رفتن به محتوای اصلی

بیانیه کنگره ملیتهای ایران فدرال را بخوانیم و نقد کنیم
02.11.2008 - 11:09

کنگره ملیتهای ایران فدرال به تاریخ مهرماه 1387 در بیانیه ای دیدگاهی برای تشکیل یک ائتلاف وسیع برای استقرار دموکراسی در کشور ایران ارائه داده است که گرچه می تواند کامل تر از این هم باشد اما، گرایش به تعادل و نرمش سیاسی در به خوبی هویداست.

این کنگره از بدو تاسیس با اتهامات بسیاری مواجه بوده است:

از جانب تمامیت خواهان و تمرکز گرایان به زمینه چینی تجزیه ایران متهم شده است و از سوی فعالین سیاسی معدودی که خواهان جدائی سرزمین مرتبط با خویش از پیکر ایران هستند به تمامیت خواهی و تمرکزگرائی.

قطعا تشکیلاتی که از 15 سازمان و تشکل سیاسی منطقه ای تشکیل شده است نمی تواند در همه زمینه ها نظرات یکدست و همگونی داشته باشد، اما آنچه من در خلال فعالیتم در و در راه دفاع از این کنگره دریافته ام این است که گرایش به تعادل در این کنگره وجه غالب را دارد. دوستانی که در این کنگره فعالند به این نتیجه رسیده اند که رهائی سرزمینهای ملیتها و اقوام ایرانی جز از راه رهائی مجموعه ایران ممکن نیست. این بارزه هویت کوشی فعالان این کنگره است. در این بیانیه آمده است: «هموطنان عزیز؛ نه اتهامات بی‌اساس و نارواى نیروهای تمامیت‌خواه که عمداً برای تخریب وجهه مبارزات میلیونی ملیتهای ستمدیدۀ خارج از حاکمیت که ديروز آنرا ساخته و پرداخته روس و امروز امریکا و انگلیس و اسرائیل وغیره قلمداد می‌کنند، و نه مواضع افراطى آن بخش از سياسيون مليتھاى خارج از حاکميت که به دليل تبعيضات عريان و سرکوب لجام گسيخته مداوم حگومتگران و درعکس‌العمل به سکوت معنى‌دار جريانات تمامیت خواه اپوزيسيون، خواستار استقلال اند، هیچکدام از اینها کمکى به تسريع در حل اين معضل (معضل سیاسی ایران) نخواهد نمود.

دو ستان را به خواندن این بیانیه فرامی خوانم. از آنجا که این بیانیه در سایت کنگره قرار دارد (روی لوگوی کنگره در سمت چپ کلیک کنید تا با این سایت نیز آشنا شوید) و نیز در قسمت پائین صفحه اصلی ایران گلوبال درج است از پیوست دادن آن به این یادداشت خودداری می کنم.

با این امید که با نقد صمیمانه بیانیه به یاری کنگره برخیزیم تا در گامهای بعدی خود راه کمال بپوید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.