رفتن به محتوای اصلی

باز شدن دفتر شورای آمریکاییان-ایرانیان بسود کیست؟ سه شنبه 14 اکتبر ساعت 21 به وقت اروپا
13.10.2008 - 14:30

شورای آمریکاییان - ایرانیان در ایران در نظر دارد برای ایجاد تفاهم بیشتر بین دو ملت و دو دولت و در جهت ایجاد مبادلات مردمی و آموزشی، برپایی کنفرانس، چاپ کتاب، مقالات و خبرنامه فعالیت کند تا انتقال خبرها بدرستی صورت بگیرد و دو کشور درک بهتری از یکدیگر داشته باشند. 

با اعلام احتمال گشایش این دفتر موجی از مخالفت ها آغاز شده است این موضوع بیش از همه با واکنش منفی جناح اصلاح طلب رپژیم ، گروه کیهان تهران و همچنین سرنگون طلبان و اصلاح طلبان سکولار مواجه شده است .

 

اسامی مدیریت اتاق فرهنگ گفتگو به قرار زیر است :

 _جهانگیر

 _ مسعود علوی

 _ کیومرث نویدی

 _ رامین مهریار

 انتخاب موضوع و آغاز کننده بحث از کیانوش توکلی

 شایان ذکر است نویسندگان سایت ایران گلوبال می توانند مقاله و یا موضوع مورد نظر خود را بعنوان موضوع اتاق فرهنگ گفتگو پیشنهاد کرده و یا خود بعنوان سخنران شرکت نمایند .

تلفن تماس :

004543711052

موبایل:

004526730554

 امیراحمدی: امیدوارم دولت ایران به ما مجوز بدهد

 هوشنگ امیر احمدی که سالهای زیادی در آمریکا بسر برده و در این مدت در دانشگاهها مشغول بوده، همواره طرفدار برقراری رابطه میان تهران و واشنگتن بوده است.

 او که بنیانگذار و رییس شورای آمریکاییان- ایرانیان (AIC) است ، در مصاحبه ای که می خوانید، نسبت به صدور مجوز وزارت خزانه داری آمریکا جهت تاسیس دفتر این شورا در ایران واکنش نشان داده و می گوید صدور این مجوز "فرصتی طلایی است" تا دو کشور بتوانند "خیابان یک طرفه ایجاد شده از سوی واشنگتن به تهران را به یک خیابان دو طرفه" تبدیل کنند.

 او که بسختی می تواند خوشحالی خود را پنهان کند، در پاسخ به پرسش اول می گوید دفتر شورای آمریکاییان - ایرانیان در ایران در نظر دارد برای ایجاد تفاهم بیشتر بین دو ملت و دو دولت و در جهت ایجاد مبادلات مردمی و آموزشی، برپایی کنفرانس، چاپ کتاب، مقالات و خبرنامه فعالیت کند تا انتقال خبرها بدرستی صورت بگیرد و دو کشور درک بهتری از یکدیگر داشته باشند.

 

 حمایت بوش از گشایش دفتر شورای آمریکاییان و ایرانیان

 به نوشته گاردین، برنامه ایجاد دفتر حفاظت از منافع در تهران به این دلیل در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لغو شد که این نگرانی وجود داشت که ممکن بود چنین اقدامی به پاداشدهی به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور تندرو ایران تعبیر شود که با مصوبات سازمان ملل برای تعلیق برنامه غنی سازی اورانیوم در این کشور مخالفت ورزیده است.

 

 با صدور مجوز وزارت خزانه داری امریکا، امیراحمدی به ایران حواله می شود!

 حسین لاجوردی:

 بدون تردید رابطه سالم و دیپلماتیک ایران و امریکا و یا ایران و هر کشور دیگری باید مورد نظر و درخواست بسیاری از هموطنانمان و خاصه در درون کشور باشد چرا که با وجود روابط دیپلماتیک سالم و همه جانبه بین المللی دیگر جمهوری اسلامی امکان این چنین سرکوب گسترده مردم ایران را در شکل حاضرنخواهد داشت

 

سفر احمدی نژاد به نیویورک و چشم انداز رابطه با آمریکا

 حسن داعی:

«پس از مذاکره آمریکا با ایران در مورد عراق، دیدار معروف ژنو، صحبت از گشایش کنسول آمریکا در ایران و بحث در مورد معامله بزرگ و کوچک بین دو کشور، اکنون محافل طرفدار مماشات بجائی رسیده اند که از خبر گشایش خیالی دفتر امیر احمدی در تهران ذوق زده شده و آنرا همچون یک رویداد تاریخی بخورد مردم میدهند. این خود نشانی از بن بست رابطه رژیم ایران و آمریکا و مسدود بودن راههای مصالحه است.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.