رفتن به محتوای اصلی

خامنه ای فقط اجازه ثبت نام رابه رفسنجانی داد نه بیشتر!
14.05.2013 - 17:01

 خامنه ای با طرح نقشه بسیار حساب شده ، رفسنجانی و مشائی را در شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد کرد تا نه سیخ بسوزد ونه کباب ! اما رفسنجانی اگر رد صلاحیت بشود ، برای همیشه به مرگ سیاسی خواهد پیوست!

خامنه ای با زیرکی خاصی برای گرم کردن تنور انتخابات و جلب افکار عمومی داخل و خارج کشور درآخرین ساعات پایان ثبت نام برای کاندید اتوری ریاست جمهوری، تنهااجازه ثبت نام را به رفسنجانی داد نه بیشتر و هیچ ضمانتی برای پیروزی وی نداد.
موقعیت هاشمی رفسنجانی مانند نزدیک به 690 نفری که ثبت نام کرده اند تا اجازه کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری را بدست آورند شباهت دارد نه بیشتر!
دریافت اجازه شرکت در انتخابات که از طریق تلفن ویژه بیت رهبری برای رفسنجانی تدارک دیده شد ،عملا یک دام بزرگ برای او بود نه بیشتر!
اینکه آیا رفسنجانی از فیلتر شورای نگهبان گذر خواهد کرد یا نه؟ با صحنه سازی های از پیش ساخته این مرحله دیگردراختیار خامنه ای نخواهد بود.
 
نخست وزيري که براي ملاقات با همتای خود بايد اجازه بگيرد، به درد لاي جرز مي خورد!
گفته مشهورمهندس بازرگان در استعفا نامه خود پس ازتصرف سفارت امریکا در آبان 58
 درمقایسه بین سخنان مهندس بازرگان و رفسنجانی که اجازه ورود به کارزار انتخاباتی را مشروط به اجازه خامنه ای اعلام می کند ،نکته بسیار مهمی نهفته شده است که تاکنون هیچ یک از اصلاح طلبان حکومتی بدان اعتبار نبخشیده اند.نکته ظریف در گفته های مهندس بازرگان همانا اختیارات کامل را در مقوه مجریه متبلور می کند!
امارئیس جمهوری که اجازه ثبت نام و کاندیداتوری اش مشروط به اجازه ولی فقیه باشد ،مطمئنا ، به درد لاي جرز مي خورد!
اگر اجازه ثبت نام در کارزار انتخابات در اختیار ولی فقیه قرار داشته باشد،مطئمنا در صورت کسب آرای مردم یک رئیس جمهور تدارکات چی از آب بیرون خواهد آمد.
 اگر رفسنجانی رئیس جمهور شود آیا در برابر خامنه ای  قدرتی خواهد داشت یا خیر؟ چرا مردم باید به او با آن گذشته خونبار ومخرب در همه عرصه هادر دروان صدارتش رای بدهند؟او کدام خواسته اساسی و سرنوشت ساز را می تواند اجابت کند؟ بهتر است ایشان مردم رابیش از این فریب ندهند وبه توصیه تاریخ توجه کنند  و وارد میدان انتخابات نشوند زیرا با اطمینان می توان گفت که هاشمی نیزعاقبت مانند خاتمی با سخنانی ، بعد از پایان دو دوره ریاست جمهوری دست هایش را از هم باز کرده و مظلومانه خواهد گفت: «به خدا من بی تقصیرم، من فقط یک تدارکاتچی بودم؟»
از هم اکنون جریانات نزدیک به شورای نگهبان ، رفسنجانی را رد صلاحیت کرده اند.
برای مثال از هم اکنون زمینه های رد صلاحیت رفسنجانی آغاز شده است ● متن کامل نامه انتقادی ۱۵۰ نماینده به رفسنجانی ● رجا نیوز: صلاحیت هاشمی رد می‌شود!
درضمن علی اکبرولایتی بعنوان مشاور ارشد ومرید خامنه ای با کمال اطمینان گفته است:
اجازه پیروزی اصلاح طلبان و فتنه گران را نخواهیم داد. این بدین معنی هست که انتخابات از هم اکنون مهندسی شده است و برای بیت بیت رهبری مشخص است که چه کسی از صندوق ها بیرون کشیده خواهد شد!
در همین راستا اکثرکاندیدهای اصلاح طلبان  در انتخابات شوراهای شهری بطور فله ای عدم صلاحیت دریافت کرده اند .
اصلاح طلبان که اینک همه امید های خود را در گرو حمایت از رفسنجانی متصل کرده اند ،بیش از آنکه به او یاری برسانند ـ به شانس روی کار آمدن رفسنجانی ضربه زده اند ـ چرا که ازهم اکنون هاشمی رفسنجانی در سایه اصلاح طلبان از شورای نگهبان یک کارت زرد گرفته است.
در ضمن حمایت مسعود رجوی از رفسنجانی خود یک بهانه بزرگ برای رد صلاحیت وی می باشد!
اگرهمچنان کارت های زرد هاشمی در هفته آتی انباشته گردد،نهایتا در نزد شورای نگهبان به کارت قرمز تبدیل خواهد شد واو با کهولت سن باید همچنان روی نیمکت بازیکنان ذخیره قدرت به انتظار کسب مقام ریاست جمهوری بنشیند!
هرچند هاشمی رفسنجانی در پیام اختصاصی به مناسبت کاندید اتوری اش ، به تعریف از خود پرداخته و هیچ اعتنائی به مقام معظم رهبری!؟ نکرده است تا در میان بخشی از مردم و اپوزیسیون محبوبیت کسب کند اما او همچنان زیر تیغ دشمنان قسم خورده خود قرار دارد!
بيانيه حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري:

آبرویم را برای اسلام، انقلاب و مردم به دست می‌گیرم

هاشمی در پیام اخیر خود باردیگر خدمت به اهل بیت راالویت داد و مردم و ملی گرائی راناچیز شمرده است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.