رفتن به محتوای اصلی

اعتراضات در تجمع معلمان در دستکم ۲۰ شهر ایران و در حمایت از دانش‌آموزان + 6 ویدئو ها
07.03.2023 - 09:51

 

تا کنون عکس‌ها و ویدیوهایی از تج مع در بیش از ۲۰ شهر منتشر شده، از جمله در مشهد، اصفهان، کرج، رشت، سنندج، مریوان، لاهیجان، اهواز، بابل، شیراز ، نورآباد ممسنی، الیگودرز، سقز، کاشمر، لاهیجان، کازرون، جلفا، بوشهر، آبدانان و زنجان.

تصاویر منتشر شده از مداخله نیروهای امنیتی در مریوان و اصفهان خبر می‌دهد. گزارش شده در تهران نیز پلیس و نیروهای لباس شخصی به شدت با هر تجمعی و گردهمایی برخورد می‌کنند.

همزمان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، نیروهای لباس شخصی محمد علی زحمتکش بازرس ارشد انجمن صنفی معلمان فارس و غلامرضا غلامی کندازی در جریان تجمع اعتراضی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس بازداشت کردند.

پیشتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در فراخوان خود با اشاره به مسمومیت گسترده دانش‌آموزان و انتقاد از حکومت جمهوری اسلامی اعلام کرده بود «دانش آموزان خط قرمز معلمان هستند». روز گذشته نیز، شماری از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با انتشار بیانیه‌ای از تجمع معلمان حمایت کردند.

 

نزدیک به چهار ماه است که صدها دانش آموز در مدارس شهرهای مختلف ایران با داشتن علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شده‌اند. هدف قرار گرفتن مدارس و مراکز آموزشی عمدتا دخترانه با واکنش گسترده‌ای مواجه شده است.

 

 

 

ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد سعید جلیلی، نماینده خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی، در یک نشست دانشجویی با شعار «مرگ بر دیکتاتور» حاضران مواجه می‌شود. یکی از دانشجویان معترض هم خطاب به او می‌گوید که «اگر می‌گویید مسمومیت‌های مدارس کار خودتان نیست، پس خیلی بی‌عرضه‌اید که نمی‌توانید امنیت بچه‌ها را تامین کنید.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.