رفتن به محتوای اصلی

عشاق به قتل میرسند و قاتلان تبرئه میشوندإ
10.07.2008 - 13:10

در جمهوری اسلامی تنها فعالیت سیاسی ، فرهنگی ، مدنی و اجتماعی جرم محسوب نمیشود بمانند یک انسان زندگی کردن هم جرم محسوب میشود و حتی موی سر و طرز لباس پوشیدن هم مجازات در پی دارد و موسیقی و پارتی گرفتن هم مجرمانه تلقی میشود

از هم مهمتر عشق ورزیدن انسانها به همدیگر حتی به مجازات مرگ هم ختم میشود و بدینسان دفتر حیات انسانی برای همیشه بسته میشود یکی از نمونه های بی پایان این موارد نمونه زهرا بنی یعقوبی میباشد .

دستگاه قضایی رژیم پرونده این جنایت را مختومه اعلام کرد و در نتیجه قاتلان را تبرئه نمود بدینتریب به قاتلان دیگر هم پیام فرستاد که به جنایت خود هر چه بیشتر ادامه بدهید که ما پیشتیبان شما هستیم. اصل خبر چنین است:

 پرونده مرگ زهرا بنی‌یعقوب مختومه اعلام شد

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب همدان، با مختومه اعلام کردن پرونده مرگ زهرا بنی‌یعقوب، برای متهمان این پرونده قرار منع تعقیب صادر کرد.

به گزارش کانون زنان ایرانی، به گفته ابوالقاسم بنی‌یعقوب، پدر زهرا در رأی صادره از سوی جعفری مصلح، بازپرس دادسرای همدان که صبح ۱۹ تیر به مادر زهرا در خانه شان در جنوب شهر تهران ابلاغ شده، مرگ دکتر زهرا، خودکشی عنوان شده است.

در متن رأی صادره آمده است: «با توجه به اینکه اصلاً جرمی واقع نشده و وقوع قتل عمد منتفی است، برای همه متهمان پرونده قرار منع تعقیب صادر می‌شود.»

این حکم تصریح کرده که «حسب تحقیقات به عمل آمده و گزارش مرجع انتظامی و گزارش معاینه جسد توسط پزشکی قانونی و انکار شدید متهمان و عدم ارائه دلیل از سوی شاکی‌های پرونده و سایر قرائن موجود در پرونده ...، فوت آن مرحوم .... ناشی از حلق آویز شدن توسط خود آن مرحوم بوده است و خودکشی اعلام می‌شود.»

حکم بازپرس همدانی در مختومه اعلام کردن پرونده در تاریخ ۹ تیرماه صادر شده و در حالی که به شاکیان حداکثر تا ده روز فرصت داده که برای اعتراض به این حکم اقدام کنند، دقیقاً در پایان مهلت قانونی اعتراض (۱۹ تیر) به خانواده زهرا ابلاغ شده است.

صدور این حکم در حالی انجام شده است که در اوایل خرداد ماه خانواده زهرا بنی یعقوب خبر از انتقال پرونده فرزندشان به دادگستری تهران داده بودند.

ابوالقاسم بنی‌یعقوب آبکناری و پروین نبی والدین زهرا، به وکالت شیرین عبادی و عبدالفتاح سلطانی علیه مدیر و ماموران مرکز اجرای امر به معروف و نهی از منکر از جمله سرهنگ محمدحسین قره‌باغی، رضا رضایتی، غلامرضا شهابی، سیدامیر موسوی، صیاد سنگری، عباس کوروشی محمود و معصومه خانی به اتهام قتل عمدی فرزندشان دکتر زهرا بنی یعقوب شکایت کرده بودند.

زهرا بنی یعقوب، پزشک ۲۷ ساله که در حال انجام داوطلبانه طرح خدمات پزشکی در یکی از روستاهای دور افتاده کشور بود، روز جمعه بیستم مهرماه سال گذشته ساعت ۱۰ صبح در محوطه پارک همدان به همراه نامزد خود توسط ماموران ستاد امر به معروف به دلیل نامشخص بودن وضعیت تأهل، بازداشت و به ستاد منکرات منتقل شد.

دو روز بعد مأموران بازداشتگاه اعلام کردند که زهرا خود را در راهروی ‏طبقه دوم بازداشتگاه با استفاده از پارچه پلاکارد تبلیغاتی حلق آویز کرده و جان باخته است، ‏اما خانواده زهرا با اعتقاد به اینکه فرزندشان کشته شده است از مسئولان ستاد امر به معروف همدان شکایت کرده اند ـ نقل خبر از رادیو زمانه.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.