رفتن به محتوای اصلی

حظات حساس و چگوني مقابله با خطر جنگ سه شنبه 27 نوامبر ؛ساعت 21 به وقت اروپای مرکزی
27.11.2007 - 14:04

اظهارات يک مسئول نظامي کشور بدين مضمون که آمريکا قادر است با بمباران، ايران را خراب کند ولي هيچگاه قادر به اشغال آن نخواهد شد، شوکه آور است. بنظر من در شرايط حساس کنوني اقدام خانم شيرين عبادي يکي از درست ترين کارهائي است که جنبش مترقي ايران ميتواند بکند و اين حرف درست نيست که ايشان طرف آمريکا و اروپا يا به قول اقاي درخشان طرف ظالمان را گرفته اند. اين حرکت صرفا موضع گيری در مقابل خطر جنگ نيست، بلکه اقدامی است برای شکل دادن جنبش صلح و رساندن صدای فعالين سياسی کشور به گوش جامعه جهانی.

مجریان برنامه:

جهانگیر

شایان

دلیر کردستانی

کیانوش توکلی

 

بر اساس مقالات زیر:

 اظهارات يک مسئول نظامي کشور بدين مضمون که آمريکا قادر است با بمباران، ايران را خراب کند ولي هيچگاه قادر به اشغال آن نخواهد شد، شوکه آور است. اين گونه طرز فکر مسئولين که به حملات هوائي ايالات متحده – که در صورت وقوع آن سرمايه هاي انساني، زيربنائي و فرهنگي کشورمان نابود مي گردد – پوزخند زده و پيروزي در جنگ عليه نيروهاي زميني را وعده ميدهد، شديداً محکوم است و چيزي بجز خيانت غيرقابل جبران به منافع ايران و اهالي آن نمي تواند باشد. انتظار مردم از مسئولين جمهوري اسلامي اينست که از انداختن حتّا يک بمب هم به سرزمين کشورمان جلوگيري نمايند.

 

سام قندچی

 نقدي بر نقد حسين درخشان از عبادي

 آقاي درخشان، خانم عبادي را به طرفداري از ظالم محکوم ميکنند و مدتها است که تشبيه وضعيت اتمي ايران به وضعيت ملي کردن ضنعت نفت در ايران در دوران مصدق را تکرار کرده اند. در نتيجه فکر ميکنند خواستار تعليق اورانيوم شدن هم صدائي با قدرت هاي جهاني بوده و بر ضد مظلومان يعني مردم ايران است. مهم نيست نظري که ايشان مطرح ميکنند نظر آقاي احمدي نژاد است.

بنظر من در شرايط حساس کنوني اقدام خانم شيرين عبادي يکي از درست ترين کارهائي است که جنبش مترقي ايران ميتواند بکند و اين حرف درست نيست که ايشان طرف آمريکا و اروپا يا به قول اقاي درخشان طرف ظالمان را گرفته اند.

 

بهروز خلیق

تحرک فعالين سياسی داخل کشور پيرامون بحران هسته‌ای و خطر جنگ

 اين حرکت صرفا موضع گيری در مقابل خطر جنگ نيست، بلکه اقدامی است برای شکل دادن جنبش صلح و رساندن صدای فعالين سياسی کشور به گوش جامعه جهانی. بهمين خاطر هم خانم شيرين عبادی در مصاحبه با رسانه ها از همه ايرانی ها در خارج و داخل کشور دعوت کرده است که به "کميته موقت صلح" بپيوندند و زمينه تشکيل شورای ملی صلح را فراهم کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.