رفتن به محتوای اصلی

اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس و دانشگاه‌ها / برلین ۱۱ مارس 2023
12.03.2023 - 08:51

روز شنبه (۱۱ مارس/ ۲۰ اسفند)، هزاران ایرانی در شهرهای مختلف آلمان از جمله فرانکفورت، برلین، مونیخ، هامبورگ، اشتوتگارد و کشورهای دیگر جهان در حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران، تجمع کردند.

در مركز شهر فرانكفورت، ایرانیان ساکن این شهر برای حمايت از مردم معترض در ايران تجمعی با عنوان "بهار آزادی" برگزار کردند.

در اين برنامه كه به دعوت فعالان سیاسی و مدنی سازماندهی شد، نرگس اسكندری شهردار فرانكفورت، حامد اسماعيليون، از چهره های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی، دانيال ايلخانی پور، نماينده پارلمان هامبورگ و اودو بولمن، مسئول حقوق بشر پارلمان اروپا به همراه دیگر فعالان حقوق بشری و سياسی سخنرانی كردند.

گروه موسيقی اعتراضی ژينا که از فرانسه به فرانكفورت آمده بودند هم برنامه «نسل آزادی» را اجرا کردند.

سخنرانان در تجمع اعتراضی امروز تاكيد كردند كه مرکز مبارزه در ايران است و اگرچه اكنون اعتراضات خيابانی كم تر شده، اما جنبش اعتراضی فروننشسته و بارديگر با تمام قوا بلند خواهد شد.

 

در پی فراخوان انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، در بیش از ۷۰ شهر جهان برای محکوم کردن مسموم‌سازی زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز در ایران، تجمع و زنجیره انسانی تشکیل شد. هم‌زمان، حامد اسماعیلیون با رییس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا و سیاستمداران آلمانی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران‌اینترنشنال، ایرانیان و کنشگران ایالات‌متحده طی روزهای شنبه و یکشنبه در اعتراض به حمله‌های شیمیایی به مدارس ایران، در ۱۵ ایالت آمریکا تجمع برگزار می‌کنند.

ایرانیان ساکن واشینگتن‌دی‌سی به همراه کنشگران اوکراینی در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس دخترانه ایران، پس از تجمع در میدان آزادی این شهر، تا مقابل کاخ سفید راه‌پیمایی کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.