رفتن به محتوای اصلی

عضو ایران گلوبال شوید و نوشته مورد علاقه خود را در سایت بگذارید
27.07.2007 - 18:20

 پس از دهسالی که از عمر وب سایت های سیاسی ایرانی می گذرد با نگاهی نه چندان کارشناسانه متوجه تفاوت در بین آنان خواهیم شد که اساسی ترین اختلاف به نوع رابطه "گرداننده " و "کاربر" است و براین اساس در دهسال گذشته به سه نسل از سایت ها سیاسی بر می خوریم .

 

نسل اولی ها

هنوز پر بیننده ترین سایت ها ی را در بر می گیرد ، علیرغم این ، آنان در حال از دست دادن بازدید کنندگان خود هستندو بخش بزرگی از کاربران آنان فصلی و یا اتفاقی است ( اوضاع سیاسی در ایران داغ می شود گویا را کلیک می کنند و نگاهی گذار به ان می اندازند) نسل اولی که ادامه دهندگان بلافصل مطبوعات کاغذیند و با دیدی یک بعدی که در ان سانسور بشدت اعمال می شود و فاقد بخش دیدگاها یند و به کسی هم حساب پس نمی دهند و بعضا "ایدولوژیک" هم عمل می کنند.

 

نسل دومی ها

که در واقع به لحاظ تیراژ هم در رده دوم قرار دارند و تعداد اینگونه سایت ها هم روز به روز زیاد می شود با اینکه برخی ها همچنان با نگاه ایدولوزیک هستند با این وجود ؛ نسبت به نسل اولی ها دست و دل باز ترند و در فضای باز تر به دمکراسی عمل می کنند و دارای بخش دید گاه ها هستند و تا حدودی و در گوشه ای از سایت به مخالفین فکری خود حق اظهار نظر می دهند .

  

نسل سوم

وب سایت ها ی سیاسی چه به لحاظ تکنیکی و چه به لحاظ دیدگاهی چنان است که اصولا سانسور در آنان وجود ندارد و یک رابطه دو طرفه و چند دیدگاهی بر آنان غالب است و کاربر خود را بخشی از مدیریت سایت بحساب می آورد

نسل سومی ها سه مشخصه اساسی دارند :

_ رابطه یوزر و ادمین چنان بهم نزیدک می شود که یک نوع احساس مشترک ایجاد می گردد بطور مثال با عضویت در سایت و گرفتن کد همه می توانند بخشی از مدیریت سایت بشوند و یا با کلیک بر روی مقالات مورد علاقه ، این امکان را فراهم کنند که مقالاتی که بیشترین کلیک بر روی ان بخورد بدون دخالت ادمین در بالا ترین قسمت سایت قرارمی گیرد.

_ سایت نسل سومی در حالی که خط مشی سیاسی مشخصی را دنبال می کند ولی چنان فراایدوئولوژی عمل می کند که ظاهرا بدون خط سیاسی جلوه می کنند . تنگ نظر نیست از همه امکانات دیجتالی و همه منابع اینترنتی برای سرویس دهی به کاربر استفاده می کند و در یک کلام به حال ، آینده می اندیشد و گذشته را چراغی پر نور جهت اینده نمی داند!

_ عقل و علاقه خواننده اساس قرار می گیرد.

 

ایران گلوبال

سعی می کند خود را با مختصات "نسل سومی ها " منطبق نماید از این رو ما بر نکات زیر تاکید مکنیم :

 _ در سایت ایران گلوبال این امکان فراهم شده است :

_ با عضویت در ایران گلوبال که بسیار ساده است می توانید نوشته مورد علاقه خودرا راسا در سایت قرا ردهید.

_ در پای هر مقاله و در دگمه اظهار نظر می توانید مستقیم (بدون دخالت ما )نظرات خود را بنویسید

_ با فشار تنها یک دگمه ؛کلیه اخبار ایران و جهان را بطور یک جا و بشکل همزمان مشاهده نمائید ؛ "ایران گلوبال" برای زمان و فرصت شما ارزش قائل است و با این کار جلوی اتلاف وقت و وب گردی بیهوده را می گیرد !

 "ایران گلوبال" مجموعه گزارشات ویدئویی , صوتی و فیلم در باره ایران را بطور روزانه در سایت قرار می دهد و از یک ارشیو منظم برخوردار است .

_ ایران گلوبال اولین سایت سیاسی است که بدون سر دبیر و یا شورای سردبیری و بر مبنای " سردبیر خودم" ادراه می شود شما در صورت علاقه می توانید با ما همکاری کنید و مقالات مورد علاقه خود را از دیگر سایت ها را؛ برای چاپ در ایران گلوبال ارسال کنید و یا خود یکی از همکاران اصلی باشید .

_ از "ایران گلوبال " حمایت کنید و آن را به دیگران معرفی کنید و مقالات و اخبار ان را با امیل برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.