رفتن به محتوای اصلی

روز زن بر زنان مبارز ایران مبارک باد 
05.03.2023 - 09:38

 روز زن بر زنان مبارز ایران مبارک باد 
زنان ایران با شعار زن ، زندگی ، آزادی به مبارزه با رژیم حاکم ایران، رژیمی که ضدیت خود را با زنان و زیر پا گذاشتن حق و حقوق آنان در طول چهل و اندی سال نشان داده است، پرداختند و بدین گونه جانی تازه به مبارزات تاریخی زنان دمیدند.
رژیم مرتجع و فاسد ایران با هر گونه تلاش جهت بالا بردن سلامت جسم و روح انسان ها ضدیت دارد. این رژیم با ترویج شادی، رشد علم و هنر، ارزش به کرامت انسانی و حفظ محیط زیست بیگانگی خصمانه ای دارد.
رژیم جمهوری اسلامی در طی چهل و چهار سال کوشید به عناوین مختلف با ورود زنان به بازار کار مقابله و سعی در حانه نشین نمودن زنان کرد. اما زنان با کوشش فراوان با ادامه تحصیل در دانشگاه ها با این سیاست ضد زن و غیر فمنیستی رژیم مقابله نمودند . در طی این سال ها تعداد دانشجویان دختر بیشتراز دانشجویان پسر بوده است.
در ماه های اخیر شاهد یک جنبش انقلابی زنانه در سراسر ایران هستیم. زنان در کنار مردان درعمل نشان دادند که شکنجه ، اعدام ، تجاوز آنها را نمی ترساند و خواهان گذار از جمهوری اسلامی هستند.
نسلی که در مدت حکومت غیر قانونی این رژیم رشد کرده با شجاعت تمام د ر مقابل همین رژیم ایستاده است.
زنده باد این شهامت ، زنده باد این شجاعت .
دخترایرانی نسل امروزاز نسل زنان قهرمانی چون مریم عمید، ناشر مجله شکوفه می باشند .این مجله در سال ۱۹۱۳ میلادی چاپ شد و برای اولین بار در تاریخ ایران از برابری زن و مرد دفاع کرد.
دختران امروز از نسل ماه شرف خانم معروف به مستوره کردستانی ( ۱۸۴۵ -۱۸۰۵ م )، اولین تاریخ نویس ایرانی و شاعر کرد میباشند.
دختر ایرانی امروز از نسل زینب پاشا (دهباشی زینب)، از زنان مبارز تبریزی که در دوران قحطی از چادرش بعنوان پرچم استفاده کرد و همراه با۴۰ زن به انبار های محتکران غله (۱۸۹۲ م) حمله و غله را بین فقرا تقصیم کرد.
این دختران شجاع تربیت یافته گان مادران مبارز انقلاب ۵۷ می باشند. بنابراین دختران این نسل با تجربه گرفتن از مبارزات صد ساله مادران خود تن به سازش نداده و تا دستیابی کامل به
آزادی، رفاه و برابری کامل حقوق با مردان به مبارزه ادامه خواهند داد. ما زنان سوسیال دمکرات اعلام می داریم که در کنار دیگر زنان ایران پایبند به شعار زن ، زندگی ، آزادی هستیم و
خواهان ۵۰ درصد قدرت سیاسی و رفاه کامل برای زنان، درایران آینده هستیم . پیروز باد اتحاد تمامی زنان ایران مبارک باد اتحاد زنان جهان با جنبش زنان ایران
صدای زنان سوسیال دمکرات ایران
www.wepaw.org
08 03 2023

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.