رفتن به محتوای اصلی

آیا سیاست های ایران گلوبال موذیانه واستاندارد های چند گانه در قبال هویت طلبان دارد؟
30.06.2013 - 19:33

جهت اطلاع خوانندگان و نویسندگان ایران گلوبال+ ویدئو های راهنما برای مطلب گذاری

 Missing media item.

سهند

مسئولین محترم سایت ایرانگلوبال: با شناختی که من از سیاست های موذیانه و استاندارد های چند گانه ایرانگلوبال در قبال هویت طلبان دارم می دانستم که به محض اینکه پیام های بلند بالا و کوبنده و روشنگر من بر علیه اقای داریوش برادری بدستان رسید بلافاصله مقاله از صفحه اول به بایگانی ارسال خواهد شد. به خدا و به جان بچه هایم قسم که بار ها تصمیم گرفتم که به نوشتن جوابیه ادامه نداده و انرا برایتان ارسال نکنم اما بعدا بنا بر اصل " همه بیگناه هستند مگر اینگه گناهشان ثابت شود"

تصمیم گرفتم که وقت خود را صرف پاسخ گویی به اقای برادری کرده باشم. امروز که متوجه شدم که مقاله اقای برادری از صفحه اصلی برداشته شده و به ارشیو حواله شده است به آن حس شهودی خود و شناخت عمیقم از دودوزه باری ها و شعبده بازی های مدیریت ایرانگلوبال افرین گفتم. من فقط با آوردن دو مثال به شما نشان خواهم داد که شما عمیقا مخالف هویت طلبان هستید و از روی ناچاری برای دموکرات نشان دادنتان گاها به بعضی از هویت طلبان اجازه انتشار مقاله می دهید اما هر وقت متوجه شدید که سمبه هویت طلبان شوینیست های فارس را به عقب می راند آن مقاله را از صفحه اول به ارشیو روانه می کنید. مثلا مقاله " دوستان یک دقیقه سکوت هاله نور سخن می گوید" از داریوش برادری در ژ وئن 26 منتشر شده بود فقط بعد از چهار روز از صفحه اول برداشته شده اما مقالات " اتحاد تحریم کننده گان" از علا الدین فتح راضی و " عمر اسلام و آخوند های شیعه..." از دکتر گلمرادی که هر دو در ژ وئن 23 منتشر شده بودند بعد از گدشت یک هفته باز هم دز صفحه اصلی باقی مانده اند. این فقط نمونه مشتی از خروار است . البته من انتظار ندارم که مدیریت ایرانگلوبال دست از این شعبده بازی هایش بر دارد.

 

یونس شاملی

جناب توکلی و آقای سهند، متاسفانه مناسبات صمیمانه و احترام متقابلا سرجایش نیست و همین باعث بالا رفتن سوءظن میشود. من حالا یاد گرفته ام که اگر دو مطلب برای یک ستون داشتم یکی را بردارم و دیگری را بگذارم. این ضابطه خوبی است. و البته قسمتهای دیگر هم هست که گاه میتواند مقاله را در آنها جا داد. در هر صورت فضا در ایران گلوبال باز است. من از سایتهای دیگر خبر دارم که ابدا چنین نیست. اخبار روز را بارها دیده ام که خودش چیدمان بر اساس باورهای ایدئولؤژیک خود دارد و خطی است و نه همه سایتها بلکه اغلب سایت ها خطی هستند. ایران گلوبال در این زمینه انصافا خوب کار کرده است و البته که نتیجه خوبی هم گرفته است چون این سایت فوروم بحث و بررسیهای مختلف است. البته گاهی هم بعضی قلم ها از خط قرمز عبور میکنند. ولی میشود در آن سطح آنها را تحمل هم کرد. امیدارم رفتار دمکراتیک و قلم های مدنی بتوانند حیات ایران گلوبال را پردوام کنند و آزادی اندیشه معنی خاص خود را پیدا کند و این ابتکار و یا مسئولیت در انتخاب این فکر یا آن فکر به خود خواننده واگذار شود.

کیانوش توکلی

جناب سهند گرامی / برخلاف ادعای شما ؛ ایرانگلوبال « سیاست های موذیانه و استاندارد های چند گانه » ندارد بلکه بر عکس در صفحه بندی از یک سیاست هوشمندانه استفاده می کند . مقاله « دوستان یک دقیقه سکوت هاله نور سخن می گوید» از بخش دیدگاهها برداشته شد ؛ نه بخاطر کامنت جنابعالی ؛ بلکه بخاطر اینکه داریوش مقاله دیگری با نام «ماتریکس چالش شهروندی و علل ساختاری «نابینایی» کارشناسان سیاسی ما» دیروز در بخش دیدگاهها گذاشت .طبق ظوابط سایت وقتی نویسنده ای در یک کاتاگوری دو مقاله می گذارد ؛ بدون توجه به اینکه تاریخ انتشار آن چه روزی است مقاله قبلی برداشته می شود و منهم همین کار را کردم ابتدا به بخش گوناگون و سپس به بخش ملی _ قومی منتقل کردم . اتفاقا در این مورد جناب یونس شاملی می تواند شاهدت بدهند که چنین است .برخی موارد ائینامه نویسندگان به قرار زیر است:

1_نویسنده می تواند در یک روز چند مقاله در سایت بگذارد . بطور مثال نویسندگان سایت حق دارند ، در یک روز یک مقاله از نوشته های خود را در بخش فرهنگ و هنر و مقاله دیگر را در بخش زنان و مقاله سوم را در بخش ملی _قومی بگذارد اما اگر دریک بخش بطور مثال دیدگاهها و یا زنان دو مقاله پشت هم باشد ؛ مقاله ای که قدیمی است (حتی یکساعت ) برداشته می شود. 2_ مقالاتی که بیش از 30 کامنت را با خود داشته باشد به بخش ویزه ایران گلوبال منتقل می شود3_ مقالاتی که اختصاصا برای ایران گلوبال نوشته می شود و یا در نقد مسئول سایت نوشته باشد به بخش ویژه ایران گلوبال منتقل می شود4_ صاحبان اکاننت سایت حق دارند ، هفته ای 2 مقاله از دیگران و به نقل از سایت های دیگر در یکی از بخش سایت بگذارد . این گونه مقالات تنها 24 ساعت می تواند در ان بخش قرار گیرد و سپس به بخش ارشیو می ورد . استثنا هم وجود دارد؛ اگر چنین مقالاتی ، کامنت های زیادی بگیرد به مانند بقیه می تواند در حدود یک هفته در صفحه اول بماند .5_ مقالات در بخش ویزه ایران گلوبال مدت زمان بیشتر در سایت قرار می گیرد.
6-درج مقالات قدیمی ممنوع است مگر با ویرایش جدید و یا با توافق قبلی.7_مقالات شما باید همزمان با سایت های دیگر در ایران گلوبال منتشر شود و یا اینکه منحصر به ایران گلوبال باشد. بنابراین ایران گلوبال نه تنها «سیاست های موذیانه و استاندارد های چند گانه » ندارد بلکه سایت از استانداردهای دمکراتیک و هوشمندانه پیروی می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.