رفتن به محتوای اصلی

دست‌های اختاپوس
30.08.2013 - 15:44

کوتاه کردن دست سپاه از طلای سیاه خواب و خیالی بیش نیست چون سپاه یعنی خامنه ای و خامنه ای یعنی سپاه. در ضمن می گوئید تولید نفت را به ۴ میلیون خواهید رساند, برفرض که به ۴۰ میلیون برسانید به کجا می خواهید بفروشید؟؟ همین تولید فعلی را در تانکرها روی دریا انبار کرده اید. صورت مسئله این رژیم با این حرفها پاک نمی شود. تا دنبال بمب اتم هستید, تحریم هست, و تا تحریم هست وضع همین است و بدتر هم خواهد شد…
صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان و انتقال تکنولوژی و ورود شرکت‌های معتبر نفتی است، سیاست خارجی انزواطلبانه جمهوری اسلامی عملا باعث عقب ماندگی صنعت نفت ایران شده، و تمام مدیران بر روی مساله تحریم‌ها تاکید می کردند، ولی از عامل این تحریم‌ها سخنی به میان نمی آوردند، مسئول و دلیل اصلی تحریم‌ها سیاست خارجی غلط و بحران آفرین جمهوری اسلامی است، صنعت نفت ایران علاوه بر تحریم از سوء مدیریت، عدم شفافیت، قرارداد‌های نامناسب و دور بودن از تکنولوژی‌های روز دنیا هم رنج می برد، اینقدر که مدیران از جمهوری اسلامی دفاع می کند خود مسئولان این رژیم دفاع نمی کنند..
وهیچ وقت به فکر جایگاه ایران در عرصه بین المللی و اوپک نبوده اند به طوریکه ایران دیگر قدرت لازم و وجهه مناسب برای بدست آوردن شرایط مناسب در سطح بین المللی را با شرایطی که حال وجود دارد نخواهد داشت..
با این حال فکر کنم بسیار سخت باشد قدرتی‌ را که شکل مافیأیی به خود گرفته و چون اختاپوس،بزوانش را به دورم مراکز تولید ثروت پیچیده ،از آن مراکز دور نگاه داشت.به طوریکه سپاه چنان قدرتمند و ریشه دار درزمینه‌های اقتصادی و امنیتی شده است که حضور و دست آن را در همه چیز می‌توان دید و احساس کرد..
حضور سپاه در صنعت نفت بیشتر بر میگردد به زمان احمدی نژاد که شاید نزد خود تشخیص داده بود که حضور سپاه یا داشتن وزیری که یکی‌ از فرماندهان ارشد سپاه بوده باشد به پیشرفت و توسعه صنعت نفت کمک کند، چون ایران تحریم بود و این مجموعه یک سری از توانایی‌ها برای حل مشکلات را داشت..اما این عمل مثل یه شمشیر دو لبه میماند، به طوریکه آمریکا در مرداد سال گذشته شدید‌ترین تحریم‌ها بر علیه ایران را وضع کرد، و هرگونه انتقال تکنولوژی،سرمایه گذاری،تجهیزات و…همه را منع کرد و به همه شرکتها تقریبا یک فرصت سی‌ روز تا شصت روز را داد تا پروژه‌ها را رها کنند و از ایران خارج شوند، و قانع کردن کنگرهٔ آمریکا برای وضع و اجرای این تحریم‌ها کار بسیار ساده و راحتی‌ بود، زیرا دلیل آن وجود وزیری بود از جنس سپاه و گفتن عبارتی که صنعت نفت زیر نفوذ و سلطه سپاه است راه را برای آنها بیش از پیش هموار کرد و تنها راه رسیدن به شرایط مطلوب و اوضاع مناسب برای کشور و مردم در جهان از بین بردن دست‌های خونین سپاه از رکن‌های اصلی‌ و تصمیم گیرنده در کشور است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.