رفتن به محتوای اصلی

از کوزه همان برون تراود که در اوست
29.07.2013 - 19:09

چندی پیش ایمیلی از یک هموطن "لٔر" که بسیار نگران و پیگیر حقوق پایمال شده اقوام و (ملتهای) تحت ستم است بدستم رسید و بگفته ایشان "استاد ابو محمد المحمراوی" از ایشان خواسته بود این پیام را که خطاب به آقای ناصر شاملی و انتقاد از ایشان برای " نخبه" نامیدن کسانی است که خواهان ایرانی یکپارچه و آزاد و حقوق برابر شهروندی برای همه و مخالف تجزیه ایران هستند نوشته شده و نام من نیز در آن مقاله آماده، برایم بفرستند.(۱)

تا آنجا که من میدانم ناسیونالیسم به معنی ملی‌ گرایی است و واژه ملی‌ شامل تمامی "داشته های" یک "ملت" است. دوستانی که برای خفه کردن هر صدای مخالف و احقاق حقوق " غصب شده" به گفته خودشان یک ملت گریبان خود و دیگری را پاره میکنند و گفتمان و عملکردشان آینه تمام قد حاکمان فعلی‌ ایران است، چگونه همین حق را از کسانی که خلاف آنان می‌اندیشند سلب میکنند و با دشنام و ناسزا و نوشتن متونی که یادآور کیفرخواست و احکام از پیش صادر شده حاکمان شرع و امامان جمعه در ایران است، میخواهند آزادی و دموکراسی به مردم هدیه کنند؟

مگر نه اینکه شما سروران سالهای متمادی در این راه تلاش کرده و هزیند داده اید، چرا قضاوت درستی‌ یا نادرستی ادعای خود و مخالفانتان را به قضاوت مردم نمیگذارید.شما میتوانید بجای حل شدن در گردهماییهای مشترک اعراب سوری، مصری و عراقی در جلو پارلمان اروپا، با صدور فراخوانی برای یک گردهمایی ازطرف خودتان با دعوت از اعراب خوزستانی ساکن لندن که پایتخت خوزستانیهای خارج نشین است، حمایت همه جانبه اعراب ایران از خود را به رخ همگان نمیکشید؟ اگر فقط ۱۰۰ نفر عرب "خوزستانی" گرد شما جمع شدند، مطمئن باشید اولین نفر بعدی حامی‌ شما من خواهم بود و برای همیشه اندیشیدن، نوشتن و اظهار نظر را ببوسم و کنار بگذارم، این گوی و این هم میدان .

 در ادامه متن نیمه و پیام استاد ابو محمد المحمراوی و پاسخ من به دوستی‌ که پیغام را رساند: 

 

آقای شاملی غیرفارسهای در خدمت پان ایرانیسم را نخبه لقب ندهید.         

نقدی بر مقاله آقای یونس شاملی

http://www.iranglobal.info/node/21769  -1

ابو محمد المحمراوی

آقای شاملی انتقاد بنده از جنابعالی آن است که چرا به غیر فارسهائی  که داشته علمی و تخصصی خود را در خدمت نژادپرستان فارس وبرای نابودی هویت خویش بکار می گیرند لقب نخبگی عطاء می کنید.اگر چنین نخبه هائی(بنا به گفته تان) استعداد اولیه برای شناخت حقوق اساسی و اولیه خود را نداشته اند و بعد از چندین سال تحصیل خصوصا در خارج از ایران نتوانسته اند به حق کودکی خودشان  در تحصیل بزبان پدر و مادری آنهم در سرزمین اباء واجدادشان آگاه شوند یا به مرز وحدود حقوق متقابل آشنا نشده وندانند که آزادی وحقوق هر ملتی به آزادی و حقوق ملت دیگر محدود می شود ودر آزادی و حقوق ملی  مرز جغرافیائی مفهومی ندارد،تا بتوان با خلق قدسیتی کاذب وغصبی بنام تمامیت ارضی آن را پایمال کرد، قطعا لقب نخبگی براینگونه انسانهای بعید از آدمیت(فارس و چه غیر فارس) جعل عنوان است،اما جرم معنوی به اصطلاح نخبگان غیر فارسها با دونوع خیانت شروع و با خیانت عظمای دیگری ادامه پیدا می کند.

 1- خیانت به داشته علمی با  برداشت غیرمنصفانه.

 2- بکار گیری دانش علمی در راه ترویج وترسیخ هویت قوم فارسیسم و سیاستهای نژادپرستانه آن در هموار کردن راه هجوم تحقیرآمیز وتضییع کننده عمدی  حقوق ملت خویش وایجاد زمینه برای تن دادن وکوچک شماری در ملت خودی

 3- خیانت عظمای این به اصطلاح نخبگان غیر فارس از جائی نمایان وعینیت می یابد که با خودباختگی وضمن تن دادن به ذلت کامل نه تنها خود مزدوری را پذیرفته بلکه با خیانت به داشته های دانش، علمیت خود را در راه شستشوی مغزی و مزدور سازی از ملت خود به نفع قوم مهاجم بکار گرفته دوشاخه از پایگاه ستون پنجمی را بنفع فارسیسم ساخته وتقویت می کنند.

 الف – ازبین بردن قبح خیانت وجاسوسی غیر علنی غیر فارسها بنفع قوم فارس ب- تقویت واهرم سازی سرکوب از بین خودیها بنفع فارسیسم در راستای  قبح زدائی از جنایتهای خائنانان غیر فارس .

 آقای شاملی جنابعالی بخوبی از فداکاری  خانم آمریکائی مطلعید خانمی که همه رفاه و آسایش در کشور خود را رها کرد و برای حمایت از حقوق فلسطینیان تن وجانش در زیر لودر مهاجم اسرائیلیها له ولورده شد . حال چگونه می توان به غیر فارسها(ترک،کرد،عرب،بلوچ و...)که پس از طی کردن مراحل علمی همانند یک  ترک حجره دار بازار تهران دخل ودرآمد خود را بر هویت وحقوق ملیش ترجیح می دهد، نخبه نام نهاد.

باید به صراحت و بدون تعارف  گفت ونوشت که این گونه تحصیل کردگان فارس و غیر فارس و علی رغم تحصیلات عالی (خصوصا مقیمان اروپا وآمریکا)منظورم اولا- فارسهائی که پس از سالهای مدید در غرب وبرخورداری از آزادی کامل هنوز وجودشان را از پست اندیشه گی (برتری نژادی) پاک نکرده و این تفکر ضد بشری خود را چون ارثی گرانبهاء به فرزندانشان منتقل وزحمت علمی وحقوقی غرب برای فرزندانشان در راه آدمیت را برباد می دهند. ثانیا- وهمچنین وبدترازفارسیسم همان خود باختگان غیر فارس که علی رغم وجودشان در غرب و آشنائی با حقوق اساسی (خصوصا کسانی که بدلیل ظلم ملی در جغرافیای جعلی ایران در غرب پناهندگی گرفته اند) نه تنها اندر خم یک کوچه اند بلکه غیر بهداشتی تراز فاسیسم پان ایرانیسم همان غیر فارسهائی هستند که نه تنها زکات داشته شان را با بیدارکردن مردم خود ادا نمی کنند،بلکه به نخبگان با مسئولیتی همانند جنابعالی وخانم شادی صدر هجومی چاله کاظمی کرده واز قباحت دستمال بدستی وستون پنجمی برای فارسیسم پان ایرانیسم شرم نمی کنند،هرآنچه از دهان غیر بهداشتیشان فزون آید همانند جواد طباطبائی و کاظم موافق قلم وکاغذ را آلوده می کنند. این خود فروختگان و نه نخبگان عمدا وذلالتا فراموش کرده اند که هر انسانی به هر اندازه که بر علمیت(اگر دارند) افزوده شود به همان اندازه در قبال حقوق انسانها مسئولیت دارد و آدمیت آنها در دفاع از حق وحقوق انسانها که از زادگاه وملتشان شروع می شودمورد سنجش است.

آقای شاملی قطعا جنابعالی به این مثل معروف برخورده اید و بقول ما عربها الامثال تضرب و لا تقاس باید اینگونه افراد را که پس از سالها غصب صندلی دانشگاهها با ابتدائی ترین حقوق خود و مردمشان آشنائی نداشته وندانسته وبدتر دانسته به خدمت فارسیسم پان ایرانیسم در آمده اند،باید همان مثل را یادآور شد که خر رفته و الاغ برگشته اند. واگر با حقوق خود و مردمشان آشنا شده اند اما به هر دلیلی تن به مزدوری پان ایرانیسم وبا هر عبا وقبائی(اسلام ایرانی یا کمونیسم ایرانی) در آمده وحقوق ملی غیر فارسها را  مورد مسامه قرار داده اند قطعا مرتکب همان خیانت عظمائی شده که فوقا یادآور شد ه ام.وسلام 21/7/2013.

آقای ر محترم

با سپاس از اینکه با این دقت مسائل ریز و درشت (ملیت‌های مختلف) را پیگیری و تلاش در روشن‌گری به شیوه خود دارید. امیدوارم از من بپذیرید که خوزستان، خوزستانی و مشکلات او را ( حد اقل از شما بیشتر) و این حضرات منوّر الفکر "عرب" را نیز ( که اغلب در ورای کنیه‌های ابو فلان و بهمان سنگر گرفته و پنهان شده اند) بدلیل شناخت نوع تفکرشان که در ادبیات آنها بروشنی منعکس است کمابیش می‌شناسم و بسیاری از آنان را بسیار بیش از آنچه خودشان تصور کنند می‌شناسم.

به خوبی‌ نیز با تفکرات، تعهدات و وابستگی‌های آنها نیز آشنایی دارم و نیازی به پاسخگویی به این مدیحه بلند بالا که مرا به یاد شعرای درباری میاندازد ندارم، زیرا پذیرفته‌ام که این حضرات اینگونه فکر میکنند، با این ادبیات سخن می‌گویند و این سیاست را دنبال میکنند و من هم نه قصد ، نه توان و نه رسالت ایجاد تغییر در افکار و عقاید کسی‌ را دارم.

تلاش من این بوده که آن چه را که باور دارم بگویم و در اینراه از تهدید و توهین هم باکی ندارم، اما اگر این حضرات که خود را پیامبران آزادی و برابری میدانند از شنیدن صدایی بر خلاف نظریات خود از سوی یک "عرب خود فروخته" آنچنان که آنها مرا مینامند برآشفته اند و با توهین و تهدید قصد خاموش کردن مرا دارند، بدان که یک جای کار می‌لنگد.

 

از شما دوست عزیز نیز تقاضا دارم لذت بهر بری از این "ادبیات فاخر" را برای خود نگاهدارید، زیرا به باور من وقت آدمی‌ گرانبها تر از آن است که صرف فحاشی و افترا به این و آن شود. چنانچه خواستار بهره مندی از این ادبیات پوسیده " بوشیسم" که هرآنکه با من نیست دشمن من است باشم، خود قادر به یافتن آنها هستم، زیرا لانه‌شان را می‌شناسم. لذا شما برادر بزرگوار نیز محبت کنید و لذت بهره بری از این مطالب را برای خود نگهدارید و از ارسال این مطالب برای من خودداری نمایید.

 

از استاد محترمتان نیز سپاسگزاری کنید و بفرمائید، شأن خود را بالاتر از شرکت در مسابقهٔ لجن پراکنی به یک هموطن دگراندیش ( با هر هدفی‌ و علیرغم اینکه در تاریکی ایستاده و دشنام میدهد) به نفع دشمنان سرزمین و مردمم شوم.  

 

سربلند باشید

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاظم موافق

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.