رفتن به محتوای اصلی

در باب ضرورت هائی که به ان توجهی لازم نمیشود !
01.03.2023 - 17:24

 اخبار،شنیده ها  و گفته های این روزها البته در حد وسع و فرصت نگارنده ، بدون رعایت تقدم و تاخر انهم با برنامه ریزی رندان مخالف بساط !؟ شامل موارد زیر است :

از سر گیری پرداخت 5000 یورو در صرافی ها / ثبت نام بازنشستگان برای دریافت وام 30 میلیون تو مانی / ثبت نام اتومبیل و اینکه بتدریج به همه متقاضیان بشرط بلوکه کردن پانصد میلیون تومان در بانک .. اتومبیل با همین کم و کیف داده خواهد شد / فروش گوشت بعنوان نمونه «ران»با قیمت 275 هزار توامان در طرح تنظیم بازار تا پایان رمضان در پیش / دغدغه اصلی اهالی مجلس خبرگان در باب حجاب بجای پرداختن  بسایر وطایف اهالی پوشک پوش شان / وعده نگران نشدن از بالا رفتن نرخ نان و بنزین در بودجه سال در پیش /اقدام برای خریدربع سکه در ساختمان لاکچری بورس /  گزارش معاون اول یکی از مغزهای متفکر اقتصادی حکومت که وضعیت موجود مخصوصا در باب ارز( که بتوصیه ای بهتر ست جانشین واژه « دلار » در محاورات با هدف نوعی تضعیف این کاغذ گرانبها !گردد )همینست که هست و گر تو بهتر میزنی بستان بزن .../ثبت نام متقاضیان و اعلام نرخ مسافرت به مکه در ایام حج تمتع با 130 میلیون تومان برای سالهای بعد و نرخ خرید و فروش ان برای اولین مراسم در پیش تا حدود 300 میلیون تومان /مسمومیت دختران بی گناه مدارس در بیش از 15 شهر ودهها مدرسه و اینکه اهالی باورمند به افکار طالبانی ها «گناه بودن تحصیل دختران» با نفوذی که دارند - پشت پرده چنین پنداری را بیشر مانه در پی تظاهرات مدارس دخترانه در ایام اعتراضات که کم و بیش ادامه می یابد-  هدایت مینمایند /صف دلار در هر کوی و برزن در مقابل مکان ها ئیکه بتوزیع قطره چکانی این شیی برتر اقدام مینمایند  / فقدان !پیروز که انهمه در پی زنده نگاه داشتن او بودند ،با تعریفی احتمالا به دلیل انتخاب نامش انهم در این ایام / کلافه گی همراه با عصبیت و تند خوئی اغلب احاد جامعه - برامده از التهاب شرایط اقتصادی و دغدغه معاش در اکثریت مردمان این دیار فلک زده که بجز از کشته ندروی و.....

.حال ببینید جامعه ای که در پی ثبت نام یا حضور در موقعیت های بالا میباشد ( به لغت موقعیت اعتراض نفر مائید ) چه تعدادی را در برمی گیرد ؟با افراد تحت تکفلشان - که با اینگونه اقدامات «نان اوران انها» با تمهیدات داهیانه رزق و روزی انان را انهم در شب عید فرخنده نوروزفراهم مینمایند .. چند میلیون نفر میشوند ....؟

.نتیجه: این درد مندان عادت داده شده به «فرج »البته بین دو ستون  و بکار گیری تمامی سر مایه هایشان برای رفع و رجوع معضلات ،فراتر از اجتماعی – فرهنگی ... صرفا اقتصادی ره اورد 4 دهه.... ایا حاضرند حکومت با در اختیار داشتن ریش ساکنین !تغییر و به دست اهلش بیفتد ..؟

 یا ادامه همین وضعیت اثر گذار بر میلیونها خانوار- را برای دریافت کالا یا خدمات ، انهم با ساعتها صرف وقت در صف و تدارک نیازهای روزانه انهم  مدبرانه   !!ترجیح نمیدهد ؟؟...

ایا « فاعتبرو یا اولی الابصار» را برای همین شرایط نیاورده اند ؟؟

و ایا «این تشریح »گویای استحقاق جامعه در ادامه این شرایط نیست ؟ضمن اینکه شاید یکی از مهمترین نکات اینکه :

هموطنان امید وارسخت کوشمان در خارج از مرزها - با  تمامی ابزار و وسایل ارتباط جمعی  که حاصل خواسته های اصولیشان در رسانه های فعال برون مرزی  24 ساعته پخش میشود و همگان ناظر و شاهد در ضمن مفسر رخ دادها - با دیدن ، شنیدن و هیجان در موقع رویت - ارامشی موقت  یافته-  در حد موثرو قابل توجهی  نقش « سوپاپ »را برای ادامه حضور  این جماعت جاهل فاسد مخالف هر گونه ارامش و اسایش ،ایجاد نمینماید ؟

و از همه درد ناک تراینکه :« اعضاء گرامی سازمانهای سیاسی »بدون در نظر گرفتن این واقعیت ها و حقیقت ها ی اصولی و منطقی - البته بیشتر در محافل پر اب و تاب خود ! بجای وحدت رویه و هماهنگی ضمنا محدود نمودن توقعات - در این برهه و باور اعمال سیاست گام به گام به جای ایده ال نگریستن – همزمان  برنامه ریزی و ائتلاف ،از همه مهمتر «در هر شرایطی بدون تردید  -تمرکز فر ماندهی »
بیش از این بخود زنی و سهم خواهی - در بسیاری موارد صادقانه اما نا خود اگاه بنفع رژیم خود کامه هشیار - گامی بر ندارند  

** به دیگر دل مشغولی های زنان سلحشور و مردان مقاوم نظیر ایستادن در صف های طویل پیاز یا پسته متعاقب مقاومت در صف گوشت برای «اش شله قلمکار و اجیل شب چارشنبه سوری »که در همین نزدیکی ها ست «با همه تالمات روحی و ازردگی شدید ناشی از مظالم اعما ل شده بر ملتمان » و همچنین مراجعات انبوه جوانان متخصص با بهره هوشی بالا که هر گونه امکان برنامه ریزی برای اینده را از انان سلب نموده اند  به سفارت خانه ها برای اخذ ویزا   ونهایتا  اجرائی شدن «طرح صیانت از منافع جماعت » و...در فرصت دیگری باید  پرداخت .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
برگرفته از:
حاصل تجارب نگارنده و گفت و شنودها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.