رفتن به محتوای اصلی

آسیب های روحی که خود از آن بی خبریم!
19.11.2008 - 19:18

کیانوش توکلی

روانشناسی نژاد پرستی و نفرت از غیرخودی

کسانی که تلویزیون " ماهواره " ای را تماشا می کنند؛ حتما پای سخنان نافذ و صمیمی دکتر نهضت فرنودی نشسته اند . بنظر می رسد یکی از پر بنینده ترین کانالهای تلویزینهای ماهواره ای، همین برنامه های روانکاوی و روانشناسی است و خانم نهضت فرنودی و اقای هلاکویی دو نفری هستند که برنامه های جالبی ارائه می کنند و جالب تر این که عمدتا زنان هستند که با این روشناسان تماس می گیرند و مشکلات روانی خود را با آنان در میان می گذارند .

ما همه بخوبی بیاد داریم وقتی وارد کشورهای اروپایی شدیدم ازانجا که در کیس ما زندان ، شکنجه وجود داشت ؛ مقامات اداره پناهندگی به ما پیشنهاد دیدار با روانشناسان ،آنهم بطور مجانی را می دادند تا انجا که بیاد دارم کمتر فعال سیاسی زندان دیده و یا کسانی که برای سالهای متمادی زندگی مخفی رااز سر گذارنده بودند ، حاضر می شدند ، وقتی را نزد روانشناس و یا روانکاوان بگذارند(به خود می گفتیم مگر دیوانه ام که بروم پیش روانشناس تازه آنان که نمی توانند درک کنند که ما چه ها که نکشیده ایم) منهم جز ان دسته بودم که حاضر نشدیم به دیدار رواشناسان برویم ،ولی تا مریضی کوچک جسمی می گرفتیم فورابه دکتر مراجعه می کنیم.

واقیعت است که همه ی ما فعالان سیاسی نیاز به آگاهی در باره این علم داریم چرا که ایرانیان به دلیل جنگ ، انقلاب ، زندان ، تبعید ،شکنجه ، طلاق ،شکوک آرمانی ،خرابی کشور و... دچار آسیب های روحی شده ایم که خود خبر نداریم .

بطور مثال شکست برنامه های آرمان گرایان کمونیست و یا مسلمانان طرفدار جامعه بی طبقه توحیدی و از آن میان تنها " شکوک آرمانی" به آن دسته آرمانگرایان کمونیست که در پی فروپاشی "اردوگاه "سوسالیسم ایجاد شد ویا تصور کنید که پس از سقوط صدام چه صدمات روحی به ساکنین پایگاه اشرف وارد آمد که در این خصوص " شکوک ارمانی " دهها مثال زد

امید وارم روشناسان ایرانی بتوانند در زمینه آسیب های روحی نسل سوخته شده این انقلاب لعنتی ، تحقیقاتی را شروع کنند ؛ یکی از محقیقن اسرائیلیکه بر موضوع شکنجه تحقیق می کرده به این اشاره داشت که اثر روحی شکنجه فقط به فرد شکنجه شده ختم نمی شود بلکه تا سه نسل ادامه می یابد

سر انجام این مقاله را حتما به والذینی که تازه صاحب فرزند شده اند توصیه کنید .

در همین جا از همکارمان قویدل عزیز تشکر می کنم که چنین مقاله با ارزشی را در سایت گذاشته است از دوستان دیگر می خواهم اگر مقالات خوبی را در این مورد سراغ دارند لینک اش در صفحه اظهار نظر بزنید تا ما بیشتر بر روی اینگونه مسایل تمرکز کنیم . مطالعه دقیق این مقاله را به همه توصیه می کنم . موفق باشید

آ زاده سپهری

azadeh_sepehri@hotmail.com

حسین درخشان معروف به پدر وبلاگ نویسی دستگیر شد

سری به سایت حسین درخشان بزنید تا ببینید چگونه از خمینی و احمدی نژاد و بقول بعضیها جناح اصولگرا دفاع میکند! آدرس سایت: http://i.hoder.com/

کیومرث نویدی

آقای باربد! شما ده ها پرسش از من داشته اید و من صبورانه تا آنجا که در شما حسن نیت دیده ام پاسختان را داده ام. در مورد تئوری ارزش. عرض کرده ام انتقادهائی مشخص به مارکس دارم. در مورد اوستا عرض کرده ام عمادالدین دولتشاهی ترجمه دیگر به دست داده است. خود من زبان اوستائی متاسفانه بلد نیستم.و... یک پرسش از شما کرده ام: چه در سخنان آن آذربایجانی هست که شما متهمش کرده اید به تجزیه طلبی؟

سامان باربد

منظور از فدرالیسم استانی _ غیر قومی ، دقیقا چیست؟

جناب نویدی. نمی دانم چرا در بحث آی پی برملاکردن و آژان کشی، به یاد سامان باربد افتاده ای! این نیست که اگر نتوانستیم جواب کسی را در بحث منطقی بدهیم "خرابش" کنیم؟

گفت وگوی مربوط به تئوری ارزش، ادعا میکنی که خودت ارزش را تئوریزه می کنی. در گفت وگوی با منوچهرجمالی ادعا می کنی که خودت گاتهای زرتشت را ترجمه می کنی. اگر باربدی هم پیدا شد و گفت الفبای وزن را در منظومه ات رعایت نکرده ای می گویی تو اصلا دسپوتی. کمی فکر کن. کسی از جاسم نمی پرسد چرا خالی می بندی! خیلی ها به حرفها و نقطه های تاریک و روشن نگاه می کنند نه به آدمها. اینها توی کت تو نمی رود، حرف مخالف با نظر خود را ازدشمن می بینی و اگر نتوانی دشمنی اش را ثابت کنی از دسپوت. همچنان که تجزیه طلبی (یا واژه لیف زده اش "جدایی خواهی") توی کت من نمی رود. آدم پوست کلفتی هم نیستم. فکر می کنم هرچه پوست کلفت باشی آخرش می شوی کرگدن. و کرگدن هیچ کمکی به خودش و دیگران نمی کند. خط "حجت التجزیه" را هم در پاسخ دوستت نوشتم و او انتظارش را داشت چون خودش نوشته بود می دانم که این بی جواب نمی ماند. به همان وزن گفته خودش. چند خط دیگر را هم بخوان. راستی، یک بار قبلا، خداحافظی نکرده بودیم؟:

حجت التجزیه ی مردم شکن!

دست بردار از فریب خویشتن

چند چندان آتشی افروختند

ملت مظلوم ایران سوختند

ملت ایران تمامی یک تن است

نام ایران بر تنش پیراهن است

چند چندین پوست می بینید پوست

خشت ها چون آینه در پیش روست

از که می پرسی غم پنهان خویش؟

ای جدایی خواه سرگردان خویش

"بشنو از نی چون حکایت می کند

از جدایی ها شکایت می کند"

کیومرث نویدی

واپسین پاسخ به آقا javat: فرمود اید خطاب به کیانوش توکلی: «تا بحال حتی یکبار از شما نخواسته ام که کسی را از سایت بیرون کنید وفقط وفقط تاکید کرده ام بد کسانی را کلید دار سایت کرده اید.تا بحال ازشما افشای ای پی کسی را نخواسته ام وتا جایی که بیاد دارم هیچکدام از منتقدان جناب مالیخولیایی نیز چنین درخواستهایی نکرده اند. فقط فقط امثال جناب مالیخولیایی چنین درخواستهایی داشته اند.» ه اید:

اما،

1 - حناب ج - الف (جذام حسدیان) آخر چقدر ابلهی پسر؟! بنا بود این آقا جواد آن آقا جواد نباشد. نوآمده باشد. هیچ ربطی به آن یکی نداشته باشد. پس تو چطور از این سخن می گوئی که تا به حال این و آن درخواست را نداشته ای؟

2 - تو حق داری با آی پی رو کردن مخالف باشی. چون حتی خودت از نام واقعی ات خجالت می کشی. چون استمالت از دیگران برای امالت (روتان گلاب) هم حدی دارد: آی پی های آنان هم لو می رود. بعد شما نزد آنانی هم که خرشان کرده اید خرجالت می شوید.

3 - من خواستار آن شده ام که آی پی های دشنام دهندگان افشا شود. می فرمائی که ما خودمان پای مقالاتمان به خودمان دشنام می دهیم به نام آقا جواد یا سکینه و مه پری و اسفندیار و داریوش و فلان تا عقده مان وا شود. خب بگذار آی پی مان را این کیانوش توکلی افشا کند تا رسوای جهان گردیم. حتی حسود این هم هستی. شما که دشنام نمی دهی. می دهی؟

نع!

پس چه واهمه ای از افشای آی پی دشنام دهندگان داری پدر آمرزیده؟

4 - شما که آقا جاوات نو آمده ای و هیچ ربطی به آن آقا جاوات پرونده ساز قدیمی نداری و به گرگین هم پس نباید داشته باشی، چرا اینقدر از افشا شدن نام واقعی آقاگرگین دل چرکینی؟ در ضمن بگویمت که خودت را با گرگین مقایسه نکن. او آدم هتاکی نیست. تو هستی. و دیگر این که پیش از این که ما نام واقعیشان را افشا کنیم (و کیانوش و ایران گلوبال هیچ نقشی در این مسئله نداشتند. من از طریق یکی از شرکت کنندگان در نشست بروکسل نام واقعی ایشان را دریافتم.) ایشان رفتند کنار همین جمهوری اسلامی ایستادند. خدا مرگشان بدهد کسانی را که به ایشان زنگ می زنند و مزاحمت تلفنی برایشان ایجاد می کنند. چقدر خرند؟! خب زنگ بزنند به سفارت جمهوری اسلامی یا خود رهبر.

4 - و دیگر این که این واپسین پاسخ من به تو خواهد بود اگر آدم شوی و دیگر زیاده میل ننمائی وگرنه می شناسیم که......

اگر بنمائی، خواهی شنید از من:

ای مگس! عرصه سیمرغ نه.......

فعلا که ننموده ای. پس .......

نخواهم گذاشت باری، این فوروم بحث را به کثافتکده بدل کنی. آقا جذام حسدیان. من مدعی مالکیت بر حقیقت مطلق نیستم. حرفی داری بیا مثل بچه آدمیزاد حرفت را بزن. سوگند به باد (انگیزاننده مداوم تو) هیچگاه از بحث با تو حتی سر باز نخواهم زد: اگر حق با تو باشد، یعنی اشتباه مرا داری رفع می کنی دیگر و اگر حق با من باشد، نظرم قطعی تر و روشن تر می شود.از کیانوش هم می خواهم هر بار که دید من پای مقالاتم به خودم دشنام داده ام، بلافاصله پلیس آلمان را خبر کند. نفرین بر کیانوش توکلی اگر چنین نکند. بگو: بیش باد و کم مباد.

و دیگر:

به سلامت جناب حسدیان.

تو خویش دوزخ خویشی، ای ستم! رو میر.

جواد

هزار آفرین بر شما که از حق من پرمدعا و یله داده درفرنگستان دفاع میکنید

سخنی با اقای توکلی....... تا بحال حتی یکبار از شما نخواسته ام که کسی را از سایت بیرون کنید وفقط وفقط تاکید کرده ام بد کسانی را کلید دار سایت کرده اید.تا بحال ازشما افشای ای پی کسی را نخواسته ام وتا جایی که بیاد دارم هیچکدام از منتقدان جناب .... نیز چنین درخواستهایی نکرده اند. فقط فقط امثال جناب ....چنین درخواستهایی داشته اند. در مورد کامنت ها:با افشای علنی ای پی بشدت مخالفم قبلا هم گفتم چرا بدام نویدی می افتید وای پی ومحل اقامت!فاش میکنید؟ گرگین کافی نبود؟متوجه نشده اید که فقط نویدی با جنجال های بی بنیاد از شما درخواست فاش کردن ای پی میکند؟ راه ان بلوکه کردن ای پی مزاحم است یا دو زمانه کردن کامنتها راه ان بلوکه کردن ای پی مزاحم است یا دو زمانه کردن کامنتها.

و اما سخنی نهایی با نویدی

شما نه از اخلاق بویی برده اید ونه ازمروت. شما همیشه محقید ودیگران همیشه خطاکار .ماست شما همیشه سیاه است ومرغ شما یک پا دارد. ایا حتی اندکی شک کرده اید که ممکن است اشتباه کرده باشید؟ ما نسل بعدی شما مار خورده ایم تا افعی شده ایم. ادب از بی ادبان اموخته ایم. در دام افشاگری !! شما نخواهیم افتاد. گرگین را یادتان هست؟ وتلفن های تهدید امیز به ایشان پس از اشکار شدن نام شان؟ اینجا هم کمیته مرکزی تان نیز نیست که دستور بی چون چرا صادر کنید.

بنده وقتم ارزشمنداست ودیگر در این مورد با شما بحثی ندارم.من بعد خودگویی خو خندی..

ناصر مستشار

من عدوی تو نیم ، من انکار تویم. احمد شاملو

احمد شاملو سر آمد شعر معاصر ایران با کلامی شجاعانه حقارت خمینی را چنان بیان می کند که حتی اورا در جایگاه دشمن نمی خواند بلکه اورا چنان ذلیل وخوار می بیند که اعتباری برایش قائل نمی شود. اما خارج از اراده وتوان عینی شاعر با دا را بودن آنهمه وسعت فکری و نگرش عرفان ایرانی ، خمینی در بستر تاریخی جهل و فقر فکری مردم شیفته زورگویان و روشنفکر نمایان دنباله رو وجود دارد و به یکه تازی خود همچنان ادامه می دهد! خمینی در کمال عجز ودرماندگی فرمان قتل هزاران زندانی سیاسی را صادر می نماید تا زوال خویش را جبران نماید

سیاوش

ده جاسوس انگلیسی در بلوچستان دستگیر شدند

هموطن گرامی ایرج عزیز! من هم با شما موافقم که ما نباید مثل دایی جان ناڀلئون فکر کنیم، اما اگر شما عملکرد انگلیس را در عرض سی سال اخیر و بخصوص موضع سڀری و حمایتی آنها را از دفاع عملی ( نه در حرف) ازجمهوری اسلامی در مقابل آمریکا را در مد نظر قرار بدهید، حمایت آنها از رژیم آخوندی در عمل آشکار می شود، اگرچه در حرف اینگونه به نظر نمی رسد. رادیو بی بی سی در سی سال ڀیش ، صدای مخالفین شاه شده بود، ولی امروزه حاضر نیست با یک مخالف ( مخالف واقعی و نه اصلاح طلب حکومتی) مصاحبه کند. وزیر خارجه سابق انگلیس ( جک استراو) روحانی و دیگر ملاها را بغل و بوس و ماچه می کرد واز حکومت ایران علنا دفاع می کرد. (ادامه دارد)

اکثر آخوندها در انگلستان منزل خریده اند. شما کافی است وقتی ایران ایر از تهران به لندن می آید به فرودگاه هیترو بروید و ببینید چقدر آخوند به لندن می آیند. مجاهدین خلق که محبوب حزب کارگرانگلیس بودند و همواره در کنفرانس های سالانه حزب کارگر میهمان ویژه بودند، بعد از به قدرت رسیدن حزب کارگر تروریست شدند و دولت انگلیس همه اروڀاه را مجاب کرد که مجاهدین را تروریست قلمداد کنند. مرکز تلویزیون رژیم، مساجد و موسسات مالی و مذهبی حکومت جمهوری اسلامی در همه جای انگلیس هستند. انگلیس شدیدا مخالف حمله نظامی به ایران است. بسیاری ار مامورین اطلاعات جمهوری اسلامی توسط انتلیجنت سرویس انگلیس در منطقع ساری ( جنوب لندن) تعلیم می بینند. (ادامه دارد)

هموطن عزیز شما از خیلی چیزها خبر ندارید. بعله انقلاب مردمی بود، ولی الان حکومت آخوندی توسط انگلیس حمایت می شود. مدرک و مثال علنی فراوان وجود دارد. هموطن عزیز، این استعمارگر ڀیر و زرنگ بسیار هوشیارتر از آن است که رد ÷ای علنی بجای بگزارد. بعقیده من، تقصیر انگلستان نیست زیرا دولت انگلیس موظف است که برای مردم انگلیس کار کند و نه برای مردم ایران و به گفته خودشان آنها دوست و یا دشمن ندارند، بلکه منافع دارند و بس. هر کس که در عمل منافع آنها را تامین کند، دوست است. آخوندها و سیاست های آنها باعث شدند که عربستان سعودی از ترس آنها 25 میلیارد ڀوند اسلحه از انگلیس بخرد. (آدامه دارد)

همه کشورهای منطقه خلیج فارس بیش از 60 میلیارد ڀوند اسلحه و تجهیزات امنیتی از انگلیس خریده اند. اگر حکومت ماجراجوی آخوندی نبود و ایران یک حکومت متمدن و صلح طلب و دوست با همسایگان خود داشت، آیا انگلیس می توانست این همه اسلحه بفروشد و در همه این کشورهای همسایه به بهانه حمایت از آنها در مقابل ایران، بیش از ڀیش نفوذ کند؟ البته فقط انگلیس نیست که چون کفتار ڀیری بر لاشه نیمه جان کشور ما حضور دارد. کدام کفتار را می شناسی که از لاشه چاق و چله اما نیمه جان یک قربانی افتاده بر زمین بدش بیاید. به همین دلیل روسیه و چین و غیره نیز خون ملت ما را می مکند.

یک ایرانی

فیلتر 5 میلیون دشمن اینترنتی

تحجر یعنی سنگوارگی فکری و انجماد ذهنی و کوردلی و بی خردی که ویژهء روحانیت حاکم بر ایران است در مبارزهء خود بر ضد پیشرفتهای علم و تکنولوژی مدرن قطعاً شکست خواهد خورد. برنامه و طرحی که به هدایت و سرپرستی روحانیون شیعی برای برقرار کردن حکومت توحش و سنگسار ،آنهم در آخر قرن بیستم برایران یعنی بر کشوری که بنیادهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی اش صدها سال از واپس گرایی مذهبی درحکومت و از حاکمیت تحجر و جهل دینی در عرصه های سیاسی و نظامی و فرهنگی فاصله داشت ، به میدان آمده است ، ناگزیر است که به بایگانی تاریخ سپرده شود و ملایان قطعاً گور خودشان را گم خواهند کرد و جز بی آبرویی تاریخی برای خود و برای دینی که به نام آن قتل عام ها کرده اند و غارت ها کرده اند و پا اندازی ها و جاکشی های بین المللی کرده اند به یادگار نخواهند گذاشت. زنده باد دانش بشری . زنده باد تکنولوژی مدرن . درود بر ماهواره . زنده باد اینترنت. و الیس الصبح به قریب

کامران

ایران دیگر نمی تواند نقش قربانی را بازی کند

خانم عبادی متاسفانه گاهی اگاهانه یا نااگاهانه فراموش می کند که یک وکیل است و نه یک سیاستمدار. بعنوان یک حقوقدان قبل از جایزه نوبل کار شما حمایت از حقوق بشر و کودکان بود وحالا سعی می کنید حامی یک جناح حاکمیت باشید و بعضی کارهای جمهوری اسلامی را توجیه کنید

شما که حقوقدان هستید می دانید که در حکومت ولایت فقیه انتخابات معنی ندارد و شورای نگهبان فقط افراد وابسته و سر سپرده به نظام را تائید می کند و هیچ گروه و حزب دیگری خارج از حکومت حق مشارکت ندارد. انتخابات در محیط ازاد معنی می دهد ونه زیر سایه سر نیزه و سرکوب یک توحش مذهبی. شما بعنوان یک حقوقدان می دانید که امار حکومت جعلی است و هیچ هیئت بی طرفی بر انتخابات حکومت نظارت ندارد. نه تنها امار انتخابات بلکه کل امار حکومت غیر واقعی و دروغ است. حکومت مدعی این است که هیچ زندانی سیاسی نداشته و ندارد. حکومت اسلامی را انطور که شما تفسیر کرده اید مردم انتخاب نکرده اند که حالا باید دنبال تفسیر درست و صحیح از اسلام برای ان گشت و انرا انسانی تر جلوه داد. خمینی از مردم خواست که به جمهوری اسلامی رای بدهند بدون اینکه بدانند چه محتوای دارد. امروز دهها سال از این واقعه می گذرد و مردم یک حکومت غیر مذهبی و دمکرات را می خواهند و نه دیکتاتوری مذهبی رفرم شده را. اگر یادتان باشد زمانی که به خارج امدید و هنوز از جایزه خبری نبود چقدر روشنتر صحبت می کردید و حکومت را مخالف زنان و کودکان نام می بردید. در ان جلسه برای حمایت از انجمن حمایت از کودکان پول هم جمع کردیم و بشما تقدیم کردیم

کیانوش توکلی

زنهار! از شوريدگی در باره اوباما بر حذر باشيد

با سلام جناب اصفهانی گرامی ! شما مقاله خود را به چند سایت دیگر داده اید و این حق شماست ولی این حق ما هم خواهد بود که به موضوع نگاه کنیم و حق انتخاب داشته باشیم . همین الان مقاله شما را به بالاترین دادم ویکی نوشت:طبق معمول نقض کپی رایت! "عین مطلب در سایت آفتاب و روشنگری هم هست! " که منهم در پاسخ نوشتم :"نقص کیپی رایت نیست نقص از نویسندگان مقالات است که مقالات خود را به چند جا می دهند. نویسنده مقاله این مطلب را به سایت ایران گلوبال داده و من ان را در بالاترین لیک داده ام "

محمد علی اصفهانی

زنهار! از شوريدگی در باره اوباما بر حذر باشيد

سلام بر شما جناب کيانوش توکلی گرامی! اشکال از آن کسی است که نوشته است «طبق معمول نقض کپی رايت». نه از شما و نه از من و نه از ديگران. معلوم است که من اين مقاله را همزمان به سايت های روشنگری، عصر نو، اخبار روز... و سايت شما داده ام. مثل همه ی مطالب ديگرم. به اين حساب بايد به اخبار روز و عصرنو و روشنگری هم بگويند «نقض کپی رايت»! تازه در پای مقاله های من در همه ی اين سايت ها مثل سايت شما آدرس سايت خود من آمده است. خودم که نقض کپی رايت خودم را نمی کنم. می کنم؟... اگر قرار باشد که هر سايتی سه چهار تا آدم داشته باشد که فقط برای آن سايت بنويسند که کاری از پيش نمی رود. می رود؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.