رفتن به محتوای اصلی

کمپین  کارت و روبان قرمز (رفراندوم مردمی نه به جمهوری اسلامی)
21.05.2023 - 14:51

کمپین 
کارت و روبان قرمز
(رفراندوم مردمی نه به جمهوری اسلامی)
 
شبکه همیاری برای دموکراسی در ایران،  یک شبکه  غیر متمرکز و بدون رهبری است که با کمک همه شهروندان برای گذار به دموکراسی در ایران تلاش میکند. هر شهروندی که علاقمند به دموکراسی در ایران است میتواند خود را بخشی از این شبکه بداند. این شبکه تلاش میکند که با بهره گیری از روشهای خشونت پرهیز و کم هزینه کمپین های مختلفی را طراحی کرده و به اطلاع جامعه برساند. هدف از این کمپین ها تقویت روحیه مبارزه مردم  و ایجاد فشارهای متناوب علیه  جمهوری اسلامی  تا مرحله تسلیم و یا فروپاشی این رژیم است.
نه گفتن امری دموکراتیک است و حق هر شهروندی است که به عنوان صاحبان این آب و خاک به حاکمان آن نه بگویند و انها را از حکومت پایین بکشند ویا خواستار نظامی شوند که بدون تبعیض و نابرابری حقوق شهروندی انها را تامین کند. از انجاییکه امکان انجام رفراندمی دوباره برای تغییر این نظام وجود ندارد؛ از انجاییکه  نسل جوان هیچ نقشی درآن رفراندوم نداشته و مجبور به تحمل این نظام است و ازانجاییکه کاسه صبراکثریت مردم از این حکومت لبریزشده است  برای همصدا شدن به این کمپین بپیوندید. البته این کمپین به تنهایی نمیتواند باعث  تغییر اساسی در جامعه شود، اما در این شرایط چنین کمپین هایی باعث ایجاد حس همبستگی و اعتماد در جامعه میشود و این امر تاثیر مثبتی دارد. درعین حال این کمپین ها  به حاکمان ثابت خواهد کرد که مخالفین تغییر این نظام  در اکثریت هستند.
کمپین کارت قرمز و نه به جمهوری اسلامی متعلق به هیچ شخص و گروهی نیست وهر شهروند ایرانی که به هر شکلی مخالف این نظام است میتواند به صلاحدید خود در این کمپین مشارکت کند. این کمپین از تاریخ خرداد 1402 شروع خواهد شد و تا مرحله گذار از جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت. لذا ازهمه شهروندان تقاضا میشود که با دقت و پی گیری این کمپین را حمایت کنند که نتیجه آن به نفع همه جامعه خواهد بود.
برای اجرای این کمپین ما چند پیشنهاد مطرح می کنیم که بستگی به سلیقه افراد میتوان هر کدام از انها را اجرا کرد:
1- برگه های رای گیری سال 58 با دو رنگ سبز برای (بله) و رنگ قرمز برای (نه) طراحی شده بود با اضافه کردن (رای من  امروز)  میتوانید روی شیشه اتومبیل، مغازه، منازل و دیوارها نصب کنید. این برگه ها متعلق به خود جمهوری اسلامی است و نصب آن مغایرتی با قانون ندارد. 
2- برگه هایی  به رنگ قرمز تهیه کنید و روی آن (نه به جمهوری اسلامی) ، (زن زندگی، آزادی) و شعارهای دیگر را بنویسید. این برگه ها را میتوانید در اماکن عمومی نصب کنید.
3- در روش سوم شما میتوانید یک کارت کوچک به رنگ قرمز مانند کارت داوران فوتبال در جیب یا کیف خود داشته باشید و درمتروها، اماکن عمومی یا در مقابل نیروهای انتظامی نشان دهید. کارت قرمز به معنی اخراج است و در آینده میتوانید در اعتراضات عمومی نیز استفاده کنید.
 4- روبان قرمز را  با سنجاق به  لباسها خود نصب  کنید ویا  به موهای خود ببندید. همچنین میتوان این روبانها را به انتن، برف پاکن اتومبیل ها وحتی به شاخه درختان آویزان کنید.
5- پوشیدن لباس ، تی شرت، شال، روسری، کفش و جوراب قرمز 
رنگ قرمز در جامعه انسانی در چراغ راهنمایی، چراغ های اتومبیل ، ورزش، وخیلی از موارد دیگر به معنی نفی و توقف استفاده میشود؛ رنگ قرمز نماد مبارزه و سمبل خون جوانانی است که جان خود را فدا کرده اند؛ کارت قرمز در فوتبال به معنی  معنی اخراج از زمین و مهمتر از همه رنگ قرمز بخشی ازرنگ پرچم ایران است و حتی لباس  تیمهای ملی ورزشی به رنگ سفید و یا  قرمز است. 
تجربه استفاده از رنگ سبز نشان داد که تاثیر رنگ نمایانگر یک جنبش است و حاکمان به هر شکلی از آن میترسند. در واقع  هدف از این کمپین این است که رنگ قرمز به عنوان نماد نفی  جمهوری اسلامی؛ به معنی جنبش زن، زندگی، آزادی  در جامعه بازتاب پیدا کند و نوعی حس همگرایی را درمیان مردم و جامعه ایجاد کند. کمپین های روبان در خیلی از کشورهای جهان به مناسبت های مختلف انجام گرفته و بازتاب مثبتی داشته است وهدف این است که این پیام را به حاکمان  جمهوری اسلامی برسانیم  که این جنبش زنده است  و همچنان برای نفی این حکومت مبارزه میکند.
زن زندگی آزادی
 همیاری برای دموکراسی در ایران

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.