیریت ولی فقیه از تحقیق و تفحص مصون هستند .

متقابلا" احمدی نژاد هم با حذف و بی خاصیت کردن نهادها و ارگانهای نظارتی ــ مانند بازرسی کشور ؛ دیوان محاسبات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ــ غارت و چپاول باقیمانده ثروت و دارایی های ملت را برای خود و افراد وابسته به باند خود آسان کرده است . به خصوص با حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی امکان کنترلِ حداقلی بر چگونگی دخل و خرج کشور و حسابرسی از در آمد بیکران نفت و گاز را هم از میان برده است . بنابراین در غیاب این سیستم های نظارتی هرگونه فساد و اختلاسی در هر سطحی امکانپذیر می شود .

دوم ــ اختلاس و هر نوع فساد دیگر صرفا" به رژیم ضد مردمی حاکم بر کشور ما مربوط و خلاصه نمی شود و زمینه بروز آن در کشور های دیگر هم وجود دارد ؛ اما این پدیده در کشور های برخوردار از آزادی و دارای رسانه های مستقل و بر خور دار از فعالیت آزاد احزاب سیاسی و نهاد های مدنی و ..... تا حدود زیادی کنترل و مهار می شود و راه برای دزدی و چپاول های کلان ــ آنهم همراه با مصونیت مقامات دولتی و سایر دست اندر کاران حاکم ــ چندان هموار نمی باشد .

در کشورهای دمکراتیک احزاب قدرتمند اپوزیسیون ؛ رسانه ها و مطبوعات مستقل از این امکان بر خور دار هستند که با افشای به موقع فساد ها و تخلفات جلوی موارد تخلف را بگیرند و یا حداقل از دامنه و ابعاد آن بکاهند . در حالیکه در ایران مطبوعات و رسانه ها جزئی از اهرم های قدرت و تحت کنترل دزدان حاکم بر کشور هستند ؛ بعلاوه نظام دیکتاتوری حاکم هیچ تشکل سیاسی مستقل و مخالفی را هم بر نمی تابد . این است که دار و دسته پاسداران ــ برادران قاچاقچی احمدی نژاد ــ بهمراه دیگر دزدان و غارتگران اموال و سرمایه های ملی و عمومی با خیال راحت به دزدی و غارت ثروت های مردم و کشور مشغول هستند .

سوم ــ کل در آمد حاصل از فروش نفت از آغاز تولید و استخراج تا به امروز ؛ مطابق اظهارات مقام های خود رژیم ؛ نزدیک به یک هزار میلیارد دلار بوده است که بنابر گزارش منابع رسمی بیش از پانصد میلیارد آن در 6 سال اخیر ــ یعنی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد ــ بدست آمده است . طبق محاسبات و قوانین بودجه سنواتی ؛ از این 500 میلیارد دلار طی این 6 سال می بایست حداقل 100 میلیارد دلار در حساب ذخیره ارزی کشور پس انداز شده باشد ؛ ولی بر خلاف این ؛ هم دولت ؛ هم بانک مرکزی و هم مجلس رژیم به طرق مختلف بار ها اعلام کرده اند که در این حساب پولی وجود ندارد . این پول که متعلق به مردم است و می باید صرف عمران و پیشرفت مردم و کشور شود به کجا رفته است ؟ . بنابراین در آمد های سرشار نفت و گاز ــ که خمینی ملعون قول داده بود آن را سر سفره های مردم بیاورد و صرف رفاه مردم و سازندگی کشور گردد ــ و توزیع بی حساب و کتاب آن میان ارگانها و نهاد های دولتی بستر مناسب دیگری برای ترویج فساد و دزدیهای گسترده است . مگر غیر از این است که دست اندر کاران دزد و فاسد رژیم ؛ در آمد های عظیم نفتی را در چنگ گرفته و بشکلی که منافع باندی شان اقتضاء می کند آن را حیف و میل می کنند .

افشای اختلاس یا تصفیه حساب با احمدی نژاد :

این درست است که ابعاد اختلاس به حدی بالا بوده که رژیم قادر به پنهان کردن اخبار آن نبوده و به ناچار این اخبار به بیرون درز کرده است و به دلیل یقین مردم از دخالت مسئولان حکومتی در انجام این اختلاس ؛ رژیم مجبور به افشا گری در باره آن شده است . و اینهم درست است که در این 32 سال ؛ دزدیها و اختلاسهای بزرگ وقتی از پرده بیرون افتاده است که جنگ قدرت میان باندهای متخاصم نظام جریان داشته و یا بالا گرفته است .ولی ابعاد غیر متعارف افشا گریها ــ آنهم عمدتا" توسط باند ولی فقیه علیه باند احمدی نژاد ــ اندکی سئوال بر انگیز است و به سختی می شود باور کرد که تنها عوامل بالا ؛ رژیم را مجبور به چنین افشا گری گسترده ای ــ که حتی صدای ولی فقیه هم در اعتراض به آن بلند شده است ــ در مورد این اختلاس نموده است ؟

علاوه بر افشای اسناد مربوط به توصیه نامه های باند احمدی نزاد ــ توصیه نامه هائی که رحیم مشائی نوشته ــ برای متهم شماره 1 پرونده اختلاس ؛ که به کرات توسط رسانه های وابسته به ولی فقیه و سپاه انعکاس یافته است در زیر به پاره ای دیگر از اظهارات افراد وابسته به ولی فقیه در این باره اشاره می کنم :

پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور : آن کسی که تخلف کرده و یا حامی تخلف بوده و یا این تخلف در مجموعه تحت نظر او اتفاق افتاده است ( اشاره به نقش افراد باند احمدی نژاد است) باید سر جای خود بنشیند و عذر خواهی کند تا حجم مجازاتش کاهش یابد .

صادق لاریجانی در پاسخ به احمدی نژاد که کابینه را خط قرمز معرفی کرده بود : در رسیدگی به پرونده ها استثنا و خط قرمزی وجود ندارد و تا هر مسئولی که نیاز باشد تحقیقات را پیش می بریم . این تهدید نشان می دهد که این بار نه تنها اطرافیان احمدی نزاد در معرض تهدید برای محاکمه هستند بلکه ممکن است گریبان خود او هم گرفته شود .

ثروتی نماینده مجلس : آقای رئیس جمهور در یک سخنرانی پای مجلس را در پرونده اختلاس به میان کشیده و بهمین دلیل نمایندگان مصمم شدند که استیضاح را پیگیری کنند ؛ مگر رئیس جمهور عذر خواهی کنند .

کیهان شریعتمداری : اختلاس نجومی 3 هزار میلیاردی نمی تواند بدون زد و بند غارتگران با برخی مسئولان و دست اندر کاران صورت پذیرفته باشد

محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس : در هیچ زمانی ؛ این اندازه فساد در اطراف مقام های ارشد اجرائی کشور وجود نداشته است

ناطق نوری : چپاولی معادل بهای 30 میلیون بشکه نفت و یا 30 کیلومتر اسکناس ده هزار تومانی نمی تواند بدون ارتباط با رأس هرم قدرت صورت بگیرد .

سید فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل 90 : پرونده شکایت از مشائی و بقائی در کمیسیون در حال بر رسی است و ممکن است نتیجه این بر رسی منجر به بر کناری این دو مقام دولتی شود .

علی اکبر ترکان وزیر سابق راه و ترابری : دولتی که با ادعای مبارزه با فساد بر مسند قدرت نشسته است باید در مواجهه با چنین اختلاس بزرگی واکنش نشان دهد ؛ چرا که چنین اختلاس بزرگی نمی تواند کار یک نفر باشد ؛ بلکه باید قطعا" گروهی از مسئولان دولتی به آنها کمک کرده باشند .

داوود احمدی نژاد ( برادر رئیس جمهور ) : این جریان ــ باند احمدی نژاد ــ با هزینه کردن از پول بیت المال سرمایه های مملکت را چپاول می کند ؛ برای اینکه کسانی را به مجلس بفرستد که تکلیف گرا نباشند بلکه تکلیف گریز باشند . و انبوه اظهارات دیگر و .....

و سر انجام اینکه احمد توکلی نماینده مجلس میگوید : اگر دولت نمی تواند کشور را اداره کند ؛ کناره گیری کند .

و آقای ذوالنور هم می گوید : آقا ( خامنه ای ) فرمودند آتش توپخانه ( علیه باند احمدی نژاد ) شما خیلی شدید است که به مصلحت نیست ولی اولا" مقام رهبری اصل آتش ریختن را نفی نفرمودند بلکه فرمودند خیلی شدید است ؛ دوما" ممکن است فرمانده به یک یگان خود دستور دهد برگردد و به دیگری بگوید برو جلو .

اما احمدی نژاد و باند او به نظر میرسد این بار ؛ سمبه باند مقابل را بسیار پر زور دیده اند . چرا که وی بر خلاف دفعات قبل ؛ این بار جز تهدید به افشای 1400 سند از 314 تن از مقامات وابسته به باند ولی فقیه ؛ هیچ پر خاشگری و اظهارات تندی علیه باند مقابل نداشته است. سکوت احمدی نژاد آنهم در آستانه نزدیکی به انتخابات ــ که معمولا درگیری باند ها تشدید می شود ــ و در حالی که باند مقابل ؛ احمدی نژاد را به کیسه بوکس ولی فقیه تبدیل کرده است ؛ بدون دلیل نمی تواند باشد .

درست است که مطابق اسناد افشا شده ؛ نقش درجه اول رئیس دفتر احمدی نژاد ــ رحیم مشائی ــ و افراد دیگری از این باند در این اختلاس قطعی و محرز است و این می تواند یکی از دلایل و نشانه های سکوت و کوتاه آمدن های وی تلقی شود . اما یک احتمال دیگر هم می تواند متصور باشد و آن اینکه تاریخ مصرف احمدی نژاد برای ولی فقیه و نظام دینی حاکم به پایان خود رسیده است و شاید ولی فقیه ؛ پیش از پایان دوره 4 سالهِ ریاست جمهوری احمدی نژاد می خواهد خود را از شر وی رها کند . و شاید ؛ احمدی نژاد هم این خطر را احساس کرده است و بهمین خاطر حواس اش جمع هست که " دست از پا خطا نکند "

بنابراین در حالی که افکار عمومی منتظر اعلام نتیجه نهائی پرونده این اختلاس است ؛ اختلاسی که همه اسناد و مدارک افشا شده ؛ نقش باند احمدی نژاد را در آن محرز کرده است . ولی فقیه باید در مورد احمدی نژاد و باند او تصمیم بگیرد . آیا اکنون وی از این بهترین موقعیت ؛ برای حذف و تسویه حساب با احمدی نژاد استفاده خواهد کرد و یا به خاطر ملاحظات و محاسبات دیگری ؛ این فرصت طلائی از دست خواهد رفت ؟

از طرف دیگر ولی فقیه روز دوشنبه 11.07.1390 در سخنرانی برای مسئولین کشور گفت : ادامه هیاهو و جنجال بر سر این پرونده به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند . آیا این صحبت خامنه ای به معنی آتش بس و پایان دعوای باند ها بر سر پرونده اختلاس است و وی از این فرصت طلائی برای حذف بد ترین شریک خود چشم پوشیده است ؟ باید منتظر ماند و دید

محمود خادمی ــ 07.10.2011

arezo1953@yahoo.de

پاورقی ها :

1 ــ " آتش تهیه " یک اصطلاح نظامی است که منظور شلیک های پیش بینی شده توپخانه خودی بطرف دشمن است ؛ که قبل از حمله اصلی بدشمن انجام می شود که با هدف گسیختگی در فرماندهی دشمن و بر هم زدن سازمان پدافندی و خنثی سازی وسایل پشتیبانی آتش دشمن صورت میگیرد .

2 ــ " LC " مخفف یا کوتاه شده دو کلمه ی letter of credit یا همان سند های اعتباری است که معمولا" در معامله های بزرگ که فرایند مذاکره و توافق و پرداخت پول و حمل و بازرسی و تحویل گیری و ... زمان بر و طولانی است مورد استفاده قرار می گیرد و میان بانک های طرفین خریدار و فروشنده رد و بدل می شود و بدین ترتیب بانک صادر کننده LC به فروشنده تعهد می کند که به مجرد وصول اسناد مورد نظر بار نامه ؛ گواهی بازرسی و ... کل پول را بلادرنگ به بانک طرف فروشنده پرداخت نماید .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.