رفتن به محتوای اصلی

احزابی که اسیر گذشته خویش اند!
20.11.2008 - 19:18

بهروز ستوده

جبهه ملي آخرين سراب وحدت اپوزيسيون

مشکل جبهه ملی و بطور کلی تمام گروههای سیاسی سنتی ایران در این است که همه ی آنان اسیر در گذشته ی خویش اند ، گذشته ای که بر تن آن قبای ضخیم قداست پوشانده اند و ورود عقل و خرد آزاد را برای بازنگری از رویدادهای گذشته و بازیگران و قهرمانانش ممنوع اعلام کرده اند . آنها می ترسند که با ورود خرد آزاد که معمولاً با نقد آغاز می شود مبادا بر چهره قدیسان و قهرمانان شان که در حقیقت تاریخچه و هویت گروه هایشان را تشکیل می دهد غبار نشیند و کم رنگ شود . فرهنگ تقلید و عاشورا و امام حسین گرچه با نام ها و نشان های جدید آراسته شده اما در اصل زیر بنای سیستم فکری و تربیتی گروههای سیاسی سنتی ایران را تشکیل می دهد . مرمت کردن ساختمان های کهنه ای که هریک به امام زاده ای برای مریدان خود بدل گشته اند کاری است بیهوده ، اگر صداقتی در کار متولیان این امام زاده ها وجود می داشت می بایستی که انها را خراب می کردند تا لااقل نسل جوان ایران بتوانند از برخی از مصالح بدرد بخور در ساختمان مدرن خویش استفاده نمایند

ناصر مستشار

جبهه ملي آخرين سراب وحدت اپوزيسيون

جبهه ملی مساوی با دکتر مصدق نبوده و نیست چرا که بیشتر فعالان جبهه ملی در دوره کودتا 32 مصدق را تنها گذاشتند! هم اکنون نیز جبهه ملی می اندیشد چون در فضای سیاسی خلاء شکل گیری آلترناتیو ایجاد شده است پس می تواند میدان دار صحنه گردد اما مردم بخوبی به یاد می آورند که جبهه ملی یکی از عوامل اصلی بدبختی شکل گیری فاجعه 57 بوده است.در حال حاضر نیز برنامه سیاسی جبهه ملی چیزی نیست به جزء ایجاد تفرقه و نفاق در میان خودشان ودر خارج از جبهه ملی!در برنامه جبهه ملی در برخورد با خلق های ایران رد پای سیاست های شاه و خمینی دیده می شود و می خواهد خود را جای آنها بنشاند!

یکی ا ز دلایلی که تا کنون نتوانسته ایم رژیم اسلامی را سرنگون نمائیم در این هست که این رژیم تا حدود زیادی از خود نیروهای سیاسی تشکیل دهنده اپوزیسیون دوران شاه و به روی کار آورده رژیم اسلامی است و به عبارت دیگر این رژیم از خود ما و از شعار های بسیاری از نیروهای ما شکل گرفته است که جای دل کندن از آن برای آنها مشکل و یا غیر ممکن است. رد پای شعار های اساسی رژیم اسلامی را می توان به وضوح در میان بسیاری از نیروهای سیاسی قبل از انقلاب به روشنی کشف و مشاهده نمود. ضدیت کور با امریکا و اسرائیل و استقلا ل خواهی کاملا ارتجاعی که بر ضد همه جهان متمدن خود را متمرکز نموده است وتمام کشور های متنفذ جهان را مانند یک بیمار"شیزو فرنی" سیاسی و امنیتی به دیده دشمن می نگرد و هر کشوری را که مانند روسیه و چین ـ حکومت اسلامی را بخاطر منافع گوناگون مادی و سیاسی و غیره بطور مستقیم و غیر

یکی ا ز دلایلی که تا کنون نتوانسته ایم رژیم اسلامی را سرنگون نمائیم در این هست که این رژیم تا حدود زیادی از خود نیروهای سیاسی تشکیل دهنده اپوزیسیون دوران شاه و به روی کار آورده رژیم اسلامی است و به عبارت دیگر این رژیم از خود ما و از شعار های بسیاری از نیروهای ما شکل گرفته است که جای دل کندن از آن برای آنها مشکل و یا غیر ممکن است. رد پای شعار های اساسی رژیم اسلامی را می توان به وضوح در میان بسیاری از نیروهای سیاسی قبل از انقلاب به روشنی کشف و مشاهده نمود. ضدیت کور با امریکا و اسرائیل و استقلا ل خواهی کاملا ارتجاعی که بر ضد همه جهان متمدن خود را متمرکز نموده است وتمام کشور های متنفذ جهان را مانند یک بیمار"شیزو فرنی" سیاسی و امنیتی به دیده دشمن می نگرد و هر کشوری را که مانند روسیه و چین ـ حکومت اسلامی را بخاطر منافع گوناگون مادی و سیاسی و غیره بطور مستقیم و غیر مستقیم حمایت می نماید دوست می پندارد که همه اینها باعث نابودی ایران شده است و در فقدان یک آلترناتیو فراگیر این پروسه می تواند سالها ادامه یابد!

مزدک

دانشجویان معترض جلسه سخنرانی نماینده جمهوری اسلامی در دانمارک را بر هم زدند

هر ایرانی طرفدار دمکراسی و حکومتی دمکرات و سکولار که ارج به انسان و دادگری راسرلوحه برنامه اش دارد باید در هر شرایطی و هر منطقه ای و محلی به اندازه توانش زندگی را بر حرامیان جنایتکار اسلامی تیره و تار کند.این ارازل و اواش نباید بتوانند در خارج از ایران کوچکترین حرکتی را بدون دردسر و تقابل مخالفین انجام دهند....

متاسفانه کشورهای غربی در حرف طرفدار دمکراسی و حقوق بشرند و تا می می توانند در داخل کشور خود و برای مردمشان دم از حقوق بشر می زنند.ولی همه می دانند که حرفهای آنها باد خالیست و اکثریت آنها به آسانی حقوق بشر را در کشورهای استبداد زده نادیده گرفته و اصولا در مقابل جنایتکاران و حرامیان اسلامی بخاطر منافع خود حرفی بمیان نمی آورند.ولی ایرانیان خارج از کشور با استفاده از جو دمکراتیک درون این کشورها بخوبی میتوانند بر حرامیان اسلامی بتازند.و از انواع و اقسام تخمرغهای گندیه و رنگهای ننگ از این تروریستها پذیرایی کنند.اصولا اکثریت توده مردم غرب علاقه ای به سیاست ندارند و همین بزرگترین مشکل ما در این کشورها برای افشا نمودن جنایات حرامیان اسلامی است.ولی در حینی که این حرامیان جلسه ای دارند و در محلی حضور دارند با نشان دادن تروریستها بخوبی میتوان جورا بر ضد آنها بر انگیخت.و نباید لحظه ای از این فکر غافل شد که اسلام و حرامیان اسلامی امروزه در جهان بشدت رسوا و مورد تنفرند.باید هم براسلام و هم برحرامیان اسلامی در هر لباسی ضربه زد.مردم را باید بحقیقت از اسلام و تعلیم اسلامی که مبلغ ترور و تجاوز و پدوفیلی است آگاه ساخت و به آنها از قدرت گرفتن اسلام هشدار داد.نباید فراموش کرد که نبرد ما تنها با حرامیان اسلامی نیست بلکه اسلام هم بزرگترین سد راه پیشرفت و ترقی در ایران و جهان اسلام زده است.و ما با تجربه ای که از این ارازل و خوک صفتان داریم بخوبی میتوانیم از عهده افشاگری براییم.باید مقدسات اسلامی را در هر مکانی که هستیم به گه بکشیم واز تقدس بیندازیم.این تنها راه رهایی ما از اراجیف اسلامی است.

آذربایجانی

azaerbaycanli@yahoo.com

سعید حجاریان: رویکرد امنیتی در کردستان بی فایده است.

ظاهراًآقای حجاریان نیز مثل همه شوونیستهای توتالیتر و تمامیت خواه، سفسطه بازی ماهر و مغلطه گری چیره دست می باشد. ایشان نیز با قرائت اراجیف پان فارس ها و پان ایرانیست های تندرو، می خواهد که ملتهای ساکن در ایران را با نام دموکراسی مثله کند. ایشان با این توجیه مضحک که کردهای ترکیه و عراق ملت هستند ولی کردهای ایران ملت نیستند، خود را به عنوان یک سوپر شعبده باز معرفی می کند. در طول تاریخ ایران، همواره حکومت خواسته است که با یکسان سازی ملل دیگر در

بدنه ملت فارس، آنها را فارس کند و در اینجا آقای حجاریان دموکرات (!!!) ادعا می کند که در ترکیه حکومت خواسته است که کوردها را ترک کند ولی درایران هرگز حکومت نخواسته است که ملتهای دیگر را در خود محو کرده و فارس کند در حالی که بعد از به قدرت رسیدن رضاشاه تا مدتها تورکی صحبت کردن در ادارات ایران قدغن بوده و کسانی که صحبت می کردند با سرکوب و زندان، شکنجه و ... مواجه می شدند و همین الآن نیز این سیاست به شدت ادامه دارد. همین که از رسمی شدن زبان و فرهنگ ملتهای دیگر با سرکوب و شکنجه ممانعت بعمل می آید و آنها به زور فارس جلوه داده می شوند، و همچنین زبان و فرهنگ فارسی در کل مملکت جولان میدهد و گربه ها نیز در آن به فارسی صحبت می کنند، خود دلیل کافی برای محو کردن اجباری تورکها، کوردها و ... می باشد و در اینجا ایشان دوباره مثل همه فاشیستها میخواهد که چشم بندی کند. جالب است که بعد از اینهمه مبارزه ملتهای ایران برای احقاق حق شان ایشان ادعا می کند که اگر این ملتها به خوبی در بدنه فارس هضم می شدند ما الآن این مشکلات را نداشتیم منظور ایشان این است که باید سیاستها و اقدامات فاشیستی طوری می بود که این ملتها با هضم شدن در بدنه فارس و ادغام شدن مورد نظر ایشان، بطور کامل از صحنه روزگار محو می شدند، تا این مشکلات امروز پدیدار نمی شد (!!!)هم کردها و هم تورک ها ملت هستند و اگر این شوونیستهای انحصارگر دست از سر آنها بردارند خودشان می دانند که چکار بکنند. آقای حجاریان شما اگر نگران تمامیت ارضی ایران هستید، با ارائه تعاریف چرند و من درآوردی از ملت، قومیت و ... نیز موفق به اجرای نیات پلید خود نخواهید شد ملتهای ایران راه خود را می روند و شماها هر چقدر که بخواهید آنها را دور بزنید، آنها بیشتر و با صدایی رساتر، حقوق خود زا فریاد خواهند زد. شما اگر معتقد به دموکراسی هستید، پس بدانید که حق تعیین سرنوشت، حق انسانی و طبیعی همه ملتهاست و ایران تافته ای جدا بافته از دنیا نیست. ملتهای ایران اگر بخواهند که به دموکراسی استبدادی من درآوردی شما چنگ بزنند، مطمئناً دوباره مرتکب اشتباه دیگری شده و برای همیشه در چاه پان فارس ها و پان ایرانیستها غرق خواهند شد.

حبیب تبریزیان

معتاد به نفتيم

در شرایط ویژه ایران ، هیچ شعاری بهتر از توزیع سهام و یا درآمد مستیم نفت بین مردم ، نه میتواند حرکت برانگیز باشد و نه تضمین کننده دموکراسی. توزیع مستقیم درآمد نفت بین مردم میتواند اهرم تکان دهنده یک جنبش اجتماعی باشد و بهترین زمان طرح آن انتخابات اینده است. تحقق این شعار رژیم را از اساسی ترین منبع استبدادش محروم خواهد کرد. باید دید ، آیا فعالان سیاسی اینقدر بصیرت سیاسی دارند که از این چشم اسفندیار استبداد خوب بهره جویند؟؟ و یا همچنان دنبال نخود سیا های خود آفریده خواهند دوید؟؟؟

کامران

نگرانی بان کی مون از وضع ساکنان اردوگاه اشرف

با تشکر از خانم سپهری برای انتخاب خبر < حقوق افراد اشرف امروز یک مسئله بین المللی شده و سازمان ملل مجبور شده به این موضوع رسیدگی نماید. دفاع از پناهند گان شهر اشرف به معنای حمایت از مواضع سازمان مجاهدین خلق ایران یا شورای ملی مقاومت ایران نیست. هواداران شورا 85 روز است در ژنو در اعتصاب بسر می برند. اعتصاب 65 روزه و تحصن در نیویورک بپایان رسید و تحصن جدید در واشینگتن اغاز شد.

در جریان اعتصاب غذای اکبر گنجی بنده در خیلی از مراسمی که در خارج در حمایت از او بود شرکت داشتم . این دلیل بر حمایت از افکار و اعمال او نبود. آیت الله بروجردی را هم بنده بدرستی نمی شناسم اما از حقوق انسانی ایشان حمایت می کنم. دکتر زرافشان هم که برای گرفتن جایزه به خارج امده بود مورد استقبال ما قرار گرفت. بنده در جلسه سخنرانی او شرکت کردم و از انتقاداتم به او در این جلسه صرفنظر کردم که در موقع برگشت دچار مشکلات نشود. حمایت از حقوق انسانی و پناهندگی ایرانیان شهر اشرف را یک وظیفه دشمنان ولایت فقیه می پندارم چه موافق یا مخالف آقای مسعود رجوی باشند. هدف مقابله با استبداد مذهبی حاکم است و دفاع از حقوق پناهندگی افراد اشرف و نه دفاع از تاریخچه و اعمال مجاهدین خلق یا شورای ملی مقاومت ایران.

مزدک

درخت

درود بر شما باد! شعر بسیار زیبایی است.چه کار خیری برتر از نشاندن یک درخت در سرزمینی خشک و برهوت شده مثل ایران می تواند باشد؟ که این حرامیان بی شرم و بیشعور اسلامی اینجنین تیشه بر ریشه درختی تنومند و سالم و کهنسال که نماد زندگی و باروری و مقدس است می زنند. تا چوبش را به مصرف امورخیر برسانند؟!...

لابد این ارال تروریست برای ترور و تجاوز و کشت و کشتار نفت کم آورده اند. نه تنها جوانان و سایر منابع ایران را بلکه جنگلهای ایران را نیز در عرض این 30 سال حکومت ترس و ووحشت و تجاوز و ترور بنابودی کشیده اند.این پیام آوران مرگ و نیستی و دراکولاها و دیناسورهای اسلامی از تبار خوکان وپلیدانی چون محمد و علی و عمر و سایر ارازل اسلامیند.اینهارا با زندگی و حیات سر ستیز است.از جنبده و سرسبزی و طراوت و شادی و رقص و موسیقی گرفته تا آنچه که به زندگی روح می دهد بیزارند.تعجبی نیست که تنها سرسبزی و طراوت را فقط در قبرستانهای این ارازل می توان یافت.اینها خود مرگند!

کشف تمدن ماد در کردستان

جسد پادشاه سه هزار ساله در سنندج کشف شد آسو صالح در حین عمليات تعريض جاده مسير شهرک حسن آباد- سنندج ، 5 قبر تاریخی کشف شدند. مسئولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کردستان طبق کارشناسی های اولیه، قدمت این قبرها را 3 هزارسال تخمین زدند. در اين قبرستان كه مردگان به صورت چمباتمه‌اي دفن شده اند، اشيائي همچون نيزه هاي جنگي، دست بند مفرغي و کاسه هاي سفالي نيز کشف شده است

آسو صالح

در حین عمليات تعريض جاده مسير شهرک حسن آباد- سنندج ، 5 قبر تاریخی کشف شدند.

مسئولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کردستان طبق کارشناسی های اولیه، قدمت این قبرها را 3 هزارسال تخمین زدند. در اين قبرستان كه مردگان به صورت چمباتمه‌اي دفن شده اند، اشيائي همچون نيزه هاي جنگي، دست بند مفرغي و کاسه هاي سفالي نيز کشف شده است.

شاهدان عینی که در ساعات ابتدایی کشف این گورها قادر به دیدن آنها شدند، اظهار می دارند که یکی از این قبرها مربوط به یک پادشاه می باشد (فیلم کوتاه مربوط به آن در پائین آمده). این جسد به صورت سالم در یک تابوت قرار داده شده که لایه ی بیرونی آن را سرب و ساروج و لایه ی داخلی آن طلاکاری شده است. طول این تابوت دقیقاً به اندازه ی طول جسد می باشد. در کنار سر این جسد یک(یا دو) جعبه ی طلایی و با محتویات اشیایی از جنس طلا، در کنار آن یک نیزه و در روی سینه و میانه ی بدن آن دو شیه، یکی به شکل ماهی و دیگری به شکل عقاب قرار دارند. روی این دو صفحه کلماتی به زبان میخی حک شده است. همچنین در پشت سر جسد و بر دیواره ی تابوت، تصویری حک شده دیده می شود.

نکته ی قابل توجه در این جسد، سالم بودن جسم است. این جسد حتی به شیوه ی مومیایی های کشف شده در پارچه ی قرار داده نشده و با این وجود تمام نقاط آن کاملاً سالم مانده اند.

تصاویر مربوط به چهار جسد دیگر در تلویزیون محلی کردستان پخش شده، اما تصویر مربوط به این پادشاه تاکنون در تلویزیون جمهوری اسلامی و شبکه ی محلی کردستان پخش نشده است.

به گفته ی مردم محلی، با توجه به اینکه سرقت آثار تاریخی کردستان همواره از سوی مسئولین نظام صورت گرفته است، این نگرانی وجود دارد که این جسد نیز همچون موارد دیگر به سرقت برود.

قبرستان کشف شده در فاصله 500 متري تپه باستاني زاگرس سنندج قرار دارد که در فهرست آثار ملي ثبت شده است .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.