رفتن به محتوای اصلی

حکومت اسلامی اصلاح پذیرنیست‪.‬
05.05.2013 - 19:50

بیش از سه دهه پیش با  همکاری استعمار جهانی و اسلامیستها حکومتی در
 ایران بر سر کار امد،که از همان ابتدا در سایه قرار دادن هویت و فرهنگ ایرانی را در دستور کار خود قرار داد . ازادیها و حقوق شهروندی مردم رفته رفته کم و نهایتن از نها سلب شد. ماشین اعدام رژیم بکار افتاد و ترس و ترور و وحشت اسلامی را که حمله اعراب مسلمان به ایران را تداعی میکرد،به جامعه حقنه کرد. وهم زمان در بیرون از مرزهای ایران  برای گسترش  ایدئولوژی مذهبی خود ( شیعه گری) با حمایت از تروریسم بین المللی وارد عمل شد.
بنا به گزارش بسیاری از تحلیلگران سیاسی دخالتهای حکومت اسلامی و شخص خمینی در عربستان سعودی منجر به تصرف کعبه و گروگان گیری ۲۰۰ زائر،  توسط مردان مسلح در تاریخ ۵ نوامبر ۱۹۷۹ شد.و خمینی شخصن از این اقدام انقلابی دفاع و مردم عربستان را به سرنگونی خاندان ال سعود دعوت کرد.
پلیس عربستان با حمله به شورشیان و کشته شدن ۱۶۰ نفر  کعبه را ازاد ،و باقیمانده شورشیان را اعدام کرد.و از ان پس حکومت اسلامی هر سال سیرکی به نام برائت از مشرکین هنگام حج در شر مکه برگزار میکند.
بعدها عربستان هنگامیکه در چمدانهای حجاج ایرانی تی ان تی کشف کرد و به تظاهرات انها در سال ۱۹۸۷ حمله ور شد. تعداد زیادی از انها کشته و بعد از ان عربستان سفارت خود در تهران را تعطیل کرد.
تحریکات حکومت اسلامی در ابتدای کار نیز به صورت موازی در کشور عراق و شوراندن شیعیان عراقی بر علیه صدام حسین  یکی ازفاکتورهای  مهم در حمله نیروهای عراقی به ایران بود. و پس از ان جنگی را که می شد در یکسال به پایان برد، هشت سال ادامه دادند و ملت ایران را با شعار«راه قدس از کربلا می گذرد» در گیر جنگی خانمانسوز کردند .مافیای اقتصادی روحانیت و سپاه پاسداران از بطن همین جنگ بیرون امد.و جالب اینجاست که کپنی کردن اقتصاد ایران توسط دولت مهندس موسوی در طول این جنگ یکی از افتخارات  دولت او محسوب میشود.  

اكثريت مردم ایران با وجود محرومیت از حق تشكيل احزاب و گروههاي سياسي ـ اجتماعي مستقل، يا آزادي قلم، بيان و حتي گزينش كساني خارج از دايره حكومت كنوني با شرکت در سیرک انتصابات سال ۸۸ و جنبش ازادیخواهانه برخواسته از ان ، سعي نمودند تا حاكمان كنوني را از راههاي مسالمت آميز و با پرهيز از هرگونه خشونت، وادار به سپردن حق تعيين سرنوشت و نوع حكومت به آنها نمايند.اما  شریعتمداران دینکار پاسخ به مطالبات  مردم  را با سرکوب ،قتل و شکنجه و تجاوزدادند. 

شوربختانه بخشی از حکومت اسلامی تحت نام اصلاح طلبان  که از
 سالها پیش از اریکه قدرت و ثروت دستشان کوتاه شده و توسط باندهای مافیایی رغیب به کنار و یا به زندان افتاده اند از  همکاران سابق خود با نام دیکتاتوریاد کرده و عملکرد انها را  بر خلاف قانون اساسی انقلابشان میدانند. حین انکه این قانون اساسی به عنوان یکی از پر تناقض ترین و تبعیض امیز ترین اسناد  تاریخی ایران به زودی و بعد از سرنگونی حکومت اسلامی در حوزه های علمیه که به فرهنگ سراها و اندیشکده های  ملی تبدیل شده است ، همراه با فیلم وعکس از جنایات شریعتمداران دینکار برای  جوانان و نسلهای جدید  به عنوان ننگی از تاریخ معاصر ما به نمایش گذاشته  خواهد شد .

 آنها مبارزات يكصد سال پیش مردم ما را فراموش کرده اند. واز ياد برده اند   كه در انقلاب مشروطه ،حتا مردم مسلمان ان زمان نیز تن به خواسته های ارتجاعی مشروعه خواهان ندادند و رهبر روحانی اسلام گرایان  شيخ ‏فضل اله نوري را به چوبه دار سپردند . اين خواب خوش تمامیت خواهان كنوني، هرگز به حقيقت تعبیر نخواهد شد و ايران و ايراني، ستايشگران و مداحان ‏فضل اله نوري را نيز به سرنوشت او دچار خواهند كرد و  آزادي، سکولاریسم و حاكميت ملي را مستقر خواهند نمود.

برای پیشبرد مبارزه سیاسی با حکومت اسلامی هرچقدر اگاهی مردم  از ماهیت این رژیم بیشتر باشد توانمندی  مبارزاتی انها فراتر و خطر انحراف و مصادره ان توسط نیروهای ارتجاعی درون همین حکومت مانند اصلاح طلبان و یا ملی- مذهبی ها  کمترمیشود.
 حلال و حرام، پاك و نجس ، زن و مرد،اسلام و كفر، این مسئله كه قوانین  ارتجاعی اسلامی نمیتواند پاسخگوی مشکلات اجتماعی امروز باشد برای بسیاری از مردم ایران و جهان  روشنتر از انست که احتیاج به یاد اوری و توضیح داشته باشد. 
یکی از بارزترین مشخصات این رژیم توتالیتر یا تمامیت خواه،  پایبندی بدون قید و شرط ان به ایدئولوژی  است. او از قدرت برای بسط و گستشرش و حقنه کردن ایدئولوژی و خواب و خیالهای خود به جامعه و ساختن مدینه فاضله اش با  شکنجه کردن و کشتار مردم استفاده میکند. 

هسته ایدئولوژی این نظام همان فقه اسلامی است  .  که به ۱۴۰۰ سال پیش برمیگردد.جامعه مورد نظر انها  باید در تمامیت خود و اجزایش یکدست باشد .مذهب مشترک،(شیعه دوازده امامی پایبند به ولایت مطلقه فقیه و ان نیز  به رهبری سید علی خامنه ای.) هر اعتقاد مذهبی دیگری انسان را به یک شهروند  با حق و حقوق کمتری تبدیل میکند.و در صورت  بی مذهب بودن دیگر انسان محسوب نمیشود که دارای حق و حقوقی باشد .  
یک و تنها حزب سیاسی ،ایدئولوژی حاکم را تئوریزه میکند و تنها یکنفر ان را رهبری میکند. (حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله)

پلیس مخفی گسترده برای سرکوب هرگونه مخالفت و به انحصار دراوردن وسایل ارتباط جمعی ازمشخصات بارز این رژیم توتالیتر است .  
نهایتن گستردگی و سازمان دادن این ضد ارزشها ، در کل جامعه تنها با نیروی قهرو زور امکان پذیر است و از همین رو خشونت رفته رفته در جامعه نهادینه شده است.  

انچه این ایدئولوژی به پیروان خود در رابطه با سنت و فقه اسلامی عرضه میکند  دردو بخش خلاصه میشود.نخست  قوانینی از حقوق جزاست که شامل قانون قصاص میشود  و در قانون اساسی حکومت نیز ذکر شده است.و دوم قوانینی است که مربوط به اداب و رفتار اجتماعی میباشد که بیشترین برخوردها  و فشار از جانب رژیم را برای گستردگی  ایدئولوژی خود در سطح جامعه با مردم، بخصوص جوانان و زنان  بوجود میاورد.
در رژیمهای توتالیتر این برخوردها و تضادها با مردم هیچوقت تا سرنگونی انها پایانی ندارد، ورژیم نمیتواند از ان صرف نظرکند.همانطور که کمونیستها از دگر اندیشان و نازیها از پاکسازی نژادی نمیتوانستند صرف نظر کنند.   
 اما  سمت و سوی این وقایع به کجا خواهد رفت ؟ و اینکه اتفاقات به عنوان    فاکتوری که خارج از کنترل حکومت تمامیت خواه عمل میکند، به چه شکلی مرگ حکومت اسلامی را مانند سایر حکومتهای توتالیتر قرن بیستم رقم خواهد زد.‪؟‬  هنوز مشخص نیست .انچه مسلم است ،این است که حکومتهای توتالیتر  در این نبرد  سرنگون شده و از بین میروند، ولی مردم همیشه درصحنه باقی میمانند. 
به باور من عمر حکومت اسلامی به پایان رسیده است.و آخرين روزها ی باقی مانده را طی میکند . ملت ایران به زودی با حركت و جنبش آزادي خواهانه خود، شعارهاي آزادي  را سرخواهند داد و با همت زنان، مردان، جوانان و دانشجويان، معلمین،  کارگران، کشاورزان، کارمندان  ،براندازی را  تحقق خواهند بخشيد و  حاکمیت ملی را  دوباره برقرار خواهند کرد.
فرزندان ایران غرور ملی پایمال شده خویش را دوباره باز میابند و با سرفرازی از حاکمیت و منافع ملی ایران دفاع خواهند کرد.  ایران و ایرانی  به میان کشورهای دمکراتیک و ازاد جهان باز خواهند گشت  .
 هویت و فرهنگ ایرانی دوباره در روشنایی قرار خواهد گرفت و راستی و نیکی و زیبایی  را در میان ما به ارمغان خواهد اورد. 
http://seculardemocrats.org/index.php/categorize-…
‏suggestions-and-ideascritical/949-2013-05-04-22-33-23

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
www.seculardemocrats.org

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.