رفتن به محتوای اصلی

یادداشتی کوتاه بر : [ حاشیه پردازی های ] آ.ائلیار
11.07.2013 - 13:25

 

یادداشتی کوتاه بر : [ حاشیه پردازی های ]   آ.ائلیار

کاربری با نام آ.ائلیارآغاز و یا پایان عنوان نوشته های خودشان را با واژهء " حاشیه " شروع میکنند. این فرد که خود را تُرک تبار معرفی و از نامیدن، تُرک آذری، و بویژه آذری خودداری میکنند،  نوشته های دیگران را از دیدگاه متافیزیکی به نقد میگیرند.

سئوال اساسی اینجاست که چنین افرادی تا کی میخواهند و میتوانند بجای پرداختن منطقی و مستند به مسائل، به "حاشیه پردازی"  و سخن پراکنی خود را مشغول کنند که حتّی پژواک اثرگذاریِ این نوشته ها و ادعاها از سوی تُرک تباران به گوش خودِ نویسنده هم نمیرسد.

تا کی کشور ما باید همچنان قربانی چنین سخن پراکنی های بدون پشتوانه، در عقب ماندگی و اسارت و در گیجی تاریخی خود باقی بماند !!! ؟.  

 ● در سایت ایران گلوبال قرار بر این شده است که  مطالب تاریخی و تحقیقی را با ذکر  "منابع " به خوانندگان عرضه کنیم: در این اینجا بطور شتابان در رابطه با نوشتار: در حاشیهءِ برخی مقولات" (روی آن کلیک کنید) آقای آ.ائلیار چند سئوال زیر را صرفأ به مناسبت روشن شدن مطالب مطرح میکنم:

1- تمنّی میشود منابع مورد استفاده، آکادمیک و پژوهشی معتبر اینترناسیونال خود را ( در حد امکان به زبان آلمانی) ذکر کیند.

2- آیا واژه ای بنام "تُرک" وجود دارد ؟ لطفأ منابع آنرا  (به زبان آلمانی) بنامید، اگر وجود دارد لطفأ مکان جغرافیایی و منشا شکل گیری این نام و پروسهء تکاملی "تُرک" را بیان کنید، از چه زمانی و در چه تاریح مشخصی نام و واژهءِ " تُرک" بصورت قراردادی مطرح شد و پذیرفته شده است ؟ .

 3- آیا زبان تُرکی یک زبان خطی و نوشتاری است، الفبای باستانی و جدید آنرا ذکر فرمایید، چند حروف الفبایی دارد، اگر لوحه ای، سنگ نوشته ای معتبر و مستندِ موردِ تأیید مراکز علمی معتبر باستان شناسی  و مردم شناسی به زبان تُرکی قدیم و جدید وجود دارد آنرا ذکر کیند، زادگاه اصلی و اوّلیّهءِ این زبان در کدام جغرافیای سیاسی بوده است ؟

4 - اگر زبان تُرکی یک زبان خطی و نوشتاری بود و هست، چرا در تاریخ برای پژوهشگران برای شناسایی مردم تُرک منبع خطی تُرکی پیدا نکردند، و متوسل به زبان و تاریخ ایران و هند شدند، چرا عثمانیان زبان فارسی و عربی را انتخاب کردند ؟ چرا از سال 1926 الفبای لاتین را بر گزیده اند ؟

 5 -  تاریخ سرزمین آذربایجان را به چهار دوره تقسیم کرده اید، از هر کدام از دوره ها هیچگونه اشاره ای نکرده اید، لطفأ از هر دوره در 5 خط شرح دهید که شاخصه های برجستهءِ این دوران کدامند، و روندهای سیاسی و شکل گیری تمدنها در این 5 دوره با ذکر نام قوم و تبار را بیان بدارید .

  6 - مردمان تُرک تبار در کدامیک از این 4 دوره های نامبرده در بالا به سرزمین آذربایجان آمدند، چرا و چگونه و به چه مناسبتی مردم تُرک به سرزمین ایران وارد شدند ؟ قبل از ورودِ آنها به ایران چه نام قومی داشتند ؟ قبل از ورود مردمان تُرک به آذرآبادگان ایران، مردمان بومی این سرزمین چه کسانی بودند ؟ زبان و فرهنگشان چه بود ؟ چه حکومت و امپراطوری را بیناد گذاشتند ؟

   7- لطفأ آثار باستانی خطی و تصویری و مجسم و نیمه مجسم تُرک تباران را قبل از قرن 11 در سرزمین آذرآبادگان ایران، در قفقاز، و در ترکیه امروز و در خاورمیانه، نام ببرید ؟ لطفأ از بیان نامهای آثار باستانی مردمان:، یونانی، ایرانی، رُمی، و سایر مردمان دیگر، از جمله ارامنه، یهودیان و غیره اکیدأ خودداری کنید ؟

 8- شما نوشته اید که مردمان ساکن سرزمین آذرآبادگان آذری نیستند و تُرک هستند، پس مناسبت مردمان تُرک با سرزمین آذرابادگان ما چیست ؟، طبق کدام حقوق شما ادعای سرزمینی را میکنید که کوچکترین آثاری از مردم تُرک در آن نیست و هیچگونه مناسبت جغرافیایی، تاریخی، مردم شناسی، زبانی، معماری، و باستان شناسی و غیر ه ...با آن ندارد ؟

9- طبق چه اصولی مردم تُرک سرزمین آسیای کوچک را "ترکیه" ( خانهء تُرکها) نامگذاری کردند، مگر در جغرافیای آسیای کوچک، فقط تُرک تباران بودند، طبق کدامیک از اصول دمکراسی این نام تُرک  را در قرن 15 بر سرزمینی گذاشتند که تا قبل از آن به آنها تعلق و مناسبتی نداشت ؟

 10-   اصولأ مردمان تُرک آورندهء چه تمدن و فرهنگ، چه ساختار سیاسی و دارای چه جهان بینی، و باور دینی و مذهبی آنها چه بود ؟.  در تکامل تمدن و تاریخ جهانی چه نقشی را داشتند ؟

11 -  اگر فردا، ایرانیان اجازه دادند، که با جمع آوری مردم تُرک در بخش آذربایجان شرقی و اردبیل حکومتی مستقل برای خود داشته باشند که من  در مقاله ای با عنوان : "جدایی مردم تُرک آذربایجان از ایران،راه حلّی منطقی و پایدار"  (بر روی آن کلیک کنید)از آن بارها استقبال کرده ام، نام این حکومت مستقل را چه خواهید گذاشت ؟ جمهوری آذربایجان که نیست، چون شما خود را آذری نمیدانید. ترکیه دوّم، ترکیهء شرقی، ترکیه کوچک، ترکستان، شاید ؟.

12 – در صورت جدایی شما تُرک تباران از ایران ما ایرانیان  با این دین و مسلک قومی و خاندانی شیعه گری 12 امامی قزلباش شما تُرک تباران که ایران را به این روز سیاه نشانده، چکار کنیم، آیا امتیاز و افتخار باورمندی آنرا به بقیّه ایرانیان میدهید ؟

|ماه یولی|2013 میلادی| آلمان| ناصر کرمی|


 

در نقشهء بالا [1] آثاری از مردمان  تُرک تبار در قفقاز، در کشور ترکیه امروز، و در ایران امروز وجود ندارد، در سرزمین آذربایجان امروز مادها نوشته است. آذرآبادیگان، مادی بود و هست، مردمان بومی سرزمین آذربایجان مردمان ماد ایرانی  از جمله  (مردم کُرد) امروز بودند و هستند.  در نقشه جادهء شاهی (Königstrasse)Persische که بدستور داریوش از شوش تا ساردین ساخته شده است را نشان میدهد.

اینکه افرادی هخامشیان ( پارسی ها) را از زاگرس و از بخش غربی ایران تا ترکیه، دور میکنند و آنها را به شرق، شمال شرقی، و ایران مرکزی تا کویرها می برند، هدفمند هست. آثار ایرانیان در ترکیه امروز هم پوشیدنی و پاک شدنی نیست، از همهء این ها گذشته حضور 20 میلیون مردم کُرد ایرانی تبار در ترکیه بیانگر همه چیز میباشد.


[ 1] ▬  نقشه از صفحهء  12 و 13 کتاب زیر به زبان آلمانی  برداشته شده است

Persisches Feuer

Tom Holland

ISBN  978-3-499-62666-1


لینک جادهء شاهاهیKönigstrasse     در اینترنت در زیر

http://de.wikipedia.org/wiki/Persische_K%C3%B6nig…

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناصر کرمی
آرشیو نویسنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.