رفتن به محتوای اصلی

رسانه های حکومتی خواستار اعدام زندانیان سیاسی آذربایجانی هستند
24.07.2013 - 18:11

بعضی از رسانه های حکومتی از جمله سایت حکومتی آذری ها که اغلب نقطه نظرات وزارت اطلاعات را در رابطه باموضوعات مختلف منعکس می کند در یک اقدام بیسابقه رهبران یئنی گاموح را به تروریسم متهم کردند به گزارش سایت حکومتی آذریها اعضای یئنی گاموح از طریق الگو قراردادن مدل "بغداد" سعی داشتند در شهرهایی مانند کرج و تهران به اقدامات ضد امنیتی و نا امن ساختن منطقه از طریق ایجاد اختلاف شیعه و سنی دست بزنند و برای عملی ساختن طرحهای تروریستی خودبا سازمان مجاهدین خلق همکاری داشتند و به این علت نیز آنان را مستحق اعدام می داند البته برای اثبات این ادعاهای خود به درج نوشته ای در سایت جنبش دانشجویی (آذوح) استناد کرده است در نوشته مذکور فرد ناشناسی بنام  «آیلار آزاد» خواستار جنگ فارس و ترک در سه شهر تهران، قم و کرج می شود به نظر کارشنان حقوقی رهبران دستگیر شده یئنی گاموح در رابطه با نقطه نظرات افراد ناشناس که در اینترنت درج می شوند دارای مسئولیت حقوقی نیستند و از طرف دیگر سایت آذری ها برای اثبات همکاری سازمان یئنی گاموح با سازمان مجاهدین خلق به اخباری استناد می کند که در مورد رهبران دستگیر شده یئنی گاموح در بعضی از رسانه های سازمان مجاهدین خلق درج شده است به نظر کارشناسان حقوقی صرفا به دلیل درج خبری از یک سازمان سیاسی در ارگان مطبوعاتی یک سازمان سیاسی دیگر نمی توان این نتیجه را گرفت که آن دو جریان سیاسی باهم همکای دارند بنابراین اتهامات سایت حکومتی آذریها بر علیه رهبران یئنی گاموح فقط پرونده سازی ناشیانه است و ارزش حقوقی ندارد اما نباید فراموش کرد طرح اتهاماتی از این نوع بر علیه فعالین سیاسی آذربایجانی  در سایت های حکومتی جنبه هشدار دهنده نیز دارد چون در ایران در پروسه تعیین مجازات برای مخالفین سیاسی رسانه های گروهی و وزارت اطلاعات نقش اساسی را ایفا می کنند اغلب در رسانه های حکومتی ایران اتهاماتی به گروهی از مخالفین سیاسی زده می شود نهایتا آنان توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیرشده و در مکان نامعلومی بازداشت می شوند و ارتباط آنان با دنیای خارج قطع می شود و آنان موردبازجوییهای طولانی طاقت فرسا و توام با شکنجه واقع می شوند در این مرحله وزارت اطلاعات بر علیه افراد دستگیره شده پرونده سازی می کند یعنی جرایم آنان را مشخص می نماید نکته قابل توجه آنست که اغلب درکار پرونده سازی همان اتهامات رسانه های حکومتی تکرار می شود وقتی کار پرونده سازی به پایان رسید براساس پرونده ای که وزارت اطلاعات ساخته است به متهم سیاسی تفهیم اتهام می شو د و ممکن است برای اولین بار فرد دستگیر شده  وکیل مدافع خود را ملاقات کند و نهایتا دادگاه انقلاب پرونده ای را که توسط وزارت اطلاعات ساخته شده است  کارپایه خود قرار می دهد و برای متهم سیاسی مجازات تعیین می کند البته مواردی نیز گزارش داده شده که متهم سیاسی غیابا و بدون داشتن وکیل محاکمه شده است ودر محاکمه غیابی متهم سیاسی صرفا اتهامات  وزارت اطلاعات بر علیه متهم اساس تعیین مجازات قرار گرفته است و بعداحکم دادگاه در زندان به متهم سیاسی ابلاغ شده است.

با نظر گرفتن فاکت های فوق می توان نتیجه گرفت رژیم ایران قصد دارد بر علیه فعالین سیاسی آذربایجانی با مشت آهنین عمل نماید و حتی اگر لازم شد برای ایجادرعب و وحشت تعدادی از فعالین مدنی وسیاسی آذربایجانی را با اتهامات واهی اعدام نماید.

خبری راکه در رابطه با رهبران ینئی گاموح در سایت حکومتی آذریها درج شده در زیر مطالعه فرمائید

جنجال بر سر زندانی شدن اعضای یک باند تجزیه طلب

 

برخی از رسانه ها و سایت های خبری ضد آذربایجانی گزارش هایی را در خصوص اعتصاب غذای صوری چند تن از اعضای یک باند تجزیه طلب منتشر کرده و از این طریق سعی دارند،توجه اذهان را به زندانی شدن عده ای از تحریک کنندگان به جنگ و برادرکشی قومی جلب نمایند.

به گزارش سایت خبری – تحلیلی آذری ها در حالی که تجزیه طلبی و تشویق مردم به برادرکشی در سراسر جهان و به ویژه کشورهای دموکراتیک جزو جرایم سنگین محسوب می شود،دادگاهی در تبریز اعضای یک باند تجزیه طلب را فقط به چند سال زندان محکوم کرده است.

 

اعضای دستگیر شده باند تروریستی

این در حالی است که در کشورهایی همانند امریکا برای جرم خیانت به کشور با مجازات اعدام پیش بینی شده است. با وجود چنین تخفیفی اعضای این باند دست به اعتصاب غذا آن هم در ماه رمضان! زده اند تا از طریق مظلوم نمایی توجه رسانه ها را به خود جلب کنند. این در حالی است که سرنوشت آنها برای مردم آذربایجان اهمیتی نداشته و از وجود چنین افرادی حتی اطلاع نیز ندارند.

به گزارش آذریها اعضای این باند سعی داشتند در شهرهایی مانند کرج و تهران به اقدامات ضد امنیتی و نا امن ساختن منطقه از طریق ایجاد اختلاف شیعه و سنی دست بزنند. چند ماه پیش از دستگیری این عده ، یکی از سایت های اقماری وابسته به باند مزبور (ینی گاوموح)  مطلبی را در خروجی سایت خود قرار داده بود که اوباش پان ترک را به آشوب و ناامن سازی شهرها از طریق الگو قراردادن مدل "بغداد" دعوت می کرد. گفتنی است در بمب گذاری های ماه گذشته بغداد بیش از 1000 تن جان خود را از دست داده بودند.

از طرف دیگر سیمای به اصطلاح مقاومت وابسته به تروریستهای فرقه رجوی از فعالیت های این باند حمایت کرده و مدام اخبار مربوط این عده را زیر نویس می کند.

به نظر می رسد اعضای ینی گاوموح سعی داشتند در ماه های آینده از طریق همکاری با سازمان های تروریستی خارج کشور به ویژه فرقه رجوی به خرابکاری و نا امن سازی کشور با توجه به الگوی "بغداد" دست بزنند.

حال باید سوال کرد اگر عده ای در ایالات متحده چنین برنامه های خطرناکی برای بمب گذاری و کشتار مردم طرح ریزی نموده و با گروه های تروریستی مشابه مجاهدین ارتباط نزدیک داشته باشند، اف.بی.آی و دادگاه های امریکا چه رفتاری با آن داشت؟

همچنین اعضای این باند از طریق تنظیم مقالات سطحی و کودکانه سعی می کردند مبانی تئوریک تجزیه طلبی را نیز تبیین کنند و با بهانه قراردادن حقوق بشر به کشتار وسیع انسان ها و نقض حقوق بشر دست بزنند. تجزیه طلبی و اقدام برای فروپاشی کشور در همه کشورها جرم محسوب شده و در مجازات هایی مانند حبس ابد و اعدام را در پی دارد. این در حالی است که اعضای باند مزبور در دادگاه به تحمل حبس های کوتاه مدت بدون گذراندن دوره درمان روانی محکوم شده اند.

http://www.azariha.org/?lang=fa&muid=53&item=782

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.