رفتن به محتوای اصلی

مجازات الهی یا پدیده ؟سکوت مرگبار در باره توفان
08.07.2008 - 13:08

قبل از آنکه بخواهم وارد اصل مطب بشوم و بحث مورد نظر را قدری باز کنم به خبری که مدتی است در ماشین تبلیغاتی حراف جمهوری اسلامی در سکوت و یا گذارا و کوتاه پخش شده است اشاره کنم و نظر همگان را خصوصا به کلمه خاصی جلب میکنم چرا که این اولین بار است که در ادبیات خرافی و انتقام جویانه جمهوری اسلامی این کلمه بکار برده میشود البته منظور کاربرد این کلمه در حیطه حوادث طبیعی میباشد و همین هم ماهیت رژیم را که سر تا پا تزویر و دورویی است بر ملا میسازد. باید یادآوری کنم این امر در رسانه ی خبری بیرونی هم چندان پژواک نداشت . خبر مورد نظر را از خبرگزاری رژیم نقل میکنم تا هرگونه شبهه در مورد آن پیشا پیش رفع گردد اما قبل از آن از خوانندگان گرامی میخواهم خبر زیر را به دقت بخوانند و آن کلمه را حدس بزنند در غیر این صورت کلمه مزبور را کمی پائین تر مشاهده خواهند کرد :

 به گزارش فارس، امروز شدت گرد و غبار در دو شهر دزفول و كيش، موجب لغو پروازهاي اين دو فرودگاه شد، اما موج اين پديده علاوه بر استان‌هاي جنوبي، غربي و جنوب غرب كشور، مانند خوزستان، بوشهر، ايلام و لرستان، امروز دامنگير استان مركزي نيز شد و غلظت گرد و غبار در اين شهر را به سه برابر استاندارد خود رساند.

 اين در حالي است كه روز گذشته شدت گرد و غبار در خوزستان، 10 برابر ميزان مجاز خود اعلام شده بود.

 براساس اين گزارش، كارشناسان هواشناسي پيش بيني مي‌كنند كه ظرف ساعات باقي مانده امروز و امشب از غلظت گرد و غبار كاسته شده و فردا با دامنه بيشتري در استان‌هاي جنوب غرب، جنوب و غرب كشور ظاهر شود.

 اين گزارش مي‌افزايد، پديده جديد آب و هوايي كه از ابتداي امسال در خوزستان مشاهده مي‌شود از شرق عراق به ايران نفوذ كرده و با كاهش بارندگي و بروز خشكسالي در ارتباط مستقيم است. پایان خبر

 بحث مورد نظر اینجانب کلمه پدیده بود کلمه پدیده را اگر بخواهیم باز کنیم بیان ساده آن یعنی پدید آمدن چیزی بر اساس دلایل معین ، یعنی اتفاقی که منشاء آن توضیح پذیر است و هیچ ارتباطی به غضب و انتقام خداوند ندارد و ربطی به امتحان الهی هم ندارد و نازل هم نشده است . خود جمهوری اسلامی سالیان دراز مبلغ این اندیشه بوده است که اگر حوادثی در درون ایران از قبیل سیل ، زلزله ، خشکسالی و غیره رخ داده است همه این حوادث امتحان الهی بوده است و اگر دقیقا عین همین حوادث برای دیگران و خصوصا دشمنان او رخ داده است بلا و انتقام الهی قلمداد شده است که گویا خداوند دشمنان جمهوری اسلامی را دارد اینچنین مجازات میسازد.

اما مسئله اینست که توده هوای مزبور از صحرای عربستان و عراق وارد ایران شده و بدلیل تقابل آن با هوای خشک و اوضاع جوی امسال ایران از استانهای جنوبی راه خود را تا حوالی تهران ادامه داده که البته شهر قم هم شامل این مسیر میشود و آنرا میشود صرفا یک پدیده طبیعی بشمار آورد و اما اینبار و شاید هم اولین بار است که جمهوری اسلامی آنرا نه امتحان الهی بلکه پدیده مینامد البته کلمه طبیعی را باز هم از آن حذف کرده است یعنی بجای اینکه آنرا پدیده طبیعی اعلام کنند فقط به پدیده اکتفا کرده است.

در خبر دیگری در باره این « پدیده » که از منابع بیطرف و وبلاگها نقل شده است گزارش شده است که در استان فارس و مرکز آن شیراز مردم حق خارج شدن از خانه خود را نداشتند و باید در خانه میماندند و حتی قرار بود حالت فوق العاده اعلام شود و نیروهای اورژانس و پلیس بدون ماسک قادر بکار نبودند به فعالیت خود ادامه دهند . گفته میشود عده ای در اثر این گرد و غبار دچار نفس تنگی شده و تلف شده اند و صدها نفر به بیمارستان منتقل شده اند..

 پرسشی که به ذهن خطور میکند اینست شما (سران رژیم ) که از پس یک حادثه طبیعی که ایران را از جنوب تا حوالی تهران به هم ریخته برنمی آئید با کدام حساب و کتابی به جنگ دنیا میروید و دنیا را به دوئل دعوت میکنید ؟ و مهمتر از همه با کدام امکانات، راکتور اتمی و مراکز غنی سازی آنرا در اقصی نقاط ایران دایر میکنید ؟ در فردای حادثه فنی برای این تاسیسات با کدام امکانات امنیت مردم را تامین خواهید کرد ؟ لابد از فروشنده این تاسیسات اهریمنی یعنی روسیه کمک خواهید گرفت که روسیه امتحان خود را در فاجعه چرنوبیل به نمایش گذاشت و میلیونها انسان هنوز هم از عوارض آن رنج میبرند و زندگی عادی برای آسیب دیدگان جهنم شده است.

به سران رژیم باید یادآوری کرد که اگر شما حوادث طبیعی و تلفات آنرا را تا به حال با توجیه خرافی ماست و مالی کرده اید که حتی با اقدامات پیشگیرانه میشود تلفات آنرا هم کاهش داد اما در برابر حوادث اتمی و حمله به این تاسیسات و عوارض آن شما مستقیما پاسخگو خواهید بود و هر خطری که از این ناحیه متوجه مردم ایران و پیرامون ایران بشود شما و فروشندگان این تاسیسات امتحان پس داده در چرنوبیل باید جوابگو باشند و شما که در برابر یک توفان که در حال حاضر بخشی از ایران را فراگرفته است و دیگر حوادث طبیعی نمیتوانید سرویس لازم را به مردم ارائه کنید با کدام دانش میخواهید به پیشواز دیگر حوادث و جنگ بروید ؟مردم ایران لیاقت آنرا دارند که با اینهمه ثروت ، حتی در برابر بدترین و شدیدترین حوادث ، خود را در امنیت احساس کنند .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.