رفتن به محتوای اصلی

نیرنگ جدید ملایان برای گریز ازمهلکه بحران هسته ای
08.07.2008 - 22:08

رنگ جدید ملایان برای گریز ازمهلکه بحران هسته ای

 سران حکومت اسلامی یکبار دیگر برای به انحراف کشاندن افکار عمومی مردم و دولتمردان غربی پیرامون بحران هسته ای ترفند دیگری را از آستن بیرون آورده اند، آنهم با یک نمایش مضحک از سوی ًرهبر ًی تا با این حربه جدید زمان بیشتری را برای پیشبرد پروژه های اتمی رژیم باز آفرینند. حکومت این بار برای گمراهی جهانیان از ًرهبری ً میخواهد با ژستی ً دور اندیشانه ً صحنه گردان این نمایش فریبکارانه باشد و وانمود کند از آنجائیکه ً منافع ملی ً کشور ایجاب میکند، میبایست از اقدامات تحریک آمیز خودداری کرده و ًهمه ً آنچه را که در بسته پیشنهادی گروه 1+5 در رابطه با بحران هسته ای جمهوری اسلامی با غرب مطرح است بپذیریم. بله، این موضعگیری اخیر ًرهبر ًی است در ارتباط با پیچیده ترین چالش سیاسی رژیم اسلامی با غرب که تار و پود زندگی مردم و امنیت ملی کشور را در معرض پر مخاطره ترین خطرهای بین المللی قرار داده است. در همین رابطه ًرهبر ً نزدیکترین مشاور سیاسی خود، ًعلی اکبر ولایتی ً، را به میدان فرستاده است تا با ظاهری فریبکارانه به دیگر ًمقامات سیاسی و کارشناسان ً رژیم اعلام کند در این شرایط بحرانی که کشور از هر سو تحت محاصره میباشد از ً گفته ها و بیانیه های تحریک آمیز و غیر منطقی پرهیز کنند ً. ًولایتی ً در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه ًجمهوری اسلامی ً یاد آور میشود : ً کسانی که حرفهای تحریک آمیز علیه منافع ما میزنند، میخواهند ما پیشنهاد گروه 1+5 را رد کنیم. در نتیجه منافع ما ایجاب میکند آنرا بپذیریم ً. براستی چه کسی باور خواهد کرد که ً رهبر ًً خود از سرکردگان دامن زدن به بحران هسته ای رژیم با غرب است، یکشبه خواب نما شده و با چرخشی ناگهانی همه ی مفاد بسته پیشنهادی گروه 1+5 را پذیرفته و بنا دارد راه برای مذاکره بر سر برنامه هسته ای رژیم با غرب را هموار کند !

 اما همزمان با اتخاذ چنین موضعی از سوی ًرهبر ًی، 201 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای مشترکی اعلام میکنند پیشبرد برنامه هسته ای حکومت یک ًعزم ملی ً است و عقب نشینی از آن ناممکن و بر خلاف مصالح ًملت ً و کشور است. این گروه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای حمایت قاطع خود از حفظ ً دستاوردهای ً اتمی رژیم را اعلام میکنند و آماده میشوند با تصویب قوانین جدید ضرورت پیشبرد غنی سازی اورانیوم در ایران را تأیید و امری قطعیت یافته قلمداد کنند . این گروه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان نامه خود تأکید میورزند: ً خوشبختانه امروز در جامعه اسلامی ما فناوری هسته ای مرزهای گرایشهای سیاسی را در نوریده است و تبدیل به یک عزم ملی جدی شده است. از این رو ما نمایندگان دور هشتم مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت جدی خود از این عزم ملی و سیاستهای شورای عالی امنیت ملی در این زمینه معتقدیم فرصت مذاکره با کشورهای عضو گروه 1+5 با رعایت خط قرمز جمهوری اسلامی فرصت مناسبی است که باید این کشورها در جهت حل معضلات فعلی از آن استفاده کنند و بدانند صدور قطعنامه و تحریم آنها را نه فقط به نتیجه نخواهد رساند بلکه موجب میشود ما نمایندگان ملت بزرگ ایران در جهت دفاع از حقوق ملت تصمیمات دیگری همانند تصمیم در مورد اجرای پروتکل الحاقی اتخاذ کنیم ً.

 تردیدی نیست منظور از رعایت خط قرمز همان تداوم غنی سازی اورانیوم در ایران است و این خواست همیشگی همه ی جناح بندیهای درون رژیم بوده است و اینبار نجوای دفاع از این خواست از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گوش میرسد. در حالیکه میدانیم در این بازی مزورانه مشاور ًرهبریً تلاش میکند با ریاکاری وانمود کند که این ًرهبری ً و یا مسئولین طراز اول حکومت نیستند که با بسته پیشنهادی اخیر گروه 1+5 به مخالفت برخاسته اند، بلکه مجلس ًمنتخب ً مردم است که پیشبرد غنی سازی اورانیوم در ایران را یک ًعزم ملی ً و قطعیت یافته میدانند.

 بیگمان موضعگیری جدید ًرهبری ً در رابطه با پرونده هسته ای رژیم چیزی جز یک تلاش مذبوحانه برای فریب افکار عمومی جهان نمیباشد. میدانیم در ساختار حکومت اسلامی این فقط ًرهبری ً است که کلام آخر در رابطه با سیاستهای کلان رژیم را میزند و او است تصمیم گیرنده نهایی همه ی تصمیم ها است. و همینطور مشاهده کردیم در روزهای پس از بازگشت ًخاویر سولانا ً از تهران به بروکسل، ًرهبری ً برای تثبیت موقعیت خود در پیشبرد سیاستهای هسته ای رژیم، ًسعید جلیلی ً را به سمت نمایندگی خود در ً شورای عالی امنیت ملی ً منصوب میکند. اما پیشتر از آن ًسعید جلیلی ً در مهر ماه 1386 طی حکمی از سوی رئیس جمهور به جانشینی ًعلی لاریجانی ً به سمت دبیری ًشورای عالی امنیت ملی ً رژیم منصوب شده. حال با توجه به انتصاب ًسعید جلیلی ً هم از سوی ًرهبر ًی و هم از سوی رئیس جمهور آنهم در دو پست مهم سیاسی در ًشورای عالی امنیت ملی ً این موضوع کاملا ً آشکار است که هیچیک از جناح بندیهای درون حکومت بر سر پیشبرد سیاستهای هسته ای رژیم با یکدیگر اختلافی ندارند. انتصاب همزمانی ًسعید جلیلی ً از سوی ًرهبر ً و رئیس جمهور به نشانه تفاهم کامل همه ی باندهای درونی حکومت با پیشبرد غنی سازی اورانیوم در ایران است. همان خواستی که از روز نخست رئیس جمهور رژیم اسلامی اعلام کرد که راه بازگشتی برای خاتمه بخشیدن به غنی سازی اورانیوم در ایران وجود ندارد.

 کوروش اعتمادی

3 جولای 2008

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.